13 Reacties

één jaar geleden

Hier staat de tv alleen aan met het drinken van de melk sochtends en als ik ga opruimen. Ze helpt dan ook deels mee (ik betrek haar erbij) ik wandel elke ochtend met haar na het eten van haar fruit. Daarna spelen we samen wat en ga ik haar boterham klaarmaken. Ze vermaakt zichzelf dan. Na haar boterham eten mag ze haar beker leegdrinken bij de tv. Na haar middagdutje gaan we vaak wat leuks doen (wandelen, naar de winkels, speeltuin etc) als we terugkomen speel ik even met haar. Als t tijd is om te koken zet ik wel de tv aan. Soms komt ze even kijken of gaat ze zelf "koken" in haar keukentje. Douchen doe ik als ze op bed ligt

één jaar geleden

Pff moeilijk soms he.. sws respect dat je dit allemaal alleen doet, lijkt me erg pittig.. Ik moet heel eerlijk zeggen dat bij ons de tv echt amper aan staat. Mijn zoon kan ook wat drammerig/ ongeduldig zijn als ik eten klaar maak, en ik laat hem eerlijk gezegd dan een beetje. Klets wel tegen hem. Bijvoorbeeld benoemen wat ik doe, hoelang het nog duurt of geef tussendoor eventjes volle aandacht en ga dan weer verder. Tijdens het koken s'avonds zet ik vaak de liefjes van juf roos (zonder beeld) aan en doe zelf een beetje gek met zingen of dansen. Ik probeer ook maar te accepteren dat dat niet zijn/ ons beste moment vd dag is..

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Soms heb ik het gevoel dat de tv de hele dag aan heeft gestaan en krijg ik een enorm schuldgevoel. Ook precies de momenten die jij benoemd. Ik kies sneller voor het ‘gemak’ zodat ik de dingen kan doen die ik moet doen. Maar soms ook even ter ontspanning. En ik ben dan nog niet eens single mom! Ik probeer de laatste tijd wat bewuster en mee om te gaan. Voor mij zelf een tijd af te spreken dat hij weer uit gaat en dan echt even een momentje te hebben om samen te spelen. Maar ik denk ook als het straks voorjaar/zomer is dat het dan wat makkelijk word en dat m’n zoontje dan lekker in de tuin kan spelen. Doe wat goed voor je voelt en kinderen groeien nou eenmaal op met beeldschermpjes ☺️

één jaar geleden

Respect voor je hoor! Ik vind het als werkende mama met partner soms al pittig 🙈. Hier helpt de ‘leertoren’ in de keuken enórm. Ze zijn best prijzig, maar goedkoop zelf te maken van twee Ikea krukjes. Zoontje staat nu altijd mee te kijken bij het koken (reepje komkommer of cracker als ie al hongerig is) of ‘wast wat af’ met de borstel en een laagje water in de wasbak. Kunnen zo rustig drie kwartier in de keuken doorbrengen, koken, opruimen, schoonmaken etc. Misschien helpt het ook bij jou!

één jaar geleden

Hier is een leertoren een ontzettende uitkomst! En hem laten helpen met ongeveer alles wat ik doe ;) ook vaak gewoon even naar buiten en duizend keer de stoep op/af, schommelen in de speeltuin etc. Je hebt van die speelgoed dingen voor honden dat ze vakjes moeten openen en dat daar dan een koekje oid ligt; vindt mn kindje waanzinnig leuk en dat is toch weer kwartiertje zoet 😂😂

één jaar geleden

Reactie op runningmom

Respect voor je hoor! Ik vind het als werkende mama met partner soms al pit ...
Wat een goed idee! Ik zag inderdaad de hack van ikea voorbij komen. Ga ik toch is aan beginnen! Vind t soms inderdaad lastig.. gelukkig helpt mn moeder wel en ziet ze t als ik t ff niet meer trek🙈

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Hier is een leertoren een ontzettende uitkomst! En hem laten helpen met ong ...
Hahahah wat een leuk idee! Ga ik is voor kijken🙈

één jaar geleden

Reactie op MomSilver

Heel herkenbaar! Soms heb ik het gevoel dat de tv de hele dag aan heeft ges ...
Jaa precies dat! Soms heb ik ook even pauze nodig en doe ik eeeven de tv aan voor hem zodat ik 5 min ademruimte heb😁. Dat samen spelen probeer ik inderdaad ook vaker te doen, ik moet mezelf er altijd zo toe zetten, ook daar weer schuldgevoel over🥲. Ik ga proberen ook te leren dat ik niet alles kan doen en niet alles perfect kan

