26 Reacties

één jaar geleden

Mijn tip zou zijn om zo veel mogelijk naar buiten te gaan, gelukkig komt het mooie weer er aan :D Mijn zoontje heeft ook niet zo veel interesse in speelgoed, maar altijd blij als we naar buiten gaan (en minder blij als we weer naar binnen moeten 🤪)

één jaar geleden

Alles wat geen speelgoed is doet het goed hier. Doekjes om te helpen met poetsen, met de afwasborstel in de wasbak (met een laag water erin), helpen schoonmaken met veger en blik. We betrekken haar zoveel mogelijk bij de dagelijkse taken. We hebben een leertoren (ikeahack), zodat ze overal bij kan. Verder zijn de poppenwagen met pop/knuffel en attributen (billen poetsen, badje, flesje etc.), de bal (overrollen en gooien) en het keukentje een succes. Ik merk wel dat ze sneller verveeld is dan vroeger, maar als ze moe is kan ze wel eindeloos spelen. Boekjes lezen blijft ook altijd populair, vooral alles met dieren erin. Maar op dit moment is vooral buitenspelen helemaal de bom. Een zandbakje in de tuin, de speeltuin bezoeken, konijnen en vogels in de straat bekijken. Als het regent in de plassen stampen en kijken bij de putten hoe het water stroomt. Ik neem haar sowieso 2 keer per dag mee naar buiten, voor een boodschapje of om te spelen. Daarna speelt ze vaak ook wat beter alleen omdat ze dan wat moeier is. Succes!

één jaar geleden

Reactie op ldhondt

Hier ook. Alles wat niet mag doet hij. Ik word er een beetje weemoedig van. ...
Omg alsof je het over mijn zoontje hebt! Er valt geen land mee te bezeilen . Kan nog geen 5 tellen zelf spelen, speeelgoed wordt door de woonkamer gesmeten, en hij doet alleen maar alles wat niet mag met de nodige tantrums eraan toegevoegd 😭😭

één jaar geleden

Wij hebben sinds kort een houten klimrek voor binnen. Het is wel duur (belachelijke prijs eigenlijk) maar het is hier een gigantische hit. Heel blij dat ik het aangeschaft heb. Dochter van anderhalf vind het heerlijk om erop te klimmen. Leuk voor als naar buiten kan niet gaat of eind van de middag als ze een beetje chagrijnig wordt. En goed voor de motorische ontwikkeling. Wat het hier ook goed doet is spelen met (ongekookte 😉) rijst en pasta. In pannentjes scheppen, overgieten etc. kan ze een hele tijd mee bezig zijn. De rijst geeft wel veel troep natuurlijk maar pasta valt mee en is makkelijk op te ruimen.

één jaar geleden

Helemaal stoppen met televisie kijken. Echt even afleren. Dat is helemaal nog niet goed voor hem en dan gaat hij ook weer even alleen woon te vragen. Hier echt een enorme berg duplo via markplaats gekocht en ons meisje raakt niet uitgespeeld!

één jaar geleden

Wij hadden eerst een half uur tot uur tv kijken per dag, maar merkte dat hij indd steeds meer wilde. Nu helemaal gestopt met tv en nu vraagt hij er niet meer om. Wel een aanrader. Soms even taai als je wilt koken oid maar in the end wel beter omdat hij zichzelf veel beter vermaakt