7 Reacties

2 jaar geleden

Ja wel herkenning, geen tips haha. Hier krijgen ze in totaal idd 300 ml halfvolle melk wat ik wat verdun met water. Ik bied gedurende de hele dag water en thee aan in verschillende bekers maar echt gedronken wordt het niet veel. Soms een paar slokjes idd. Wel eten ze verder veel fruit waar ook vocht in zit (ik zelf heb geen flauw idee hoeveel haha) De luiers zijn altijd wel gewoon vol, dus neem maar aan dat het voldoende is.

2 jaar geleden

Ja zeker herkenning. Mijn dochter drinkt ook heel slecht water en thee. Paar slokjes en de rest spuugt ze uit. Ik geef haar nu nog 3 keer 150cc melk. Ik ga die derde fles er pas afhalen als ze goed water drinkt. Want de hoeveelheid melk is niet de reden dat ze slecht drinkt. Ik kreeg ook van het CB te horen dat ze maar 300 mL zuivel mogen. Geen idee waarom dat is. Hebben ze jou verteld waarom ze maar 300 mogen? Je zou eventueel de melk wat kunnen verdunnen met water.

2 jaar geleden

Mijn zoontje "speelt" alleen maar met de 360 beker. Hij tuft het uit en gaat vervolgens hard lachen. Bij een rietjes beker gaat het wel super en drinkt hij prima uit. Toen hij knijpfruit (kan je eventueel zelf maken zo krijgt je kleintje ook weer meer vocht binnen) onder de knie had hebben we hem een rietjes beker aangeboden

2 jaar geleden

Onze dochter drinkt ook heel weinig. We bieden haar bij elke maaltijd en tussendoortje water of thee in een bekertje. Daar kan ze best goed slokjes uit nemen, maar altijd maar enkele! En dan duwt ze het weg. Brood eten is ook heel wisselvallig. Maar melk wil ze wel. We geven nog een fles halfvolle melk voor haar 1e dutje en kunstvoeding als ze naar bed gaat. Maar ze komt s nachts nog zelf en als troosten niet helpt geven we toch een fles. Zo krijgt ze nog 300-500ml aan melk binnen. De mini slokjes die ze verder drinkt.. dat is nog geen 50ml op een dag ben ik bang. Dus ik lees mee voor tips! Wat wij doen: - Ook andere dranken aanbieden. Water, lauwe thee, koude of warme halfvolle melk. Heb uiteindelijk ook maar diksap geprobeerd - maar daar drinkt ze niet méér van. - Water in een zuigfles aanbieden. Drinkt ze ook maar enkele slokjes uit. - Zuigfles met water bij haar leggen tijdens het spelen. Dan gaat ze soms toch wat meer eruit drinken zelf. - Zelf laten doen met 360 graden beker of tuitloze tuitbeker. Maar daar snapt ze niks van en dan wordt ze boos :-p. Volgende stap is een week vrij nemen en de nachtvoedingen eraf halen. In de hoop dat ze overdag beter gaat drinken én eten.

2 jaar geleden

Oja en ze eet wel graag veel fruit. Daar zit natuurlijk ook vocht in.

2 jaar geleden

Hier ook weinig water drinken. Smorgens 180cc flesvoeding waar ik pap van maak, dit gaat op. Smiddags een fles van 180 die lang niet altijd leeg gaat, meestal 3/4e En savonds ook nog een fles van 180 die altijd opgaat. Heel soms is de 360graden beker met water aan het einde van de dag leeg maar meestal niet. Was begonnen met halfvolle en volle melk maar kreeg (toeval of niet) buikpijn en aan de diarree... Ik laat het even zo voor nu. 🤷🏼‍♀️ Maar volg even mee

2 jaar geleden

Reactie op Inger79

Ja zeker herkenning. Mijn dochter drinkt ook heel slecht water en thee. Paa ...
Hier is ons zoontje net 1jaar. Ons vertelden ze deze week dat hij max 500ml zou mogen hebben (melk, yoghurt, kaas, …) per dag. Maar dit is puur om de kans op obesitas te ontwikkelen te vermijden. Dit hebben ze me zo uitgelegd. Eerlijk vind ik dit echt kort door de bocht dus wij geven nog de noden van ons kindje. Drinkt nog ochtend en avond 240 melk. En oooh ja is een foodie, life is food bij onze Julot. 🥳 Kind zit mooi op de gewone curve.