11 Reacties

één jaar geleden

Dus cadeautjes van anderen ga je hergebruiken met kerst enz?

één jaar geleden

Thanks voor de tip, hier staan cadeau's ook nog ongeopend in de kast, maar over een paar weken wissel ik al het speelgoed weer om en dan heeft ze weer wat nieuws. Mijn tip zou dan zijn om ipv cadeaus geld te vragen voor haar spaarpot/spaarrekening, zodat ze er zelf ook echt wat aan heeft en ze niet 'gefopt' hoeft te worden. 😉

één jaar geleden

Reactie op Carrie1990

Dus cadeautjes van anderen ga je hergebruiken met kerst enz?
Ja, cadeautjes zijn cadeautjes op 2 jarige leeftijd. Zeker als je het niet breed hebt en dat zijn heel wat mama’s in deze gekke tijden.

één jaar geleden

Reactie op -Pip-

Thanks voor de tip, hier staan cadeau's ook nog ongeopend in de kast, maar ...
Goeie tip! Afwisselen! Ik vind geld geven geen leuke cadeau maar als andere mama’s dat wel fijn vinden dan is dit zeker een goeie tip. Tevens vind ik niet mijn zoontje ‘gefopt’ wordt. Cadeaus zijn cadeaus ongeacht wanneer die het krijgt.

één jaar geleden

Hmm ik vind de verjaardag cadeautjes dat je die weer gaat gebruiken voor Sint/kerst een beetje gek? Ik doe inderdaad ook meer als de helft van de gekregen speelgoed weer “opruimen” in de kast en verspreid over heel het jaar tot ze weer 3 word pakken we er wat uit. Ik kijk ook naar het speelgoed en wat past bij haar ontwikkeling op dat moment. Maar met kerst/Sint krijgt ze gewoon nieuw speelgoed van ons, wat we zelf hebben gekocht. Ook dan word ze weer vervend door familie, dus ook daarvan gaat er veel de kast in.

één jaar geleden

Ik vind dit een hele goede tip! Ik doe dit zelf ook :-) (Sterker: ik laat het ze niet eens uitpakken of zien.) Wij hanteren de 4-cadeautjesregel, maar zijn hierin soepel (dus mogen er best een paar meer zijn). Maar als het echt te veel is, bewaren we het voor een andere keer. Dit geven we ook aan bij visite als ze met een cadeaus aankomen wanneer we hebben aangegeven dat dit niet nodig is :-) ) Meer over de regel: https://www.24baby.nl/peuter/vrije-tijd-feest/4-cadeautjesregel-sinterklaascadeaus/

één jaar geleden

Wij doen alles afwisselen als ons zoontje echt heel veel heeft gehad, wij laten wel alles uitpakken maar sommige dingen zet ik voor een paar weken op zolder en wissel het daarna om. Vind het zelf een beetje gek om cadeautjes 2x te geven eerst met z’n verjaardag en daarna met de feestdagen. Dat zou ik dus persoonlijk niet doen 😊

één jaar geleden

Goede tip! Hier vragen we of iedereen bij voorkeur een tweedehands cadeautje wil geven, bijvoorbeeld iets wat hun eigen kindje niet meer gebruikt (verkleedskleren, groenten fruit voor het keukentje etc.). Zelf geven we dit jaar een ukelele, zodat ze met haar vader samen op de gitaar kan spelen. Verder hebben we vooral nuttige spulletjes, als een kindermes en koekvormpjes gevraagd.

één jaar geleden

Hahaha hier ook hoor!! Heb zelfs nog kraamcadeaus liggen, die geven we verspreid met feestdagen. En daarnaast... praktische dingen zoals pyjama's enzo worden ook gewoon gegeven! Zo overdreven allemaal!

één jaar geleden

Ik heb nu van iedereen 1 cadeautje gevraagd en de rest van het geld heb ik op zijn rekening gezet. Als hij dan wat groter is kunnen we daar wat van kopen. Hij heeft heel veel duplo poppetjes en diertjes gekregen bij alles zei hij waaauw goedzo! 😊