7 Reacties
2 jaar geleden
Een tandenpoetslied kijken via YouTube.
Wij poetsen tanden iedere dag op een andere plek. Soms op bed, soms in de speeltent, dan op de trap...
Af en toe moeten de tanden van de knuffels ook gepoetst worden.
2 jaar geleden
Liedjes zingen inderdaad. Ik doe het vaak met mijn tandenborstel ook even bij mij dat ze ziet dat ook ik dat moet en dat het niet erg is ofso iets.
2 jaar geleden
Gewoon blijven proberen. Het is nu vooral wennen en ermee bekent raken. Nog geen must. Wellicht een ander tijdstip proberen
2 jaar geleden
Wij zorgen voor een erg ontspannen en blije setting met wat autonomie. Hij mag zelf de deur van de badkamer open doen en het licht aan, we maken even grapjes in de spiegel, vertellen wat we doen (tandpasta op tandenborstel enz.). Tijdens het poetsen zit hij op schoot en zingen we een tandenpoetsliedje. Wij gebruiken een vingertandenborstel en spelen ook in op hoe hij met de tandenborstel omgaat zodat het ook niet te hard gaat (dus wat meebewegen en niet dwingen). Daarna weer vertellen wat we doen, in de spiegel lachen en zelf licht uit en deur dicht laten doen.
Hopelijk heb je er iets aan!🙂
2 jaar geleden
Dank jullie wel voor de reacties!! Ik ga er een leuker ritueeltje omheen bouwen, daar lijkt het zeker tijd voor! Gaat vast lukken 😊