83 Reacties
5 jaar geleden
Collageen(poeder) en vitamine c nemen helpt het voorkomen. Daarnaast gehydrateerd blijven en goed insmeren en met name inmasseren 2x per dag. Meer kun je niet doen...
Dit heb ik vorige zwangerschappen gedaan, en geen striea gekregen. Afgezien van 1 mm streepje onderin mn buik tijdens de bevalling haha
5 jaar geleden
Ik neem trpuwens.runder en vis collageen.. Er zijn namelijk drie types collageen die je lijf nodig heeft. Verschillende voor huid, botten gewrichten etc. Zorg wel dat je zuivere koopt, en geen goedkope troep wat verontreinigd kan zijn.
Is sowieso ook goed voor je hele lichaam😊
5 jaar geleden
Volgens mij er is er niets dat bewezen helpt. Even lullig gezegd heb je pech of geluk. Je buik insmeren om je huid wat soepel te houden kan natuurlijk nooit kwaad, maar striae zul je daarmee helaas niet verhelpen als je daar aanleg voor hebt.
5 jaar geleden
Helaas is er niks wat helpt. Ze zeggen dag het genetisch is bepaald. Mijn moeder heeft ze niet mijn zus weer wel. Ik ma twee bevallingen ook niet en hopelijk bij deze ook niet. Maar k smeer we olie in de periode dat k een groeijeuk heb. Het is meer voor dat droge rekkende gevoel.
5 jaar geleden
Er is zo ver ik weet inderdaad geen enkel middel waarvan de werking is aangetoond. Genen zullen veel bepalen zoals gezegd. Ik heb wel gelezen dat het helpt om veel water te drinken om je huid gehydrateerd te houden en ik las dat oudere moeders minder snel striae krijgen omdat hun huid al wat slapper is, maar geen idee of dit waar is. Ik heb bij de eerste zwangerschap nooit gesmeerd, alleen als ik jeuk had en ik heb geen striae gekregen. Nu is het nog te vroeg om te zeggen
5 jaar geleden
Ondanks dat ik vanaf dag 1 al smeer zit ik nu al (15+4) onder de striae. Bovenbenen en buik vooral. Verloskundige vertelde dat het genetisch is en je er weinig aan kan doen.
5 jaar geleden
Ik snap je helemaal! Ook mijn eerste zwangerschap en smeer sinds week 10 al trouw dagelijks met bio oil. Elk type olie met vitamine E zou moeten voldoen omdat vitamine E bijdraagt aan het herstel van huid. T belangrijkste zover ik weet is dat je huid soepel en rekbaar blijft, daarbij speelt aanleg een rol..
Ik zou er in ieder geval geen middeltjes voor IN nemen, zoals collageen want je weet niet wat dat met je kindje doet :)
5 jaar geleden
Mijn zusje zweert bij veel water drinken. Zodat je huid gehydrateerd is en blijft. Zelfs smeer ik ook sinds twee weken met een fijne crème van collistar aangeraden door vriendin. Zij vertelde weer dat ze wel strepen heeft vanuit de puberteit maar niet van de zwangerschap. Daar hou ik me nu ook maar aan vast en kan niet meer doen dan dat ik al doe :)
5 jaar geleden
Reactie op Noja
Ik snap je helemaal! Ook mijn eerste zwangerschap en smeer sinds week 10 al ...
Collageen is heel veilig gelukkig
Het is namelijk een voedingsmiddel, geen middeltje. Wat van nature in vlees zit, kippensoep, gelatine etc . Geen zorgen dus😁
5 jaar geleden
Reactie op Lola 10
Oke alvast heel erg bedankt! En wanneer begin je ermee? Meteen wanneer je b ...
Ja, inderdaad meteen mee beginnen😁. Maakt echt verschil, ook al voorkomt hetcde striemen soms niet helemaal.
Vooral het inmasseren is ook belangrijk, dan maakt het niet eens perse uit welke olie. Het masseren stimuleert de bloedsomloop en de aanmaak van elastine en collageen.
5 jaar geleden
Kun je niet voorkomen.. is genetisch helaas.. een vriendin van mij had haar hele zwangerschap nog geen streepje en tijdens de kracht van het persen ineens helemaal over haar buik heen.. dus zegt echt niets.
Draag ze vooral met trots. Ze noemen het niet voor niets tijgerstrepen 😉
5 jaar geleden
Reactie op annamay
Ik ben ook benieuwd, waar koop je zuivere vis en rund collageen? Ik heb bij ...
Ik heb die van great lakes, runder collageen, en vis collageen van arctic blue. https://www.puurmieke.nl/arctic-blue-pure-arctische-collageen-150g.html beide van deze website, maar ze verkopen het op meerdere sites wel denk ik.
5 jaar geleden
https://www.puurmieke.nl/great-lakes-gehydrolyseerd-collageen-454g.html dit is de runder collageen. Voor de huid is de viscollageen het allerbelangrijkst... dus als je er maar 1 neemt zou ik de vis doen