15 Reacties

één jaar geleden

Probeer een elektrische kindertandenborstel! Hier was t drama tot we dat probeerde

één jaar geleden

Hier doen we dit momenteel met 2. Papa poetst onze zoon zijn tanden terwijl ik mijn eigen tanden poets. Dat helpt enorm bij ons. Ik zeg dat ook meestal "aaaaaaaa" en onze zoon doet dat na, waardoor papa er goed aankan.

één jaar geleden

Reactie op Cribedidar

Probeer een elektrische kindertandenborstel! Hier was t drama tot we dat pr ...
Heb ik al!

één jaar geleden

Reactie op Aeterna

Hier doen we dit momenteel met 2. Papa poetst onze zoon zijn tanden terwijl ...
Ook geprobeerd, ze weigert de boventandsn

één jaar geleden

Afleiding werkt bij ons het beste. Hij mag 1 badspeeltje kiezen, welke hij tijdens het poetsen van zijn tanden mag ‘wassen’. Hij staat dan op een krukje en kan net bij de waterstraal en wij kunnen ongestoord zijn tanden poetsen.

één jaar geleden

Reactie op svs15

Afleiding werkt bij ons het beste. Hij mag 1 badspeeltje kiezen, welke hij ...
Was 't maar zo'n feest! Bij de ondertanden lukt t ons ook met afleiden, maar boventanfen absoluut niet.

één jaar geleden

Enige wat hier werkt zijn filmpjes met liedjes over tandenpoetsen 🤷

één jaar geleden

Reactie op ROF

Enige wat hier werkt zijn filmpjes met liedjes over tandenpoetsen 🤷
Haha ook geprobeerd. Ondertanden werkt dat goed, boventanden niet.

één jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Haha ook geprobeerd. Ondertanden werkt dat goed, boventanden niet.
Super lastig. Kindertandarts maar eens vragen dan?

één jaar geleden

Misschien gaat of zit er toch niets niet helemaal lekker 🤔

één jaar geleden

Hmm lastig. Bij ons zoontje was het eerst ook wegtrekken en huilen (alleen) bij het poetsen van de boventanden. Toen ik eens goed naar zijn boventandjes keek kwam ik er eigelijk meteen achter wat bij hem de oorzaak was: een te kort lipbandje welke tussen de voortanden vast zit aan zijn kaak. Een dun vliesje dus, niet tot helemaal onderaan zijn tanden, maar wel een stukje. Hierdoor kunnen we bij hem niet ‘van links naar rechts’ zijn voortanden poetsen, maar poetsen we eerst de ene voortand, dan de tandenborstel omlaag en dan de andere voortand. Sinds we dat doen trekt hij zijn hoofd niet meer weg. Het is blijkbaar een erg gevoelig plekje om met de (elektrische) tandenborstel te raken. Wellicht kan dit bij jouw kindje ook de oorzaak zijn?

één jaar geleden

Reactie op svs15

Hmm lastig. Bij ons zoontje was het eerst ook wegtrekken en huilen (alleen) ...
Ja, aan zoiets zat ik ook al te denken, goeie tip! Ik zal eens proberen te kijken.. Hier begint ze ook al met de boven kiezen te krijsen. Ben benieuwd of ik iets zie

één jaar geleden

Reactie op ROF

Misschien gaat of zit er toch niets niet helemaal lekker 🤔
Ja ik weet het dus niet! Als ik stop met poetsen, is het ook direct weer goed. Misschien toch eens tandarts laten kijken. Hopen dat ze überhaupt haar mond open gaat doen 🙈

één jaar geleden

Hier ook een drama met tandenpoetsen boven, ik ga even mee lezen! Wij hebben ook een elektrische tandenborstel aangeschaft, lichtje mag aan maar de trilling vaak niet😂 Beneden mag redelijk met wat afleiding of samen tandenpoetsen. Boven probeer ik altijd maar wat.. Met telkens kleine beetjes ben ik al blij, eenmaal tanden op elkaar of de mond dicht is er niks meer te bereiken, tijdje geleden aangegeven bij de tandarts, kon ik 2 augustus pas terecht.. Nu is het gelukkig nog maar een weekje wachten. Ik ben benieuwd wat hij daar gaat doen, maar ben er bang voor dat het 1 fiasco wordt en dan een trauma als gevolg😅🙄

één jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Ja ik weet het dus niet! Als ik stop met poetsen, is het ook direct weer go ...
De tandarts heeft daar meestal wel trucjes voor. Een specifieke kindertandarts sowieso wel