39 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Sanne---
Ik ben dan ook wel benieuwd hoe jullie tegen het “logeren” aankijken als mo ...
Hier gaat tie pas uit logeren als tie 15 is ofzo 😂 maar zonder gekkigheid vooral alleen logeren als jij je er goed bij voelt. En zo niet, dan dus dikke vette mega pech voor je schoonouders. Hoe lullig het ook klinkt maar er is helemaal niemand die ergens recht op heeft wat betreft je kindje, bloedband of geen bloedband. Ik heb mijn zoontje bijna een keer een shirtje aangetrokken met I’m not here for your entertainment toen we naar mijn schoonouders gingen maar dat vond van vriend toch net iets te passief agressief 💀.
2 jaar geleden
Wij doen ook nog niet aan uit logeren gaan. Wel zijn we nu twee keer samen bij mijn ouders wezen slapen, omdat dat handiger was qua planning. Ik geef nog bv op verzoek en wil er ‘s nachts gewoon voor hem zijn en niet dan ook nog hoeven kolven. Als hij geen borstvoeding meer krijgt en zelf vraagt of hij mag logeren, dan is dat prima. Maar nu eerst nog lekker niet! 😀
2 jaar geleden
Hier ook zo een! We beginnen de avond altijd in zijn eigen bedje. Wordt die voor 12 uur wakker dan probeer ik hem in slaap te helpen( die van ons kan nog niet zelfstandig in zn eigen bedje in slaap vallen, maar wel bij mama op de arm of langs mama in bed) en als het na 12 uur is, dan heb ik er de energie ook niet voor en komt zoonlief bij mama in bed. Papa verplaatst dan naar de bank want die beweegt teveel in zn slaap en is bang dat ie op de kleine gaat liggen.. logeren doet die af en toe als het niet anders kan bij mijn moeder alleen, en die helpt hem met net zoveel liefde in slaap en ( slaaptekort )als mij. Wij hebben het beide geaccepteerd dat hij gewoon nog wat hulp nodig heeft en leert het hopelijk vanzelf wel. Papa en andere mensen daarin tegen willen het liefst met slaaptraining beginnen, maar mijn moederhart kan er niet tegen...
2 jaar geleden
Volgens mij is het heel natuurlijk dat een baby dichtbij je slaapt. Geen enkel zoogdier laat zn baby alleen slapen als dar niet nodig is volgens mij.
2 jaar geleden
Reactie op Jessica1709
Hier ook zo een! We beginnen de avond altijd in zijn eigen bedje. Wordt die ...
Ik weet niet wat de verwachting van slaaptraining is, maar als je je kindje goed in slaap krijgt haal je er volgens mij niet zo veel uit. Snachts wakker worden is heel normaal dat doen we allemaal. En allemaal checken we dan even onze omgeving, warm/koud/moeten plassen/veilig, en als er iets is lossen we dat op.
Je raadt het al, je baby kan dat niet zelf en roept jouw voor een oplossing
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Ik weet niet wat de verwachting van slaaptraining is, maar als je je kindje ...
De verwachting is dat hij zelfstandig in zijn bedje in slaap valt als we hem "wakker" wegleggen ipv dat hij in mijn armen in slaap valt en we hem dan slapend wegleggen.. bij mijn man valt hij namelijk niet in slaap in zn armen, alleen bij mij of mijn moeder.
2 jaar geleden
Reactie op Jessica1709
De verwachting is dat hij zelfstandig in zijn bedje in slaap valt als we he ...
Mijn ervaring met de meeste slaapcoaches (ook via vrienden) is dat het 'wakker' wegleggen lang niet altijd lukt. Pas als het kind er aan toe is gaat dit lukken. Daarbij is het 'leren slapen' niet lineair, maar meer een soort achtbaan. Soms lukt het dagen super goed en daarna ineens dagen niet meer. Ook al veranderd er ogenschijnlijk helemaal niks. De meeste slaapcoaches kijken mee naar een goed ritueel en een goed, bij het kind passend, ritme. Maar mijns inziens heb je daar geen dure coach voor nodig 🤷
Misschien helpt jouw man dit:
https://liefdevaneenmoeder.nl/hoe-kan-de-vader-ons-kindje-in-bed-gaan-leggen/
2 jaar geleden
Als het goed voelt en het gaat veilig, lekker doen!!🥰 Kindjes houden van geborgenheid en veiligheid en kunnen zich vanuit die basis verder ontwikkelen. Je kunt haar daar echt nog niet mee verwennen, maar werkt aan een vertrouwd basisgevoel. En zelf vinden we het vaak ook fijner om naast een vertrouwd persoon te slapen dan alleen, toch? 🙃
Ze zal na een paar keer wel weten dat ze altijd bij jullie mag, dus als dat dan niet gebeurd, zou ze wel kunnen gaan protesteren. Maar als jullie het fijn vinden en zij vindt het fijn, waarom niet?
2 jaar geleden
Reactie op Sanne---
Ik ben dan ook wel benieuwd hoe jullie tegen het “logeren” aankijken als mo ...
Je kunt denk ik zelf goed aanvoelen of het voor je kindje en jullie okee is of niet. Ik vind het ook nog niet fijn om hem te laten logeren, maar heb vanwege ziekte wel hulp nodig. Dus ik ga samen met hem uit logeren 🙂 Dan heb ik toch profijt van de hulp, maar ben ik wel bij hem 's nachts.
2 jaar geleden
Reactie op Linnnepin
Als het goed voelt en het gaat veilig, lekker doen!!🥰 Kindjes houden van g ...
Wij hebben een ikealedikantje omgebouwd tot cosleeper. Zo hebben we allemaal toch ons eigen plekje, maar zijn we wel bij elkaar. Hij wordt soms ook wakker van mijn bewegingen en qua veiligheid en bewegingsvrijheid vinden we een eigen bedje wel fijn. 's Ochtends wanneer ik wakker ben, slaapt hij naast de borst na de voeding 🙂
2 jaar geleden
Ons dochter is de afgelopen periode ook heel erg verkouden geweest en sliep nog onrustiger dan voorheen.
Ik heb haar gedurende 2 weken ook bij ons neergelegd. Sinds 2 nachten, eigenlijk zonder na te denken, savonds wakker in haar bedje (naast ons bed) gelegd en ze is wel een paar x wakker geworden, soms speentje, soms slokje bv, maar in de ochtend weer vrolijk in haar bed wakker geworden! Ik hou dit erin! Haha
2 jaar geleden
Reactie op Jessica1709
Hier ook zo een! We beginnen de avond altijd in zijn eigen bedje. Wordt die ...
Ah bij mijn meisje van 7 maanden ook hetzelfde. Ze kan ook alleen met onze hulp in slaap vallen of aan de borst. Slaaptraining vind ik ook drie keer niks met het laten huilen.. De mijne slaapt ook heel af en toe als het moet bij mijn moeder en die helpt haar ook op dezelfde manier in slaap vallen. Ik denk dat t wel komt.. ze zijn maar heel kort zo klein dus komt wel goed (: