26 Reacties

8 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 2 en herken dit heel erg ligt gewoon aan de leeftijd denk ik heeft momenteel ook de vaze om uit te proberen

8 maanden geleden

Mijn zoontje van 2 jaar heeft precies het zelfde. Wat jij beschrijft. En echt al paar weken gewoon. Niet meer op tijd na bed. Hij weigerd gewoon of gaat zijn hele kamer over hoop doen spelen. Smorgens alleen niet vroeg op hij blijft tot half 10 liggn. Geen middagdutje meer hij heeft hem wel nodig wa t om 5 uur is die zo moe. Echt even heftig haha. Komt ook we hebben nog baby van 5 maanden.

8 maanden geleden

Reactie op Didem68

Mijn zoontje van 2 jaar heeft precies het zelfde. Wat jij beschrijft. En ec ...
Ah Jeetje half 10 wat luxe. Die van ons houd het dan wel weer prima vol vanaf 05.30 tot 19.09.. 🤯

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ah Jeetje half 10 wat luxe. Die van ons houd het dan wel weer prima vol van ...
Nou hahaha hij slaapt ook pas om 1 uur snachts. En de baby al om 0600 op.

8 maanden geleden

Reactie op Didem68

Nou hahaha hij slaapt ook pas om 1 uur snachts. En de baby al om 0600 op.
Oh weg luxe. Dat is wel laat. Ja onze dochter afgelopen nacht 01.00 klaar wakker 1,5 uur mee bezig geweest. : ik wil niet slapen.. eh ja dat kan maar ik wel. Schreeuwen krijsen. Bah heftig. Over een paar weekjes ook een baby erbij. Ik had dat gevoel nu al weer. Je went er toch snel aan als ze doorslapen 🤯 wel pittig dan hoor als je met beide drukt bent!

8 maanden geleden

Yep! Hier ook zo! Gekmakend soms! * Tafellaken gekocht zodat ze de tafel niet vies maakt als ze op papier gaat stiften maar nee hoor, moet er toch net naast of op de stoel. Als ik met haar samen teken, krast ze gewoon door mijn tekening heen. * Gaat ze heel de tijd slaan met zo’n metalen lepel van haar ikea keuken. Ik zeg tegen haar dat het niet mag en dan kijkt ze me schaapachtig aan en doet ze lekker verder * Als mijn zoontje met iets speelt dan pakt ze het tegenwoordig altijd af * Ze begint uit het niets te gillen, krijsen en tegen mij aan te stampen. Als ik vraag wat er is wordt het alleen maar erger. Gewoonweg niet willen luisteren en alleen maar proberen door te drammen. 😵‍💫😵‍💫😵‍💫 Ze heeft ook wel haar goede momenten maar vandaag heeft ze absoluut geen goede dag. Ze is van 2 september.

8 maanden geleden

Reactie op Shenzy1

Yep! Hier ook zo! Gekmakend soms! * Tafellaken gekocht zodat ze de tafel ...
Zo herkenbaar. Dochter is van 3 sept. En is bijna exact het zelfde. Ik blijf er nog wel rustig onder, maar mn vriend wordt er helemaal gek van en loopt alleen maar boos tegen dr te doen. Waardoor het alleen nog maar erger wordt😑. Vanmorgen was het alleen maar mama, mama, mama, nee papa ik wil mama. En om elk klein dingetje mopperen en huilen. Blijf maar herhalen: "het is een fase......"

8 maanden geleden

Jaaaaaa hier bijna 2.5 en nu opeens dwars! Gaat opeens uit zichzelf naar boven en overal op klimmen, nooit gedaan! Janken en ' slaan ' als hij zijn zin niet krijgt, die standaard clichés; jas en schoenen niet aan willen, gaan liggen in het gangpad bij de winkel... 🥸😵

7 maanden geleden

Reactie op Zij1989

Jaaaaaa hier bijna 2.5 en nu opeens dwars! Gaat opeens uit zichzelf naar bo ...
Aaaa dit is exact m’n zoontje van 2 jr en 3 mnd, doet echt precies de dingen die je op noemt en het ergste is echt dat uit protest op de grond gaan liggen/zitten in de winkel en niet meer mee willen werken en als ik hem dan wil optillen dat hij dan al z’n spieren ontspant en ik hem niet eens goed kan vast pakken om op te tillen - oh de drama - 🫢🤣 het is een fase…🫠

