27 Reacties
4 jaar geleden
https://www.etos.nl/producten/inoli-baby-intensief-vettende-creme-120347308.html ik ben hier heel tevreden over. Is lekker vet maar trekt ook goed in. Voelt daarna heerlijk zacht
4 jaar geleden
Gewoon bij de apotheek een vette basiscreme vragen. Sudo droogt uit ja, heel gek dat ze dat aanraden!
4 jaar geleden
Op aanraden van de huisarts zijn wij cetomacrogol crème gaan gebruiken. Dat is zonder recept te verkrijgen bij de apotheek. Andere crèmes zoals sudo, bepanthen of inoli hielpen hier niet genoeg.
4 jaar geleden
Deze gebruik ik op aanraden van cb, Vette creme. Vrij snel voelde haar huidje niet meer droog maar zacht. Bij de apotheek zonder recept.

4 jaar geleden
Reactie op Claire--
Ik heb verschillende crèmes geprobeerd, oa ook via de huisarts. Werkte niet ...

Hier een dochtertje met eczeem. En zoals al op dit topic benoemd zijn. Deze werkt heel fijn maar is nogal prijzig. De cetamacrogol is een goede, of lanettezalf ook te verkrijgen bij de apotheek. Als cetamacrogol of lanette werkt kun je ze (meestal) op recept laten zetten door de huisarts en dan worden ze vergoed 😄 geen sudo smeren in ieder geval! Dat droogt juist uit 🥴 verder geen nieuwe tips
4 jaar geleden
Weleda Calendula creme ik heb ervan de olie shampoo talk poeder eigenlijk alles en werkt super me dochter had eerst droge huid nu niet meer
4 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Op aanraden van de huisarts zijn wij cetomacrogol crème gaan gebruiken. Dat ...
Dit werd mij ook aangeraden (gisteren) het word gelijk al iets beter. Iniedergeval niet erger zoals bepanthen etc deed
4 jaar geleden
Reactie op nkremer
..was nog niet klaar..haha.
Of het werkt weet ik niet maar het smeert iig ...
Hopen dat dit dan helpt voor de kleine.. wij hebben hormoonzalf moeten gebruiken want anders ging het niet weg. En ze had er ook veel jeuk aan dus we hadden geen keuze 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Yasmiinaaa
Weleda Calendula creme ik heb ervan de olie shampoo talk poeder eigenlijk a ...
Ja ik vind de crèmes van weleda ook geweldig! Helpt enorm bij mijn zoontje gebruik de billenzalf ook voor droge plekken of irritatie op de rest van zijn huidje. En voor het gezicht een gezichtscrème. Heel fijn spul.
4 jaar geleden
Bij de apotheek kun je vaseline in een witte tube kopen. Deze werkte voor onze zoon met extreme eczeem.
4 jaar geleden
De lijn met calendula is het enige wat hier werkt bij mijn 4,5 maanden oude dochtertje. Zij heeft ontzettend last van een droge huid, eczeem achtig en voornamelijk droge plekken als schuurpapier. Ik heb alles geprobeerd. La roche posey reageerde ze totaaal niet goed op, ik denk dat dat prikte of iets en het werd helemaal rood daarna. De baby lijn van calendula is perfect. Ik ben sowieso een mega fan van de calendula crème als je je bijv brand aan de stijltang of een pan, schaafwonden etc. Werkt mega snel. Ik heb voor m’n dochtertje van alles van de baby lijn. Er staat ook op hoe intensief het verzorgt dus mild of zeer/hoog intensief verzorgend etc. Alle zalf en crème zoals dikke vaseline, uierzalf etc zijn puur bescherming maar zitten totaal geen voedende ingrediënten in die dus verzorgen.