38 Reacties
4 jaar geleden
Ik ga de Elle tens gebruiken. Deze is door de VK alvast voor mij gereserveerd omdat dit ook bij mijn zorgverzekering vergoed wordt voor de bevalling.
Ik heb goeie hoop door een collega die een trauma heeft gehad de eerste keer met de bevalling en de ruggenprik niet werkte en bij de tweede heeft ze de tens gebruikt en daar had ze minimaal pijn mee en is er zo doorheen gewandeld door de bevalling haha.
Ik ben door mijn PDS en Crohn best wat gewend aan pijn dus ben benieuwd
4 jaar geleden
Reactie op FK.
Ik heb de elle tens 2 in huis gehaald. Binnenkort ook even op mn vriend tes ...
Zolang je het niet in de douche of in bad gebruikt is het hartstikke veilig hoor 😉
Maar snap de "angst" van je vriend. Er is wel veel over de werking te vinden op internet, misschien dat dat hem ook wat gerust kan stellen.
De website waar ik de elle tens 2 mocht bestellen heeft ze helaas tijdelijk niet meer
4 jaar geleden
Ik ben al 2 keer bevallen met de Elle Tens, en heb hem al vele malen (ik denk wel meer dan 10 keer) uitgeleend. Ik ben er heel tevreden mee, zowel qua pijnstilling, als qua het idee dat je iets kunt doen tijdens het opvangen van je weeen. Toen het echt heftig werd dat ik mijn concentratie nodig had voor de weeen liet ik mijn man op het knopje drukken, die zelf telkens doorhad op de monitor wanneer de wee kwam, dus dat was ideaal ☺️ En fijn dat hij ergens mee kon helpen om zich wat minder machteloos te voelen.
Zelfs bij mijn eerste bevalling thuis, waarbij ik met 9 cm ontsluiting met ambulance naar het ziekenhuis moest, kon ik de tens ophouden en was het mijn houvast toen het best even spannend was.
Al met al, positief dus!
4 jaar geleden
Twee dingen denk ik: enerzijds had ik het idee dat het echt hielp met de pijn doorbreken van de weeën en het krijgen van goede weeën. Je voelt continu getintel door de burst modus, bij indrukken van boost is het wat intensere prikkeling tijdens een wee. Anderzijds denk ik ook een psychologisch stukje, gevoel van ergens grip op hebben door op het knopje te kunnen drukken als de pijn heftig(er) werd.
4 jaar geleden
Ik mocht overigens bij de bevalling van een vriendin zijn die ook mijn tens leende, en zij had er ook baat bij. Toen het echt intens werd nam ik de tens van haar over zodat zij zich kon concentreren.
Maargoed, het is moeilijk vergelijken, want ik weet niet hoe het is zonder de tens te bevallen 😅
4 jaar geleden
Reactie op vew
Ik ben al 2 keer bevallen met de Elle Tens, en heb hem al vele malen (ik de ...
Fijn om te horen dat je goede ervaringen hebt! Omdat er nu een elle tens 2 is, ging ik weer twijfelen aan de ellen tens zelf (omdat ik de 2 niet kan bestellen tno), maar dat twijfelen hoeft dus niet als ik dit zo lees! Fijn.
4 jaar geleden
Reactie op Eva00
😅 merci. In het pikkedonker bevallen ga ik toch niet doen 🤭
Ik kan je wel vertellen dat het verschrikkelijk fijn is dat áls je tussen de weeën door kunt slapen het fijn is dat je niet steeds je lamp aan hoeft te doen.
Je weet vast wel dat een bevalling ook langer dan een paar uur kan duren😉 ik heb hem juist in de aanloop gebruikt( de 24 uur voor mijn ziekenhuis opname nodig was )
4 jaar geleden
Ik heb de elle tens nu in huis en is inderdaad makkelijk in gebruik! Ik zou hem wel bij jezelf ook al even proberen op je rug en niet alleen bij partner. Zodat je zelf ook kan wennen aan het gevoel. Ik vond zelf vooral die boost eigenlijk nu al prettig aanvoelen haha. Gaf wel een soort ontspanning.