één jaar geleden

Ik snap je hoor! Mijn ervaring is als je ze heel even niet oppakt en een paar minuten laat zeuren dan gaan ze uiteindelijk wel even spelen. En je kan misschien proberen ipv een filmpje alleen geluid te doen. Als hij bij graag juf roos kijkt doe het dan eens alleen met geluid en zonder beeld. Of een voorlees verhaal met alleen geluid.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Ik snap je hoor! Mijn ervaring is als je ze heel even niet oppakt en een p ...
Ja dit inderdaad. Ik doe sochtends rond 10uur als ze fruit eet even een half uurtje de tv aan jufroos. Dat zet ik daarna over op muziek. Ook neem ik haar overal mee in huis. Als ik de wasopvouw gaat ze mee naar boven. Dan is ineens haar slaapkamer of de badkamer interessant. Als ik ga douchen zet ik haar in bad met iets te spelen (dit vind ze nu nog goed😅) En met koken trek ik een lade open of ik zet haar even op het aanrecht erbij. Verder kan ze goed zelfstandig spelen niet super lang maar goed ja wat kan ik verwachten van een kind Ik denk oprecht dat kinderen door de televisie worden geantertaind en daardoor ook niet zelf dingen ondernemen . Dusja hier is het soms ook even zeuren maar goed dat mag en dan gaat ze zelf wat bedenken om te doen of ik help haar even.

één jaar geleden

Wij (vooral ik) zijn makkelijk hiermee. Op de dagen dat ik me heel opgejaagd voel (zit met een burnout thuis) zet ik sneller de tablet of tv aan. Maar vaak ik t met de tv 5 mij en dan doet ze der eigen ding weer. Mijn man is daar wel wat "strenger" in tenzij ze echt niet te houden is. Bij andere wil ze dan absoluut geen tv kijken, als die daar aan staat loopt ze er van weg en gaat ze spelen 🤣 we hebben een gek kind haha

één jaar geleden

ik zet mn kind op het aanrecht en geef m n pollepel oid kan hij roeren, kijken whatever. Ik betrek m overal bij. Als ik ga douchen mag hij mee naar de badkamer en als hij gaat muiten dan heeft ie even pech 9 van de 10x gaat hij dan lief en chil met iets anders in de weer en die ene vam de 10x breek ik mn douchebeurt iets eerder af. Tsja hij moet ook leren dat ik dingen te doen heb. dat hangen aan mn been wordt ik heel erg geïrriteerd van dus dan staak ik wat ik aan t doen ben geef hem iets te knagen of te doen en dan ga ik wel weer verder... geen tv hier, maar dat is omdat we toch nooit kijken

één jaar geleden

Ik herken het heel erg en dan heb ik nog een partner. Dus allereerst, onwijs veel respect voor jou mama! En voel je alsjeblieft niet schuldig. Jij weet wat goed is. En als dat een x extra tv kijken is, dikke prima toch. Ik merk ook heel erg dat mijn zoontje moeilijker zelf speelt en af en toe vermaakt moet worden. Vooral met koken!!! Huilen aan m'n been😵 wij hebben sinds een paar weken een leertoren. Die zet ik aan de keuken en hij kan heerlijk meekijken en meehelpen. Wat is dat een verademing zeg! Moet je maar eens opzoeken op internet. Misschien dat je het toch iets vindt? Hij klimt er vaak op. Het ontbijt maken, lunch doen we aan tafel en het avondeten is in een x een stuk leuker. En tja, wat tv betreft. Hier ook! Zn ontbijt doet ie voor de tv. Heb ik even m'n handen vrij. De ene keer blijft ie wat langer aan dan de andere keer. En als ik overdag merk dat hij even wat rustiger moet worden... zet ik m lekker voor de tv in z'n eigen stoeltje. Vindt ie heerlijk. Maar daarnaast gaan we ook veel naar buiten. Fietsen, wandelen, achtertuin, speeltuin. Ik voelde me in het begin ook schuldig, maar merk dat we wel een balans hebben, waardoor ik me daar ok bij voel. Doe wat goed voelt. Ben wel benieuwd of je een leertoren overweegt😊