14 Reacties

één jaar geleden

Het plaatsen van een spiraal is in mijn beleving maar een korte 'pijn'. Het enige nare vind ik zelf de eendenbek, maar dat is meer de druk die ik vervelend vind. Pijn tussen aanhalingstekens, want naar mijn beleving was het meer een steekje dan echte pijn. Uiteraard is pijn voor iedereen anders, maar ik denk dat het wel meevalt. 😊 Mijn lichaam reageerde er alleen niet prettig op, dus ik heb hem er na anderhalf jaar weer uit laten snokken.

één jaar geleden

Ik heb geen hormoonspiraal, maar een koperspiraal. Het plaatsen deed echt geen pijn bij mij. Het voelde alleen even niet zo fijn toen de eendenbek werd geplaatst. Maar dat was van korte duur. Maar dus echt pijn heb ik niet ervaren.

één jaar geleden

Reactie op MaryamD

Ik heb geen hormoonspiraal, maar een koperspiraal. Het plaatsen deed echt g ...
Mag ik vragen of je het na of voor je bevalling hebt gezet ? Ik heb ook nog nooit een behandeling gehad met een eendenbek dus daar gruwel ik ook al van 😅

één jaar geleden

Reactie op mason29

Mag ik vragen of je het na of voor je bevalling hebt gezet ? Ik heb ook nog ...
Ik heb het na mijn tweede bevalling laten plaatsen. Ik had ook nooit eerder een behandeling gehad met een eendenbek. Maar ik vond het echt meevallen 😊

één jaar geleden

Ik heb een Mirena spiraaltje laten plaatsen, ongeveer een half jaar na mijn 2e bevalling. Plaatsen vond ik alles meevallen, maar daarna heb ik veel last gehad. Ontzettend hevige buikkrampen, alsof mijn lijf er alles aan deed om het er uit te werken. Dit duurde een paar dagen, maar bleef met regelmaat terugkomen. Ook had ik veel last van de hormonen. Ik voelde me haast weer zwanger en werd er geen leuker mens van. Na 4 maanden proberen (en al die tijd nog bloedverlies) heb ik het spiraaltje weer laten verwijderen. Beste keus ooit, voelde me gelijk weer mijzelf.

één jaar geleden

Yes hier! Zowel positief als negatief. Heb 5 jaar een mirena gehad. Ik werd niet meer ongesteld dus dat was toppppp. Nu achteraf denk ik dat door de hormonen mijn haren uitvielen. Kleine kans dat dit gebeurt als bijwerking. Dus achteraf besloten het niet meer te doen. Maar die 5 jaar geen menstruatie meer was hemels. Plaatsen zelf was ik een pannenkoek. Had de pijnstillers niet genomen. Op weg naar huis (op de fiets 😂) twee keer half flauwvallen op de grond moeten zitten van de pijn. Maar als ik nu terug denk was het te vergelijken met weeën. Dus vooral wél de pijn stilling nemen.

één jaar geleden

Ik heb bijna jaar geleden de koperspiraal laten plaatsen..en als deze eruit gaat nooit meer een ander😅 Laten zetten bijna jaar naar mijn bevalling. Plaatsing deed heel veel zeer, meermaals terug gemoeten ivm aanhoudende pijn klachten..(ik kan uiteraard pech hebben gehad) Verder na 3maanden opeens klachten dat ik dag van ongesteldheid super misselijk werd, met overgeven en niet meer kunnen stoppen😅 ( bleek ook daarvan te komen) Veel heftiger en langer ongesteld ( terwijl het hormoon vrij is) Dus nee zodra wij voor een 2e gaan gaat die eruit en voor mij nooit meer😅

één jaar geleden

Reactie op Suus188

Ik heb bijna jaar geleden de koperspiraal laten plaatsen..en als deze eruit ...
Wat grappig zeg, hoe dat zo verschilt per lichaam. Ik hoor(de) ook altijd horrorverhalen over de koperspiraal. Toch dacht ik; ik ga het proberen. Misschien dat t bij mij anders zal zijn. En ja! Mij bevalt-ie zo goed. Ben er echt blij mee en past perfect bij mij! Alleen de eerste dagen wat meer bloedverlies. Voor de rest nergens last van 😆

één jaar geleden

Reactie op MaryamD

Wat grappig zeg, hoe dat zo verschilt per lichaam. Ik hoor(de) ook altijd h ...
Hoe is je menstruatie nu als ik vragen mag? Ik lees dat menstruaties erger kunnen zijn en die van mij is al hels

