35 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op wave

Klinkt als een kindje dat er zin in heeft 🥰 Vind dat mensen in het algemee ...
Zeker mee eens!

2 jaar geleden

Oh wat doet die herkenbaarheid deugd! Mijn zoontje doet ook alle dingen die hier worden opgesomd, alleen zijn zijn slaapjes door de dag (meestal) wel oké maar 's nachts is een ander verhaal 🙁. Hij komt ook graag buiten en kijkt heel graag naar andere mensen/kinderen, dan is hij de grootste charmeur want hij lacht ook naar iedereen 😍

2 jaar geleden

Hier ook een ventje vol met energie. De armen en benen zwaaien altijd. Hij wil nog wel knuffelen, maar dan grijpt hij ondertussen mijn haar of zit aan de draadjes van een kussen te pielen. Met slapen kunnen we ook niet altijd een knuffel geven want dan blijft hij spelen, til je hem even op is hij binnen een paar tellen vertrokken. Hier is de auto gelukkig nog de plek waar hij kalm zit. Het enige wat hij gaat doen is keihard met zijn speenkoord overal tegenaan rammen, maar he hij huilt verder niet haha. Verder is hij heel boos geweest toen hij nog niet kon rollen, nu weer gefrustreerd als hij niet vooruit kan. Hij is 6 maanden maar hij probeert zijn knie de hele tijd onder zijn heupen te krijgen. Sowieso worden wij als ouders met regelmaat (onbewust) pijn gedaan omdat hij zo druk is in zijn bewegen. Speelgoed betekent ook vaak rammen ermee, opeten of gooien 😂. Ik sprak laatst af met een andere moeder en ik kon mijn ogen niet geloven hoe rustig en chill die baby was.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Hier ook een heerlijk ventje dat alles wil meemaken, niets wil missen en ook direct alles pakt zodra z'n oogjes open zijn. En ook het mopperen en boos worden als iets niet lukt ja, maar dat is gelukkig heel makkelijk om te buigen 🙂

2 jaar geleden

Reactie op Momo96

Hier ook een ventje vol met energie. De armen en benen zwaaien altijd. Hij ...
Dit komt echt overeen met ons kereltje! Tijdens het knuffelen altijd mijn haar pakken, of de muur willen voelen, of een kussen wat in de buurt ligt, of m'n gezicht pakken 😅 Als we stilstaan met de auto of kinderwagen dan komt er commentaar dat we weer moeten rijden en ook frustraties omdat hij niet vooruit komt, ja. Ik heb ook de nageltjes in m'n vel staan omdat hij zo graag overal voelt en dan opeens knijpt. Maar wat heerlijk dat ondernemende, ik kan er echt heel erg van genieten!!🥰

2 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Dit komt echt overeen met ons kereltje! Tijdens het knuffelen altijd mijn h ...
Haha precies dit. Heerlijk hoe enthousiast ze de wereld ontdekken. Nieuwsgierigheid is een gezonde eigenschap :)

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Haha precies dit. Heerlijk hoe enthousiast ze de wereld ontdekken. Nieuwsgi ...
Zeker waar!! Helemaal mee eens!!😃

2 jaar geleden

Ja dit geldt ook voor onze dochter! Heel temperamentvol en niet gauw tevreden, ze wil ook al veel meer dan ze kan. Raakt dus gefrustreerd dat ze nog niet kan kruipen en kan staan.

2 jaar geleden

Nu hier veel herkenning wordt gevonden ben ik benieuwd of jullie je hier ook in kunnen vinden. Het past denk ik wel bij deze fase. Mijn zoon is zo ontzettend bezig met de wereld ontdekken dat hij vaak dwars door me heen kijkt. Ik heb geen hier verder geen zorgen over want hij is super sociaal. Maar wanneer hij meer naar anderen lacht maakt dit mij wel onzeker. Logisch te verklaren omdat hij mij gewend is en anderen interessanter zijn. Maar ik toch ben ik soms bang dat hij mij niet zo leuk vind. Stom hè?

2 jaar geleden

Hier t zelfde, ik vind t heerlijk dat hij zo enthousiast is over alles!

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Nu hier veel herkenning wordt gevonden ben ik benieuwd of jullie je hier oo ...
Wacht maar tot hij voor het eerst naar groep 1 gaat...😁 Ver weg, jep. Maar dan merk je hoe belangrijk mama (of papa) is voor ze. Ik sta voor groep 1/2 en hun mama's zijn dan echt helden in hun oogjes!

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Juist een tekennvan veilige hechting :) Je doet het goed!

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Alsof ik het zelf typ 🙈 Word er ook erg onzeker van, krijg dan het gevoel alsof ie mij niet ‘nodig’ heeft heel stom misschien, maar krijg af en toen ook het gevoel dat alle andere mensen leuker zijn dan ik 😅 . En ergens denk ik dan weer dat ik gewoon vertrouwd ben, want als mijn zoontje huilt of niet lekker is wil die toch altijd bij mama zijn 😊

2 jaar geleden

Reactie op michelledd

Alsof ik het zelf typ 🙈 Word er ook erg onzeker van, krijg dan het gevoel ...
Ja precies, wij zijn wel de veilig haven. Dat is toch de grootste eer 😊

2 jaar geleden

Reactie op wave

Juist een tekennvan veilige hechting :) Je doet het goed!
Tnx! Fijn om te horen!