39 Reacties

2 jaar geleden

Ik doe dit ook met ons dochtertje en ik ben van mening dat als het voor jou en je kleine goed voelt je het gewoon moet doen. Er komt vanzelf een moment dat ze wel weer in haar eigen bedje wilt. In Afrika dragen de moeders hun baby's 24/7 bij hun en die baby's worden ook groot. En hier in Nederland wordt er vaak heel moeilijk over gedaan en hebben we allemaal regeltjes. Maar je moet gewoon je eigen hart volgen en doen wat goed voelt. Je kan beter een baby verwennen dan verwaarlozen zeg ik altijd maar.

2 jaar geleden

Ik zou vooral lekker blijven samen slapen als dat goed voelt! Ik slaap elke nacht samen met mijn zoontje, heerlijk😄. Mijn tip is wel om je te verdiepen in veilig samen slapen, bijvoorbeeld via https://samenslapen.nl/veiligheid/. Zo slaap ik onder een deken ipv een dekbed en in de maternale houding om te zorgen dat mijn zoontje veilig blijft in bed.

2 jaar geleden

baby slaapt in cosleeper toen hij heel ziek was mocht hij de hele nacht in t midden maar nu begint hij in zn cootje en als hij al een fles heeft gehad en nog moeilijk doet in de vroege ochtend trek ik hem er gezellig tussen maar de hele nacht vind, vooral, ik niet fijn

2 jaar geleden

Nouja wij doen het ook wel onze dochter is 7,5 maand. Ik probeer haar altijd eerst in haar eigen kamer te laten slapen na 3x heen en weer lopen. Komt ze gewoon bij ons in. Ik weet niet of het verwennen is maar er is niks mis lijkt me met laten zien dat je er bent. Volgens mij kunnen ze ook een fase hebben van verlatingsangst.

2 jaar geleden

Als jouw gevoel het natuurlijk vind, then why not. Ik doe het ook, heerlijk. Ze geeft vanzelf wel aan wanneer ze in een eigen bed wilt slapen.

2 jaar geleden

Je kan een kindje nooit verwennen met liefde en knuffels 💕 Ze kunnen iets gewoon worden en dingen verwachten. Ritme / actie - reactie. En dan moeten ze even schakelen als het weer anders wordt maar dat lukt ze wel. Echt manipuleren kunnen ze nog lang niet, want daar hebben ze de mentale mogelijkheden nog niet voor. Dus verwennen? Ach 🤷 foute slaapassociaties ach 🤷 als het voor jullie goed voelt, kan het toch niet fout zijn? Flint heeft een groot vloerbed, 120 X 180. Ideaal. Zo kan ik er lekker bij gaan liggen als hij voeding of nabijheid nodig heeft en leert hij dat ook zijn eigen bed veilig is. Elke avond gaat hij in zijn eigen bed, soms gaat het super goed en andere nacht heeft hij meer nabijheid nodig. Dan slaap ik of daar, of hij bij ons. Net hoe het uit komt. Na 6u altijd bij ons, want dan wil hij graag tussen ons in spelen en knuffelen.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Je kan een kindje nooit verwennen met liefde en knuffels 💕 Ze kunnen iets ...
Dat klinkt interessant! Heb je een foto van hoe Flint’s bed eruit ziet?

2 jaar geleden

Hier een 7 maanden oude baby die al heeeeel lang iedere nacht tussen ons in kwam liggen. Ik was ook bang dat hij daar aan zou wennen (maar m'n slaap is me ook heilig, dus ik gaf er maar gewoon telkens aan toe). Maar sinds een tijdje slaapt hij steeds vaker op z'n eigen kamertje door! Uit zichzelf, we hebben daar niks voor gedaan. 😁

2 jaar geleden

Reactie op Damayanthi23

Ik doe dit ook met ons dochtertje en ik ben van mening dat als het voor jou ...
Die is mooi! Liever een verwende baby dan een verwaarloosde 🥰. Zo waar! Die ga ik tegen mijn vriend gebruiken als hij weer klaagt dat ik Ben verwen 🤣😝

2 jaar geleden

Reactie op Leruit

Hier een 7 maanden oude baby die al heeeeel lang iedere nacht tussen ons in ...
Wat mooi! En dat biedt perspectief 😀

2 jaar geleden

Reactie op DeniseGB

Dat klinkt interessant! Heb je een foto van hoe Flint’s bed eruit ziet?
Heb ik 😊 kindvriendelijke matras op simpele diy bedbodem, voor ventilatie

