11 Reacties

茅茅n jaar geleden

Ons zoontje is ook wagenziek, in het vliegtuig ging het wel goed. In de auto lijken van die seabands wel wat te helpen. Vanaf 2 mogen ze ook primatour, misschien kun je hem dat geven? En anders extra kleren, plastic zakken enz meenemen.

茅茅n jaar geleden

Oh en natuurlijk heel veel succes!! Ik snap dat je er gestresst van bent.

茅茅n jaar geleden

Reactie op DS1610

Ons zoontje is ook wagenziek, in het vliegtuig ging het wel goed. In de aut ...
Die wil ik indd ook geven. Gelukkig zit het vliegveld wel redelijk dichtbij hier dus dat is prettig. Hoe gaan jullie er verder mee om, ik merk dat ik toch probeer om het autorijden te vermeiden met hem. Kleine stukjes binnen onze woonplaats gaan goed maar zodra het een rit is van meer dan 10 min wordt het al een opgave

茅茅n jaar geleden

Reactie op Jacqvloenen

Die wil ik indd ook geven. Gelukkig zit het vliegveld wel redelijk dichtbij ...
Nou heel eerlijk, ik ga er niet mee om. Ik heb een onwijze fobie voor overgeven. We wonen in Amsterdam, dus bijna alles kan met de fiets of de tram. Als we wel verder weg gaan, ga ik niet mee, ik ga apart met het ov. Ik raak er zo van in paniek. Mijn man vindt het niet zo erg als onze zoon braakt, die ruimt het op en rijdt verder. Als ik er bij zou zijn met paniekaanvallen zou hij dat erger vinden. Het is dus best een beperking hier. Ik hoop dat hij er snel overheen groeit. Ik snap dat het overdreven klinkt hoe we het doen, maar het lukt gewoon even niet anders, ik heb al verschillende therapie毛n gevolgd, mocht helaas niet baten. Hoe doen jullie dat?

茅茅n jaar geleden

Succes! Gaat helemaal goed komen :) wij hebben er al een kleine wereld reiziger van gemaakt en is oa al naar Hawa茂, Kaapstad en marokko geweest. Vooral proberen het zo makkelijk mogelijk voor jezelf te maken. Veel snacks mee, iPad met filmpjes en voor als je daar bent kijk ik of het een beetje kindvriendelijk verblijf is. Kan hij een beetje rond rennen en is het bij faciliteiten (eten) in de buurt. Ik heb een deryan pop up tentje, dan kan hij overal slapen en een verduisteringen tent voor over een camping bedje. Kijk van te voren wat voor gordijnen er hangen maar als dit er doorschijnend uitziet, of als hij bij ons op de kamer slaapt, kan kan ik altijd z鈥檔 bedje afschemeren zodat hij ons of het licht niet ziet. Heb je een buggy die boven in het vliegtuig kan? Geen must voor 1x reizen, maar wel HEEL praktisch.

茅茅n jaar geleden

Reactie op DS1610

Nou heel eerlijk, ik ga er niet mee om. Ik heb een onwijze fobie voor overg ...
Ohh meid ik voel je zo goed. Ik heb dus ook angst om met hem te rijden. Hoop ook zo dat hij er snel overheen groeit. Mijn man vind het ook allemaal niet zo heel erg. Klinkt echt niet overdreven. Herken mezelf zo erg bij je verhaal.

茅茅n jaar geleden

Reactie op kkeller

Succes! Gaat helemaal goed komen :) wij hebben er al een kleine wereld reiz ...
Bedankt voor de tips馃槝

茅茅n jaar geleden

Reactie op Jacqvloenen

Ohh meid ik voel je zo goed. Ik heb dus ook angst om met hem te rijden. Hoo ...
Echt!? Heel rot voor je, maar ben ook wel blij dat ik niet de enige ben die hiermee zit. Ik was er echt van overtuigd dat ik de enige was die er zo slecht mee omgaat. Ik schaam me er altijd voor en voel me bezwaard tegenover mijn man.

茅茅n jaar geleden

Reactie op DS1610

Echt!? Heel rot voor je, maar ben ook wel blij dat ik niet de enige ben die ...
Ook dit herken ik, met vriendinnen afspreken in een ander dorp is voor mij een no-go. Vraag altijd of ze deze kant op kunnen komen. In het begin probeerde ik allerlei smoesjes te verzinnen. Toen dacht ik nee, ik ga gewoon eerlijk zijn. Ik trek het gewoon niet, als ik nu naar hun toe ga ga ik zonder kind. Ik dacht ook dat ik de enigste was, schaam me er ook echt voor maar, angst is zoiets lastigs om uit te leggen aan mensen. De een begrijpt het wel en de ander niet. Soms denk ik wel is, door mijn angst en zijn wagenziek zijn worden we zo beperkt. Ik heb er ook over gepraat met mijn psycholoog, alleen zij zegt je komt alleen over je angst heen door het te doen. Laatst ben ik dus iets verder gereden, gestresst en al. En ja hoor het ging weer fout. Ik ga het gewoon niet meer doen. We houden lekker alles in onze woonplaats! Kind blij mama blij. Alleen moeten we wel zaterdag de auto in om naar het vliegveld te gaan. Ik rij zelf niet, kleine jongen gaat voorin en hij krijgt een kwart van een primatour. In de hoop dat dat werkt. Je bent dus echt niet alleen馃グ

茅茅n jaar geleden

Reactie op Jacqvloenen

Ook dit herken ik, met vriendinnen afspreken in een ander dorp is voor mij ...
Hoe is het gegaan?

茅茅n jaar geleden

We hebben echt een hele goeie reis gehad. Hij heeft het zo goed gedaan. Niet gespuugd. Dankzijn het kwart primatour 馃檹馃徎