15 Reacties

6 maanden geleden

Ik vind het niet kunnen. Wij geven soms wel “straf” als het nodig is, maar zullen hem nooit eten ontnemen. Vind het maar een rare regel. Je betaalt niet om ze uit te laten hongeren. Het zijn kinderen 😅

6 maanden geleden

Ik vind dat echt niet kunnen. Je kindje snapt dat ook helemaal niet. Slapen, eten, drinken en behoefte doen zijn basis dingen die je je kindje niet kunt ontnemen. Als ze dit bij ons op de opvang zouden doen, zou ik een officiële klacht indienen.

6 maanden geleden

Ik zou hier zeker het gesprek over aangaan met het kinderdagverblijf. Vind het een belachelijke straf is gewoon een basisbehoefte die ze ontnemen. Daarbij snapt een kind deze actie niet. Oorzaak gevolg passen niet bij elkaar. Wat moet een kindje hiervan leren?

6 maanden geleden

Nou ik vind dit echt niet normaal. Stel hij doet dit een paar dagen achter elkaar, krijgt hij dan al die dagen geen eten? Ik zou dit zeker aangeven daar en zeggen dat je het hier niet mee eens bent. Zeker wat hier onder gezegd word, oorzaak gevolg klopt echt niet. Als hij nou met z’n eten zit te gooien en houd daar niet mee op, dan snap ik dat ze het wegpakken. Maar zelfs dan, als een kind aangeeft honger te hebben vind ik dat ze hem gewoon wat moeten geven.

6 maanden geleden

Ik schrik er eerlijk gezegd een beetje van dat een kinderdagverblijf zo handelt. Precies wat anderen ook al zeggen, je zoontje kan dit helemaal nog niet begrijpen. En ook al kon hij dat wel, dan was het nog een zeer ongepaste straf. Ik zou hier zeker het gesprek over aangaan!

6 maanden geleden

Vind het ook gewoon zo sneu ook dat hij om een cracker heeft gevraagd en niets heeft gekregen 💔

6 maanden geleden

Pedagogisch onverantwoord. Je moet eten niet aan straf koppelen hiermee leg je de basis voor allerhande eetstoornissen. Consequenties aan gedrag verbinden ja, straffen nee

6 maanden geleden

Oei vind dit echt heel erg om te lezen. Dit is echt niet oké! Zelf heb ik een eetstoornis gehad en dit soort regels zijn absurd. Maar buiten dat, er zijn toch 100 andere manieren om je zoontje iets bij te leren vanuit de opvang? Het is een 2.5 jarige peuter natuurlijk is die niet altijd even gehoorzaam. Ik had dit echt zeker niet gepikt en wat mee gedaan

6 maanden geleden

Gesprek aanvragen met locatiemanager en ook een officiële klacht in dienen. Als ik dit zou doen op mijn werk, zou ik een officiële waarschuwing krijgen. Dit kan echt niet. Er zijn andere manieren om gedrag om te buigen. Maar niet om eten te ontnemen.

6 maanden geleden

Wat vreselijk! Het is een peuter, natuurlijk is hij wel eens boefig! Maar dit is niet de manier om daarmee om te gaan.. eten weigeren, hoe bedenk je dat ook..

6 maanden geleden

ik krijg hier echt woedeaanvallen van, zou meteen een officiele klacht indienen.

6 maanden geleden

Echt absurd! Ik zou direct een klacht indienen en een gesprek met de locatie manager aanvragen.

6 maanden geleden

Nee dit vind ik belachelijk. Geen eten is wel erg heftig ik zou me daar echt niet fijn bij voelen. En daarbij 2,5 je kan wat zeggen maar verder qua straf geen eten? 🙄

6 maanden geleden

En @TS, ben je nog het gesprek aangegaan ? 😶‍🌫️

5 maanden geleden

Hoe is het inmiddels opgelost? Bizar verhaal