2 jaar geleden

Hier nog een moeder die veel pyjama party’s houdt🥳 onze meid begint altijd in haar eigen bed, maar na 2 keer lopen is het klaar en neem ik haar de 3e keer gezellig mee. Ik merk dat het fases zijn dat ze tussen ons in slaapt. Nu slaapt ze bijv. Alweer 2 weken de hele nacht in haar eigen bed. Ik heb ook niet het idee dat ik haar zo heb verwend. De ene periode heeft ze meer behoefte aan geborgenheid als de ander. En qua slapen heb ik een hele makkelijke baby want ze slaapt echt overal! Doe vooral wat voor jou goed voelt.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Heb ik 😊 kindvriendelijke matras op simpele diy bedbodem, voor ventilatie
Ziet er super chill uit! Mag ik vragen of hij ook al kan kruipen? En of die er dan ook echt op blijft liggen? Mijn dochter is 7 maanden en kruipt dus ik weet niet of dit dan ook kan? Ik vind het er namelijk wel heel fijn uit zien en zou t zelf ook overwegen😊 Ledikantje heb ik nu maar ben er niet zon fan van eigenlijk

2 jaar geleden

Reactie op MickyML

Ik zou vooral lekker blijven samen slapen als dat goed voelt! Ik slaap elke ...
Ik heb hetzelfde met mijn dochtertje van 7 maanden. Heerlijk samen slapen, veiligheid bieden en een hand op haar buik kunnen leggen wanneer ze snachts wakker wordt. Zo kan ik haar gemakkelijk aanleggen en zelf ook m’n uren slaap pakken. Ik hoor zoveel mensen om me heen dat het verkeerd is en dat ze in haar eigen bed op een eigen kamer moet liggen.. Echt bullshit hoe dit als normaal wordt gezien en van je wordt verwacht.. volg lekker je eigen gevoel, jij voelt wel wat goed is om te doen! Er komt vanzelf een moment dat je voelt dat je kindje op zijn eigen kamer mag slapen. Zolang je beiden je slaap kunt pakken dat is het belangrijkste. En ieder kindje is anders, dus sommigen zouden fijner in een apart bedje slapen, sommigen hebben net wat meer geborgenheid nodig! Niks geen verwennerij!

2 jaar geleden

Reactie op Sanne---

Ik heb hetzelfde met mijn dochtertje van 7 maanden. Heerlijk samen slapen, ...
Ik ben dan ook wel benieuwd hoe jullie tegen het “logeren” aankijken als moeder zijnde. Als vader zou het makkelijker zijn denk ik om het kindje buiten de deur te laten slapen. Ik kreeg laatst de opmerking dat ze het toch een keer moet leren dus dat men dan vond dat onze dochter over twee weken daar moet slapen. Ook al is er geen noodzaak tot logeren.. Ik merk zelf dat ik hier erg allergisch op reageer.

2 jaar geleden

Reactie op Sanne---

Ik ben dan ook wel benieuwd hoe jullie tegen het “logeren” aankijken als mo ...
Haha, laat me raden… je schoonmoeder 😆

2 jaar geleden

Reactie op DeniseGB

Haha, laat me raden… je schoonmoeder 😆
Hahahaha ja! ze dreigde er nog net niet mee dat ze anders niet kon oppassen de dag dat ik haar vroeg. Jij ook ervaring mee dus? 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Sanne---

Hahahaha ja! ze dreigde er nog net niet mee dat ze anders niet kon oppassen ...
Mijn schoonmoeder wil de slaapjes van mijn dochter synchroniseren met de slaapjes van haar andere kleinkind, want dat is lekker handig. Zijn toch geen robots 🥹

2 jaar geleden

Reactie op DeniseGB

Mijn schoonmoeder wil de slaapjes van mijn dochter synchroniseren met de sl ...
HAHA en veel succes ermee!

2 jaar geleden

Reactie op moni-

Ziet er super chill uit! Mag ik vragen of hij ook al kan kruipen? En of die ...
Ow dat kan prima. Het is wel heel belangrijk dat je alles, waar ze niet in mogen, goed op slot hebt en de deur dicht. Bv met van die magneet sloten. Luieremmer op de commode zetten en alles babyproofen. Naast het bed liggen bij ons schapenvachtjes voor als hij er een keer uitrolt. Ja, het gaat gebeuren dat ze er uit kruipen en op ontdekkingstocht gaan. Doe vooral lekker mee overdag. Uiteindelijk leren ze dat het bed is om te slapen. Zeker peuters hebben nog al eens de neiging om dan weer op random plekken in slaapt te vallen tijdens een ontdekkingsreis, maar ook dit komt goed. https://liefdevaneenmoeder.nl/de-voordelen-van-vloerbed/