8 Reacties
2 jaar geleden
Ja zeker. Echt de grenzen aan het opzoeken. Probeer streng te zijn en boos te kijken als ze iets doen wat niet mag haha. Maar soms moet ik wel lachen om dag ondeugende snoetje.
Maar soms ook lastig dat oneindig nee zeggen.
Tips heb ik niet echt haha. Afleiden helpt hier. Ga dan zelf zitten spelen met hun speelgoed en dan is het in ene wel interessant. En als ze wel een keer luistert doe ik extreem blij.
2 jaar geleden
Hier luistert ons zoontje vaak naar nee. Soms ook niet en dan gaat hij ook super hard lachen wanneer hij t dan alsnog doet. Afleiden helpt hier ook.
2 jaar geleden
Haha wij hebben ook zo'n ondeugend ding die de drinkbak van de katten geweldig vind. Ze weet het donders goed dat het niet mag en toch elke x weer proberen. Consequent blijven...
Hopelijk leren ze het dan.
2 jaar geleden
Ja hoor hier ook lekker ondeugend haha
Dochter kruipt standaard naar de etensbak van de kat. Ze weet heel goed dat het niet mag dus een lol dat ze heeft. Ik blijf consequent nee zeggen en de bak dicht doen. Soms werkt het, soms niet.
Als ze ergens niet heen mag kruipen (bijv naar buiten of de trap) laat ze zich achterover vallen/hangen als ik haar daar weg haal. Ik leg haar dan gewoon op de grond (omdat ze zich achterover laat hangen) en loop weg. Ze maakt daar echt een show van maar als ik gewoon weg loop en haar negeer stopt ze eigenlijk meteen.
2 jaar geleden
Hier ook 👋
Heel veel pogingen om de afstandsbediening te pakken te krijgen (en niet afgeven), de keuken toch snel stiekem in kruipen als het hekje nog open staat (en dan snel piepen of iemand het gezien heeft). Kan ook echt driftig worden als we iets afnemen of nee zeggen.
2 jaar geleden
Heel ondeugend.. Klimt telkens op de bank en gaat dan nog over de bankleuning hangen, steelstofzuiger ziet hij als zijn nieuwe speelgoed, handdoek op de grond trekken.. 😭
2 jaar geleden
Mij helpt de gedachte dat grenzen aanvaarden niet gemakkelijk is en ook iets is dat ze moeten leren. Al het huilen en boos zijn als ik iets verbied, zie ik daar een beetje in. Hij moet dat ook echt niet leuk vinden, een nee krijgen ;) Maar idd, het is veeeeeeel herhalen en drama 😅