Hi mama's,
Volgens mij zijn er al veel van jullie met inmiddels ook een tweede kindje erbij. Zijn er ook nog dames die daar nu weer over aan het nadenken zijn?
Dat wij een tweede zouden willen is zeker, maar we vinden het nog lastig wanneer we er weer voor zouden willen gaan. Ik zou het liefst weer willen gaan proberen als ons zoontje ongeveer 2.5 is, maar we willen er ook zeker van zijn dat het erna allemaal goed geregeld kan worden.
Vooral financieel gezien. Stel dat de tweede er is voordat onze kleine man naar de basisschool gaat, hebben we dadelijk bijvoorbeeld dubbele kosten voor de opvang. En met oppassen door familie - kunnen we iedereen dan wel ineens "opzadelen" met 2 kids? Dan zal ons zoontje natuurlijk wel alweer wat groter en zelfstandiger zijn, maar toch.. Twee is toch écht ff anders dan één denk ik. Ook voor mezelf vind ik dat best spannend, maar aan de andere kant lijkt het me ook echt fantastisch om ons gezinnetje uit te breiden en met zn 4tjes te zijn 💛 (als het ons ook weer gegund wordt natuurlijk)
Ik ben benieuwd of er meer mama's zijn die over deze vragen nadenken. Ervaringen van mama's die wel al 2 kindjes hebben, zijn natuurlijk ook welkom! Worden de maandelijkse kosten veel hoger met een tweede en hoe zijn jullie ervaringen verder? Is het echt zoveel zwaarder dan 1 kindje? 🤭