279 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Tona
Ik probeer af en toe (ik vergeet het echt nog vaak) te poetsen met zo'n vin ...
Ja, ik heb elmex peutertandpasta voor 0-5 jr (gratis uit zo'n zwangerschapsbox), deze gebruik ik. Het advies is om tot 1-jarihe leeftijd 1x per dag tanden te poetsen zodra het eerste tandje zichtbaar is. Ook met tandpasta neem ik aan, zodat je het glazuur kunt beschermen. Stel je geeft puur borstvoeding is het nog niet perse noodzakelijk vanwege de antibacteriële werking, maar wanneer je hapjes geeft, is dit wel belangrijk.
2 jaar geleden
Reactie op Tona
Ik probeer af en toe (ik vergeet het echt nog vaak) te poetsen met zo'n vin ...
Hier ook elmex peuter tandpasta. Wij doen het nu iedere avond met het ritueel naar bed brengen. Luier verschonen, pyjama aan, tandje poetsen, boekje lezen en dan slapen. Ze begint al te lachen en haar mond open te doen als ze de tandenborstel ziet 🙂
2 jaar geleden
Reactie op Kaaj1256
Same 😅🤣 we zijn al onderweg naar de 8 maand over 20 dagen dus ben heel be ...
Ze komen er vast wel een keertje uit haha 😩🤪
2 jaar geleden
Hier van 22 sept en haar tandje is al een stukje door, ze heeft er eigenlijk bijna tot geen last van gehad
2 jaar geleden
Reactie op mommyx1509
Zoontje van bijna 7 maanden nog geen een tandje 😩
Hier ook nog niet!
2 jaar geleden
Reactie op Kaaj1256
Same 😅🤣 we zijn al onderweg naar de 8 maand over 20 dagen dus ben heel be ...
Mijn metekindje was 14 maanden! De andere 2 nichtje rond de 10 maanden. Mijn broers en ik waren ook 11 maanden. Ons zoontje van bijna 7 maanden ook nog niks te zien, maar het zit dus duidelijk in de familie 🙂
2 jaar geleden
Dochter geboren op 14-09-2021. Bij 5 maanden 1e tandje gevoeld en 2e tandje bij net 6 maanden gevoeld. Nu allebij duidelijk zichtbaar. Bijna geen last van gehad gelukkig! (Even afkloppen) hopelijk blijft dat.
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 6 maanden heeft twee ondertandjes, een doorkomend hoektandje, boven een snijtand rechts en twee voortanden die bijna door zijn. Het is niet zo leuk, want hij heeft zo’n last en is helemaal zichzelf niet meer. Normaal heel vrolijk maar nu moet ik hem continu bij me houden zodat hij soort van blij blijft.,
2 jaar geleden
Onze dochter van 28 augustus heeft ook nog geen tandjes, wel al 2 maanden aan het sabbelen. Voor de rest niks.