Onze dochter is nu net 9 maanden en ik wil graag de speen afbouwen. Ze slaapt er elk slaapje mee in, maar als ze dan slaapt halen we deze uit bed en slaapt ze (vooral in de nacht) gewoon rustig verder.
Nu is ze al vanaf 06:30 wakker en kan nu niet in slaap komen. Knuffelen, en haar knuffeltjes helpen niet. Zijn er nog meer tips om haar niet meer te laten huilen en toch te kunnen laten slapen?
Ik zou die ook heel graag afbouwen maar ons zoontje geraakt echt niet in slaap zonder... 's nachts moeten we meermaals op om zijn speen terug te geven zodat hij kan verder slapen.. Dus ook benieuwd naar de tips!
Op deze leeftijd is het best lastig dacht ik. Als ze ouder zijn kan je er een ritueel om heen bouw (bv opsturen naar een andere baby want jij bent nu groot).
Misschien eerst proberen met kort slaapjes, gewoon niet meer aanbieden. Zal even wennen zijn, maar opzich wennen kinderen vrij snel aan een nieuwe situatie.
Lastige leeftijd denk ik… als ze idd ouder zijn kun je het uitleggen. Vooral niet koppelen aan een andere belangrijke gebeurtenis zoals een verjaardag en/of Sinterklaas.