7 maanden geleden

Reactie op Danaa93

Aaaa dit is exact m’n zoontje van 2 jr en 3 mnd, doet echt precies de dinge ...
Ohja en wat het meeste tijd in beslag neemt is dat wegrennen als hij z’n sjaal, jas en schoenen niet aan wilt terwijl we de deur uit moeten 🥲

7 maanden geleden

Volgens mij heet dit de terrible two’s 😂 Hier ook hoor, enorm zijn eigen mening aan het vormen en grenzen aan het opzoeken. Mij helpt het om er maar gewoon om te lachen en te bedenken dat dit allemaal bijdraagt aan wie hij is en wordt als persoontje.

7 maanden geleden

Reactie op Shenzy1

Yep! Hier ook zo! Gekmakend soms! * Tafellaken gekocht zodat ze de tafel ...
Ah vreselijk Ja erg vraagt veel energie. Ik ben soms de hele dag aan het tellen😂🤯

7 maanden geleden

Reactie op Moussie

Zo herkenbaar. Dochter is van 3 sept. En is bijna exact het zelfde. Ik blij ...
Haha ja mijn man heeft ook zeer weinig geduld. En dan ontploft het helemaal. Drama queen huilen schreeuwen etc. 😭

7 maanden geleden

Reactie op Zij1989

Jaaaaaa hier bijna 2.5 en nu opeens dwars! Gaat opeens uit zichzelf naar bo ...
Ohja schoenen aan doen en jas gaat opzich nog wel redelijk vlot. Ze is soms sneller dan dat ik ben😂 ze zit ook in een fase dat ze alles zelf wil doen voornamelijk met aankleden. Dus ik geef dr gewoon wat ze aan moet en met de jas die hoef ik alleen maar dicht te ritsen dat is wel ideaal.

7 maanden geleden

Reactie op steefgerritsen

Volgens mij heet dit de terrible two’s 😂 Hier ook hoor, enorm zijn eigen m ...
Ja precies... Geduld 🙈

7 maanden geleden

hier helaas geen tips. wij al bijna 3 weken drama nachten. heel vaak wakker in de nacht. en de ochtenden zijn er erg vroeg beneden hebben alles al geprobeerd. en niks lijkt te werken. toch een regressie? bij de andere al wat vooruitgang ?

7 maanden geleden

Reactie op MyrteL

hier helaas geen tips. wij al bijna 3 weken drama nachten. heel vaak wakke ...
Ja hier is het gelukkig qua nachten al wat beter. dan werd ze wakker: ik wil niet slapen. mijn man ging dan even met haar zitten liet haar wel in bed ze heeft een peuterbedje dus kon daar gewoon naast. soms duurde het wat langer en dan zei hij gewoon iedereen slaapt etc. moet zeggen toen we haar bij ons legde had ik het idee dat ze dus juist dacht "gezellig" na een tijdje dat niet te hebben gedaan werd ze snachts ook niet wakker. enige nadeel is nog dat ze soms echt om 6 uur wakker is dat vind ik zelf nog best vroeg . maar is ook afhankelijk of ze nog slaapt overdag ik vind het zelf nog wel prettig 😂

7 maanden geleden

Reactie op MyrteL

hier helaas geen tips. wij al bijna 3 weken drama nachten. heel vaak wakke ...
Hier precies zo! Nu 2,5 week elke nacht wakker. Ook dubbele oorontsteking wat misschien wat meespeelt, maar het lijkt vooral gewoon gewenning. Begint hier standaard 1 uur. Hoe is het bij jullie nu met de nachten? Vertel me aub dat er een eind aan komt, dit is echt heftig

6 maanden geleden

Hoe is het bij jullie? Hier echt nog drama met naar bed gaan…. Iemand tips?

6 maanden geleden

Reactie op nootje123

Hier precies zo! Nu 2,5 week elke nacht wakker. Ook dubbele oorontsteking w ...
En… al minder? Wij hebben soms goede nachten en soms dat ze om 23.30u (precies al wij willen gaan slapen) wakker wordt en dan opnieuw om 03.00-05.00u (of pas om 05.00u, maar dan niet meer willen slapen). Ze doet al ruim een jaar geen middagdutje meer overigens. Tips…? 😁