10 Reacties

één jaar geleden

Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Laatst was alleen de stad in al teveel. Drama om in de kinderwagen te zitten, maar loopt ook alle kanten op. Vermijd nu bijna om eropuit te gaan. Maar dat is ook niet oké. 🫣

één jaar geleden

Precies om deze reden heb ik een looptuigje. Ik weet het, het klinkt verschrikkelijk en er zijn mensen die het afkeuren. Ik vond het eerst zelf ook maar niets, maar wat een verademing. Het maakt me ook eigenlijk niets uit wat mensen er van vinden. Ik ga het mezelf niet onnodig moeilijk maken. Ik heb eerst met hem geoefend op rustige plekken, zodat het niet een heel ding zou worden op drukke plekken. En nu gaat het hardstikke goed.

één jaar geleden

En bijvoorbeeld de kinderboerderij, pluktuinen, grote speeltuinen etc waar hij gewoon zijn eigen ding kan doen? Of bedoel je uberhaupt gewoon de deur uit, ook voor jezelf? Ik probeer vooral plekken te vinden waar ik hem even ‘los’ kan laten haha

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik ga vaak naar binnenspeetuin zoals Monkey Toen of Kidszoo

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Precies om deze reden heb ik een looptuigje. Ik weet het, het klinkt versch ...
Daar heb ik ook wel eens naar gekeken inderdaad. Wat fijn dat het zo goed werkt. Toch het overwegen waard

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

En bijvoorbeeld de kinderboerderij, pluktuinen, grote speeltuinen etc waar ...
Bij een monkey town gaat het op zich wel goed. Daar rent hij wel ook alle kanten op, maar kan daar nergens heen. Hij vind het nog wel erg lastig om samen te spelen maar vgm hoort dat ook wel een beetje bij de leeftijd. Als ik voor een boodschap de deur uit moet kan ik hem vaak wel zoet houden met een appeltje in de wagen. Maar vandaag waren we bv. in de dierentuin en was er echt geen houden aan. Rent dan alle kanten op en wordt boos als hij in de wagen moet en zet het dan echt op een krijsen.

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Wij gaan gewoon in de buurt wandelen en ik heb meestal geen plan en ga de kant op waar hij op wilt gaan. Op een gegeven moment moet ik wel naar huis of 1 kant op en dan gaat hij in de buggy en geef ik hem een snack en erna een speentje. Denk dat het minst frustratie geeft als je er gewoon aan overgeeft en niet te veel wilt. Komt vanzelf wel, zal niet altijd als een losbandig projectiel rond blijven rennen 😂

één jaar geleden

Hier ook zo’n kindje. Hij vindt fietsen te gek. Dus dat doen we eigenlijk wel dagelijks. Ik laat hem vaak een stukje lopen in een park/bos of opzoek naar een speeltuin. Echte uitjes vind ik ook erg lastig. Ben al blij als we de supermarkt hebben overleefd 🥲

één jaar geleden

Korte concentratie en veel energie hebben we hier ook. Rustig een boekje lezen zit er hier amper bij. Op een stoel zitten? Heel even maar. Ga zo maar door. We gaan hier elke dag naar buiten en heel veel zelf laten lopen. Plek opzoeken waar ze even lekker los kan gaan. Het bos in, strand, speeltuin, kinderboerderij en bij regen het binnen zwembad. Bij dingen als boodschappen doen probeer ik haar te betrekken bij de activiteiten, boodschappen in de kar leggen (oké, gooien), en zelfs pinnen. Ze loopt ook graag zelf met een winkelmandje. Zo vindt ze het leuk en heeft ze een taak als afleiding

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Precies om deze reden heb ik een looptuigje. Ik weet het, het klinkt versch ...
Na het lezen hiervan ook een tuigje gekocht voor vakantie naar Bali. Levensgevaarlijk met al die scooters anders en hij vliegt echt alle kanten op