8 Reacties

één jaar geleden

Is dat zo verschillend van een kinderdagverblijf dan? Daar gaan sommige kinderen toch ook al snel meerdere hele dagen heen? Ik denk dat het een kwestie van ervaren is. Qua prikkels kan ineens 4 halve dagen weg zijn te veel zijn inderdaad. Maar ik mag aannemen dat ze daar wel ervaring mee hebben en tips hoe je hier mee om kan gaan.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Is dat zo verschillend van een kinderdagverblijf dan? Daar gaan sommige kin ...
Ik heb eigenlijk geen idee.. op de voorschool worden ze voorbereid voor later als ze naar de basisschool gaan.. is ook van 2 jaar tot 4 jaar. Je hebt ook een wen periode dus dat is wel fijn! En ben zelf ook een paar weken vrij van werk zodat we het rustig aan kunnen doen. Ik had haar in januari ingeschreven en toen zeiden ze de wachttijd is 1 jaar toen dacht ik ach dat is nog wel ff😂 kreeg daarna in februari een bericht dat ze al gelijk 2 dagen na haar verjaardag mocht beginnen. Dacht naja prima zie het wel maar het is nu al over 2 weken dus wordt wel ff spannend🥹

één jaar geleden

Reactie op Bussra95

Ik heb eigenlijk geen idee.. op de voorschool worden ze voorbereid voor lat ...
Kans is groot dat het spannender is voor mama 😉

één jaar geleden

Dat is wel veel! Hier gaat en mag ze één ochtend naar de peuterspeelzaal.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Dat is wel veel! Hier gaat en mag ze één ochtend naar de peuterspeelzaal.
Ja he.. zo denk ik er ook over🥹 maar kan helaas niet minder zeggen ze

één jaar geleden

Onze dochter gaat al sinds 4 maanden 3 dagen per week naar de opvang. Soms nog wel eens een extra dag. Ze is het helemaal gewend en echt dol op de leidsters en kindjes. Ze gaat er met plezier heen, altijd vol enthousiasme. Daar bieden ze weer hele andere dingen dan dat wij thuis kunnen bieden. Veel interactie met andere kindjes en leuke activiteiten die goed zijn voor de ontwikkeling. Dat is denk ik ook het geval op de voorschool? 4 halve dagen lijkt nu veel maar het went waarschijnlijk snel. En het is denk ik bedoelt om de overgang naar school minder heftig te maken? Daar moeten ze natuurlijk 5 dagen heen. Maar het is helemaal aan jullie als ouders wat je fijn en acceptabel vindt.

één jaar geleden

ik zou het wel ok vinden. ik vind mijn dochter er nu, 2 jaar wel klaar voor. hoe gaat het intussen?

één jaar geleden

Reactie op Stof

ik zou het wel ok vinden. ik vind mijn dochter er nu, 2 jaar wel klaar voor ...
Ze begint maandag dus nog eventjes en dan is het zo ver🥺 ik vertel haar wel bijna elke dag als we langs school lopen dat ze hier bijna naartoe gaat en dan mag ze spelen en dat mama haar later op de dag komt ophalen.. dan is ze wel heel enthousiast! Ben benieuwd 😮‍💨