37 Reacties

4 jaar geleden

Gisteren om 12.00 gestript. Sinds gisteren 17.00 wee毛n. Zet alleen niet door. Verloskundige komt zometeen kijken of ze de vliezen kan breken. Afwachten dus! Strippen zelf viel me 100 procent mee.

4 jaar geleden

Bij mij heeft het een klein beetje geholpen. Ik ben op de maandag gestript toen ik 1cm had, dinsdag ben ik mijn slijmprop verloren en woensdag toen ik het ziekenhuis inging om de ballon te laten plaatsen had ik 1,5cm. Dus veel heeft het niet gedaan, de ballon en de vaginale pillen hebben meer gedaan dan het strippen.

4 jaar geleden

Ik zal het in dit topic ook maar eens plaatsen want ik denk dat veel dames er baat bij hebben. Als je je laat toucheren kan je eerst naar de bishop score vragen voordat je je laat strippen. Strippen is namelijk de eerste keer het meest succesvol en dat wil je dan ook eigenlijk op een moment laten doen dat je rijp bent. Je bishop score zou dan minimaal 6 of 7 moeten zijn. Die wordt bepaald aan de hand van de hoeveelheid ontsluiting, lengte baarmoedermond, of hij zacht/hard is etc. Bij vrouwen met een score van 7 is het succespercentage 90% (wee毛n binnen 2-24 uur), maar veel vrouwen laten zich te vroeg strippen.

4 jaar geleden

Ik heb het 2 keer gehad en na de 2e keer is de bevalling gestart. Je weet nooit 100% of het daardoor komt, maar het helpt bij veel mensen. (Vaak pas na de 2e keer) Ik kreeg beide keren buikkrampen die na een paar uur ophielden. (Dacht dus dat het niet werkte) De 2e keer 11:00 gestript en die nacht om 02.00 begonnen de wee毛n. Ik vond het strippen zelf wel even tegenvallen, flink geknepen in de hand van m'n vent.馃槄

4 jaar geleden

Reactie op Femkethb

Gisteren om 12.00 gestript. Sinds gisteren 17.00 wee毛n. Zet alleen niet doo ...
Heel spannend!! Ben benieuwd wat de vk zo zegt.

4 jaar geleden

Reactie op Neoflux

Ik zal het in dit topic ook maar eens plaatsen want ik denk dat veel dames ...
Mijn verloskundige had het over een 1e keer stippen 20% kans en 2e keer 40% kans dat het werkt.

4 jaar geleden

Ik ben deze zwangerschap 3 keer gestript. De eerste keer had ik 2 centimeter, de tweede keer 2 a 3 cm en de derde keer 3 cm. Helaas is de bevalling hierdoor niet op gang gekomen en ben ik uiteindelijk toch ingeleid. Het inleiden was trouwens een heel positieve ervaring!

4 jaar geleden

Reactie op Tan2021

Mijn verloskundige had het over een 1e keer stippen 20% kans en 2e keer 40% ...
Wow zo laag! Dat had ik niet verwacht :(

4 jaar geleden

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap met 40+2 gestript om 2 uur smiddags, had wel "al" 2 cm ontsluiting. Om 6 uur m'n eerste steek. Om 9 uur echte wee毛n en om 3 uur snachts geboren.

4 jaar geleden

Reactie op Tan2021

Mijn verloskundige had het over een 1e keer stippen 20% kans en 2e keer 40% ...
Dat kan eigenlijk niet want het vlies kan je maar 1x echt losmaken, de keren daarna doe je het alleen een beetje triggeren

4 jaar geleden

Reactie op Mandy--88

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap met 40+2 gestript om 2 uur smiddags, ha ...
Wat mooi zo鈥檔 effect zo vroeg . Mijn vk wil pas strippen vanaf 41 weken. Omdat de kans van slagen dan groter is.

4 jaar geleden

2 keer gestript.. ben nog steeds zwanger ! Deze week word ik ingeleid.. dus hier helaas niet geholpen!

4 jaar geleden

Reactie op Neoflux

Dat kan eigenlijk niet want het vlies kan je maar 1x echt losmaken, de kere ...
Hmm klink wel logisch jaa, 馃槄

4 jaar geleden

Gisteren om 13.15 uur gestript met 1 cm ontsluiting en 40+3 weken. In de avond alleen voorwee毛n gehad wat ik vaker heb. Zojuist mijn slijmprop verloren, heb lichtelijk krampen en harde buiken wat ik vaker heb. Kom net thuis van een flinke wandeling..

4 jaar geleden

Reactie op Tan2021

Hmm klink wel logisch jaa, 馃槄
Hier staat best een interessant artikel erover 馃榿 https://baby2b.nl/en-nu-dan-echt-over-het-dat-nou-zit-met-strippen/n213c30

4 jaar geleden

Hier nooit meer.. ik ben bij de oudste gestript met 41+2, bevallen met 41+5 en echt een serieuze wee毛nstorm (reactie op het strippen), bij de 2e niet gestript en een relaxte bevalling met 42 weken, nu 41+6 het rommelt al wat maar goed we wachten gewoon af en gaan weer niet ingrijpen :) ik heb een lange draagtijd dus (eerder) strippen heeft weinig tot geen nut en geeft eigenlijk alleen maar ongemak..

4 jaar geleden

Reactie op xxxxxxxxxxxxx

Wat mooi zo鈥檔 effect zo vroeg . Mijn vk wil pas strippen vanaf 41 weken. Om ...
Ow typfoutje het was 40+4 en dus 40+5 erdoor bevallen. En het had iets te maken met thuis willen bevallen, weekend ertussen en anders meer kans op in het ziekenhuis ingeleid worden.. Maar lees hier dus echt 41+ weken en denk nu dan had het ook na het weekend gekund馃檲

4 jaar geleden

Reactie op Roxxxiejjj

Hier nooit meer.. ik ben bij de oudste gestript met 41+2, bevallen met 41+5 ...
Interessant, ik kreeg ook wee毛n met weinig tijd ertussen ( weet niet of het een weenstorm was, voelde wel zo馃槄) na het strippen. Wist niet dat dat daardoor kon komen.

4 jaar geleden

Reactie op Neoflux

Ik zal het in dit topic ook maar eens plaatsen want ik denk dat veel dames ...
Precies wat jij zegt, gaf mijn verloskundige ook aan vandaag. Ik ben vandaag gestript om 13.00u. Had 2 cm ontsluiting en een Bishop score van 7 (baarmoedermond volledig verstreken). Statistisch gezien idd een kans van 90 procent dat de bevalling nu binnen 24u begint. Vanmiddag na het strippen wat krampen gehad. Die zijn nu weg, voel alleen een beetje trekken in m'n rug.. net een warme douche genomen en nu op bed. Ben benieuwd wat de nacht geeft!

4 jaar geleden

Reactie op Rose89

Precies wat jij zegt, gaf mijn verloskundige ook aan vandaag. Ik ben vandaa ...
Hopelijk hoor je dan niet bij die 10% 馃榿 Mooie score, alvast veel succes!!