25 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben begonnen in week 4 met thuis sporten en week 6 met naar de fitness. Ben nu 10 weken post partum. :)
4 jaar geleden
Ja ik ben rustig gestart na 7 weken met zwemmen en workout filmpjes via YouTube. Gestart met 2x per week 30 min. En zwemmen 1x 45min.
Inmiddels 13 weken en zwem ik 1x een uur. En soms 3x workout van 30 min.
4 jaar geleden
Ik doe sinds week 7 Pilates. Ik zou je aanraden om eerst naar bekken bodem fysio te gaan alvorens je gaat sporten. Zij kunnen een algemene check doen. Zo kan ik nog geen rechte buikspieren doen en nog niet springen/hit. Heb oefeningen gekregen om beklemtonen te versterken en dan wellicht na de volgende check up kan ik meer oppakken.
4 jaar geleden
Ik ben met 4/5 weken thuis begonnen op de spinningfiets en wandelen, met 6 weken weer naar de sportschool voor de Les Mills lessen (Grit en Bodypump)
4 jaar geleden
Reactie op Joena
Wow, ik ben 11 weken post partum, maar mag van de bekkenfysio alleen nog be ...
Natuurlijk bevallen
4 jaar geleden
Jazeker, ik ben met 8 weken weer begonnen met aerobics. Buikspieroefeningen vielen wel even tegen hoor!
Het was een natuurlijke bevalling, 10 weken geleden nu.
Heerlijk om weer even het huis uit te zijn zonder die kleine.
4 jaar geleden
Met 1 week begonnen met wandelen, met 6 weken weer terug naar FIT20.
Helaas geen buikspier en borstspier oefeningen vanwege keizersnede en borstvoeding. Maar oh wat was dat lekker zeg! Onze trainer loopt dan trots met Ben rond terwijl wij (mijn vriend en ik) de oefeningen uitvoeren 🤣🥰.
4 jaar geleden
Ik ben met 8 weken weer gestart met bootcamp lessen (rennen en bodyweight oefeningen) en krachttraining. Ben bevallen middels een keizersnede (had ook persweeën) maar merk ook dat mijn bekkenbodem toch een klap gekregen heeft. Ik voel nu maar even zelf aan wat gaat en wat niet.
4 jaar geleden
Reactie op Applepie07
Ik ben met 8 weken weer gestart met bootcamp lessen (rennen en bodyweight o ...
Ik zou echt voorzichtig zijn met rennen en springen. Het wordt aangereden hier i.i.g. 3 maanden mee te wachten, ook bestaan er zelfs adviezen om hier 6 (!) maanden mee te wachten.
4 jaar geleden
Reactie op Applepie07
Ik ben met 8 weken weer gestart met bootcamp lessen (rennen en bodyweight o ...
Ik zou hier wel mee uit kijken. Zijn heel veel vrouwen die op latere leeftijd last krijgen van hun bekkembodem en verzakkingen. Kan zijn dat het nu goed voelt maar je dus schade toebrengt zonder dat je het weet. In buitenland krijgen vrouwen standaard een verwijzing naar de bekkenbodemfysio, in Nederland raden ze het wel aan maar is het op eigen initiatief. Ik voel me helemaal top fit maar bij bekkenbodemfysio wel terug gefloten en mag nog niet springen/hit en rechte buikspieren. Dus zou aanraden om eerst hierheen te gaan alvorens je weer allerlei soorten sport oppakt.
4 jaar geleden
Ik wilde eigenlijk ook weer aankomende week naar de sportschool en in ieder geval SH'BAM (dansen) doen, maar wacht nu toch even mijn afspraak bij de bekkenfysio af (30 nov).. ben nu 7 weken pp.. afgelopen vrijdag wat huishoudelijke dingen gedaan en daarna nog een uur gewandeld met de kleine en vervolgens kon ik gister alleen op de bank liggen en voel mn bekkenbodem nu nog steeds🙈.. men overschat zichzelf heel snel en voelt het pas achteraf :/.. van de week wel alvast eindelijk proberen te beginnen met postpartum oefeningen..
4 jaar geleden
Ik heb vanaf week 2 elke dag gewandeld. Steeds een stukje langer. Nu wandel ik dagelijks een half uur tot drie kwartier. En met week 6 heb ik hatha yoga weer opgepakt. Alleen dan wel een basis les en krijg van de docent ook nog aanpassingen op houdingen.
De eerste les was weer heerlijk! Echt genieten. Merk alleen wel dat ik sneller vermoeid ben en ik niet meer zo soepel en lenig ben als voor de zwangerschap 🥲
4 jaar geleden
Sinds twee weken doe ik Floor: https://www.ditisfloor.nl
Lekker veilig onder begeleiding van een fysio. Al valt mijn kracht wel tegen na 9 maanden zwangerschap + 10 weken postpartum 😅
4 jaar geleden
Ik ben naar de bekkenfysio geweest, die ook mijn diastase heeft gecontroleerd en met een echo heeft gekeken hoe mijn buikspieren bewegen. Super fijn! Ik doe nu het 1fitmom programma met een personal trainer en merk dat het rustig opbouwen echt enorm helpt! En ook dat je je goed moet concentreren om je bekken weer goed te kunnen bewegen. Dus ik zou echt onder begeleiding aan de slag met ene programma gericht op moeders die zijn bevallen. Dus niet zomaar gaan sporten zegmaar.
4 jaar geleden
Ik doe sinds 3 weken pp het programma postnataal fit van Sterkher (bekkenfysio). Dat is 59 euro maar je kunt weken vooruit met oefeningen en veilig thuis sporten of in de gym. Ze heeft ook een instagram waar ze (gratis) info op post, ze is zelf ook net bevallen. Geen reclame maar ik vind het een fijn programma en inspirerend account! Ik voel me elke week sterker worden. :-)
4 jaar geleden
Reactie op MickyML
Ik ben naar de bekkenfysio geweest, die ook mijn diastase heeft gecontrolee ...
Dat zou ik ook graag doen, maar die prijzen zijn echt veel te hoog. Dan zouden ze voor schappelijke prijzen wat meer moeten gaan aanbieden...