één jaar geleden

Reactie op rileyK

Hoe is je menstruatie nu als ik vragen mag? Ik lees dat menstruaties erger ...
De eerste 3 maanden was m'n menstruatie heel heftig en duurde ook lang (7/8 dagen). Maar na die 3 maanden werd het echt heel netjes. De eerste 3 dagen bloed ik veel. Als in, ik moet mezelf dan elk uur verschonen. En na die 3 dagen is het een stuk minder. Voordat ik de spiraal had geplaatst, was mijn menstruatie ook heel heftig. Dus die eerste dagen dat ik veel bloed, vind ik niet erg. Dus de eerste 3 dagen bloed ik veel. Dag 4 is al een stuk minder. En dan 5/6 is zo weinig, dat ik mezelf weinig hoef te verschonenen. Je lichaam moet ook zo'n 6 maanden wennen aan de spiraal. Want het lichaam doet er alles aan om uit te stoten, omdat het daar niet hoort. En veel vrouwen laten de spiraal al heel snel verwijderen, zonder dat het lichaam eraan heeft kunnen wennen. Dus mocht je een koperspiraal willen plaatsen, dan moet je dat echt zelf ervaren. Ik werd ook heel bang gemaakt. En uiteindelijk ben ik heel blij met de keuze. Sorry, een heel verhaal 🤣

één jaar geleden

Ik lees een beetje m’n eigen ervaring in de eerdere berichten. Ik heb korte tijd een spiraal gehad. Ik kreeg meteen enorme buikkramp en dat is niet meer weggegaan. Uiteindelijk naar het ziekenhuis, daar bleek mijn baarmoeder zo druk ermee te zijn geweest dat de spiraal was gekanteld (dus niet meer veilig) en nauwelijks te verwijderen. 3 gynaecologen verder uiteindelijk bij de laatste poging kunnen verwijderen anders had het chirurgisch gemoeten 🤦🏽‍♀️. Voor mij dus nooit meer! Kon gewoon niet zitten van de pijn.. Mogelijk genetisch bepaald maar m’n zus had het een paar jaar later hetzelfde.. die had ook zoveel pijn dat ze het heeft moeten laten verwijderen en haar schoonzusje ook, exact dezelfde reden alleen bleef zij ook nog een steeds flauwvallen 😰. Vriendin van mij zweert er daarentegen weer bij. Die heeft het laten plaatsen na de 2e. Na het verwijderen direct (zoals gepland) zwanger en nu weer in gebruik. Zij vindt het heel prettig. Maar ondanks haar goede ervaring zou ik het zelf echt niet meer aandurven, die pijn was echt heel erg naar..

één jaar geleden

Ik heb 1 keer een spiraal laten zetten voor mijn zwangerschap en dat was geen leuk traject. Het laten zetten deed veel pijn, maar vooral daarna was de pijn niet te harden. Ik kon twee weken bijna niet lopen en ben die middag nog naar het ziekenhuis gegaan, omdat ik zo veel pijn had voor een interne echo. Hij was wel goed geplaatst, dus heb hem laten zitten. Heb een jaar lang buikpijn gehouden. Na mijn zwangerschap heb ik ook weer een spiraal geplaatst en dat was een fluitje van een cent. Voelde ik niets van en na afloop 1 dag menstruatie buikpijn. Ik raad je aan om vooraf naproxen te slikken (zit ook in Alive Feminax) dat werkt goed op je baarmoeder. Of anders ibuprofen. Paracetamol deed voor mij te weinig.

één jaar geleden

Thanks voor jullie reactie’s! Ik heb besloten om toch nog aan de pil te blijven (wel de laagste) hoor zoveel negatieve verhalen over de spiraal en natuurlijk is elk lijf anders maar toch.. Ook komt de angst van het plaatsen continu terug en krijg ik al de rillingen als ik er over na denk. De infectie die telkens terug komt na ongesteldheid gaat de dokter verder onderzoeken dus mocht ik daar op een of andere manier vanaf komen dan is die ongesteldheid niet meer zo erg. In iedergeval bedankt voor het delen van jullie ervaringen 😄

één jaar geleden

Hier een hormoon spiraal sinds ruim een jaar, bevalt erg goed. Plaatsen vond ik mee vallen, de pijn is maar kort en meer een soort heftige kramp. Ik heb geen last van bijwerkingen, en wordt nauwelijks nog ongesteld. Heerlijk!