26 Reacties

2 jaar geleden

Ik geef hem gewoon de fles. 🤷🏼‍♀️ Vind het onzin om allerlei trucjes te gaan proberen, hij heeft er dan gewoon zin in, dus krijgt hij het. En ik slaap weer sneller, ook niet onbelangrijk 😆

2 jaar geleden

Kan je proberen om de granen per keer te verhogen. Ons zoontje moest er ook helemaal niks van hebben. Ben toen begonnen met een klein theelepeltje en per dag meer toevoegen. Ons zoontje krijgt de volgende: 6.15u 210+7 9u fruithap 11.30 2 boterhammen met beleg 14.15u 180+6 17u avondeten 18u 210+7+havervlokken/spelt/boekweit van biobim

2 jaar geleden

En hier heeft hij soms ook echt honger. Dan krijgt hij het ook, een klein flesje. Anders blijft hij bezig en slapen we allemaal niet.

2 jaar geleden

Ik heb 7uur 180ml, 10uur fruit, 12uur brood, 14uur tussendoortje, 16uur groente, 18uur 180ml en 21uur 180ml. Nu idd met de sprong komt ze snachts ook ik kijk dan meestal even naar kan ik het sussen met een tutje, nee? Dan luier en weer tutje, nog steeds niet dan maak ik gewoon een fles van 180ml die drinkt ze nooit leeg en dan krijgt ze om 7uur gewoon iets minder.

2 jaar geleden

Onze zoon sliep met 7 weken door! Rond de 9 maanden kwam hij opeens voor een nachtfles. Gewoon gegeven, ipv strijd in de nacht. Na een aantal weken sliep hij weer door en vroeg er niet meer om!

2 jaar geleden

Wij hebben nagenoeg hetzelfde schema, als het zo uitkomt doen we granen door de fruithap. Mijn dochter is net uit sprong 6 en zij kwam toen ook vaak tussen 22.00-00.00 voor een voeding en dat hebben we haar ook gegeven. Ze dronk overigens niet altijd de fles om 1900 leeg (en sommige dagen dronk ze helemaal niks 😣). Inmiddels is ze weer uit de sprong en krijgt ze weer 3 flessen. Maar wanneer m’n dochter ‘s nachts huilerig is oid dan geven we haar een fles, als het nodig is, is het nodig!

2 jaar geleden

Ik doe ongeveer het zelfde schema alleen om 15.00 120 roeryoghurt en met brood een kleiner flesje 120ml. Dus komt ong op het zelfde uit. Ik doe nog wel eens om 22.00 een fles. Mocht ze wakker worden probeer ik eerst een speen. En soms bied ik ook gewoon water aan dit gaat ook prima. Ik geef ook nooit pap dat drinkt ze gewoon niet. Lijkt me ook niet nodig met de voeding overdag..

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik doe ongeveer het zelfde schema alleen om 15.00 120 roeryoghurt en met br ...
Misschien helpt het als je overdag iets vaker water of iets van lauwe thee aanbied ? Ik weet niet of je dat al deed..

2 jaar geleden

Zoontje komt soms ook nog 1 of 2 x in de nacht en leg hem dan ook gewoon aan. Nu weer een tijdje vanwege doorkomend tandje. Is hij ‘s nachts niet te genieten. Bied hem gewoon de borst aan als hij honger/dorst heeft. Overdag eet hij al super mee met vast voedsel.

2 jaar geleden

Op moment is onze kleine ook weer snachts wakker, er komen tandjes door. Een papfles als laatste savonds heeft echt geen effect. Ze krijst en krijst, een flesje heeft alleen effect dus Tsja..😅

2 jaar geleden

Hier het zelfde probleem. Het schema ziet er ongeveer het zelfde uit. Wij doen trouwens ook nog een fles van 210 om 23 uur. Helaas accepteert onze dochter ook geen papfles. Ik ga vandaag eens in de supermarkt kijken wat exact de verschillen zijn met flesvoeding nummer 3. Iemand dat al geprobeerd? Misschien laatste voeding? Lees hieronder ook nog het idee yoghurt.

2 jaar geleden

Keuringsdienst van waarde is dan wel een tip als je andere opvolgmelk wilt. Er zit vanaf 3 vooral meer suikers in volgens mij

2 jaar geleden

Ik heb hetzelfde schema maar geef nu om 3 uur een groter tussendoortje. Courgette pannenkoekje gisteren gemaakt, of bananen cake, of een geprakte avocado zijn ook een succes. En dan doe ik de groentehap om 17.00

2 jaar geleden

Vannacht weer wakker met honger, toch weer een flesje gegeven

2 jaar geleden

volgens mij hebben ze soms periodes (bv wanneer ze gaan kruipen) dat ze gewoon meer voeding willen toch prima, half een tot 7 (of langer) is toch een prima slaaptijd?

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

volgens mij hebben ze soms periodes (bv wanneer ze gaan kruipen) dat ze gew ...
vannacht was het 3u tot 6u 😵‍💫🙈🤣

2 jaar geleden

Reactie op Zij1989

vannacht was het 3u tot 6u 😵‍💫🙈🤣
Slaapt ze na het eten gewoon terug of zoekt ze geborgenheid m?

2 jaar geleden

Misschien kun je pap uit een bordje met lepeltje geven? Werkt hier heel goed en toch iets meer verzadigd. Helaas slaapt hij daardoor niet de nacht door hoor.. vaak nog 1, 2 of soms 3 keer wakker

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Slaapt ze na het eten gewoon terug of zoekt ze geborgenheid m?
hij slaapt onrustig daarna, telkens wakker en ' mopperen '. Wellicht geborgenheid inderdaad maar ik wil hem gewoon echt niet in bed.

2 jaar geleden

Reactie op Zij1989

hij slaapt onrustig daarna, telkens wakker en ' mopperen '. Wellicht geborg ...
Mag ik vragen waarom je het echt niet wilt? Ik was daar eerst ook sceptisch over en bang dat hij eraan gewend zou raken. Maar sommige nachten heeft hij het echt nodig en is het echt het beste voor iedereen, want we slapen allemaal. Daarnaast zeggen ze ook dat je kindje daar op latere leeftijd alleen maar positieve effecten van heeft. Veel geborgenheid geven als baby'tje kan echt geen kwaad, het zal hem alleen maar goed doen