8 Reacties
5 jaar geleden
ja ik heb ook pijn in me onderbuik.. chirurg komt zo kijken en ben ziek van de tramadol kots alles onder
5 jaar geleden
Ik had het en moest er per direct mee stoppen toen ik zwanger was, maar ze zullen vast een goede afweging maken in het ziekenhuis.
Anders even je verloskundige bellen of navragen in het ziekenhuis bij de arts?
5 jaar geleden
Ow jeetje, dat is een heftige pijnstiller. Ik heb het wel eens gehad toen in niet kon lopen door een beklemde zenuw in m'n rug. Het is verslavend en zorgt voor constipatie.
Heb je zo veel pijn dat zonder ondragelijke is? Hopelijk kunnen ze snel vaststellen wat er aan de hand is en het oplossen, zodat je het niet meer nodig hebt.☘️☘️
Maar ik ga er van uit dat ze je in het ziekenhuis niet iets zullen geven wat acuut schadelijk is voor je kindje. Maar als je zo erg ervan moet overgeven, ben je misschien beter of zonder.
5 jaar geleden
Jeetje, wat naar zeg. Als je zo beroerd ben van de tramadol lijkt het me dat ze daar toch niet mee door gaan. Hopelijk weet je snel meer.
Bij mij deed tramadol helemaal niets. Oxycodon 5mg ook niet, met 10 mg voelde ik me naar en haalde alleen de hele scherpe randjes er af. Fentanyl hielp wel. Bij werkt sowieso niet veel. Zelfs de ruggenprik bij mn laatste bevalling niet.
Heel veel sterkte hoor!
5 jaar geleden
Ik heb ook tramadol gehad bij mn eerste zwangerschap. Artsen hebben langdurig overlegd met allerlei afdelingen en de conclusie was dat dit het beste was. Met veel medicijnen is geen onderzoek gedaan onder zwangeren en weten ze te weinig om het goed te keuren. Maar ze weten ook dat het niet per se schadelijk hoeft te zijn. In Nl zijn ze echt extreem voorzichtig met medicatie (itt de VS waar ik nu zit) dus ik zou t wel vertrouwen als het anders ondraaglijk is
5 jaar geleden
Ja. Vorige zwangerschap geslikt. Gezond meisje gekregen. Nu weer zwanger en de gynaecoloog heeft het weer voorgeschreven, tot nu toe gaat de zwangerschap prima. Ik heb me erg goed verdiept in de onderzoeken die ernaar zijn gedaan, eigenlijk komt het erop neer dat uit de beschikbare onderzoeken geen schadelijke effecten naar voren komen. Het enige waar ze wel zeker over zijn is dat er een kans bestaat dat je kindje verslaafd geboren wordt, maar alleen als je het langdurig slikt. Het probleem is alleen dat ze vinden dat er nog niet genoeg onderzoeken naar zijn gedaan om het als veilig medicijn te beschouwen. Ik heb er met meerdere artsen over gesproken en de ene gynaecoloog zegt "ooooh dat kan je gerust slikken, geen zorgen" en de ander is er erg voorzichtig mee. Het is ook afhankelijk van je zwangerschapsduur. Als alle organen al zijn aangelegd, hoef je je helemaal geen zorgen te maken volgens de artsen.