14 Reacties

één jaar geleden

Wat belachelijk, want als er naast je een stoel vrij is dan hoeft hi/zijj toch ook niks in de maxi cosi. Kan je niet gewoon inchecken voor jullie alle 3, dus met stoel. Bij stijgen en landen op schoot nemen en dan tijdens de vlucht de (extra) stoel tussen je in gebruiken? Zo hebben wij het bijna de hele vlucht naar hawaii gedaan, waar we gelukkig toevallig bijna bij elke vlucht een extra stoel hadden.

één jaar geleden

Is een autostoel verplicht of wordt het aanbevolen? Bij klm wordt het aanbevolen maar het is geen verplichting..

één jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Is een autostoel verplicht of wordt het aanbevolen? Bij klm wordt het aanbe ...
Ik las deze informatie.

één jaar geleden

.

één jaar geleden

Reactie op kkeller

Wat belachelijk, want als er naast je een stoel vrij is dan hoeft hi/zijj t ...
Ja ik vind het ook gek! Ik heb zojuist 2 afbeelding verstuurd waarin deze informatie staat. En misschien is dat een optie wat jij aangeeft maar hoe kom ik daarachter of dat mag/kan. Dus stel je heb geen extra stoel voor je kindje maar er is wel plek zat, moet hij/zij op schoot blijven zitten want er is geen autostoel 😂🥹! Gek toch …

één jaar geleden

De meeste maatschappijen staan die opblaasbedjes niet meer toe. Het kind kan niet in de riem als ze er op liggen en ze kunnen gaan vliegen en zwerven tijdens turbulentie. Een fijn (opblaasbaar) kussen kan erg prettig zijn om tegen aan te leunen aan te leggen om toch een lekker plekje te hebben. De meeste peuters kunnen zich zo nog prima opkrullen op een stoelzitting. Vraag vooral even wat de maatschappij adviseert. Vaak hebben ze goede tips. Ruim voldoende houdbare snacks, drinken en vers fruit (check of dit mag) is altijd goed. Paracetamol in je handbagage stoppen, just in case.

één jaar geleden

Zoals ik het lees moet het kind in 3 situaties in de autostoel. Opsteigen, dalen en turbulentie, Als je die 3 situaties je kleintje dus op schoot neemt dan lijkt me niets aan de hand. Onder de 2 ben je toch ook niet verplicht een extra stoel te nemen, dan zitten ze ook op je schoot.

één jaar geleden

Wij zijn afgelopen september met UA naar de westkust gevlogen. Veel geprobeerd uit te zoeken rondom die stoelen regel maar niemand weet het precies. Zowel UA als Schiphol als andere partijen wijzen allemaal naar elkaar en niemand weet het precies. Je kunt iig geen goedgekeurde autostoelen krijgen in Europa, ze gebruiken hier andere keurmerken dan in de US. Wij wilden sowieso een autostoel mee voor taxi de eerste dag en de huurauto de rest van de tijd. Hebben de maxi cosi Nomad gekocht. Die is licht en kun je opvouwen tot rolkoffer formaat. Dan gewoon in die bijgeleverde tas mee door de gate zonder te melden dat het een autostoel is en in het vliegtuig bij vragen gewoon ‘ja’ zeggen als ze vragen of er een sticker op zit. Geen gedoe mee gehad. Vastgemaakt met vliegtuigriem en ging prima (de vlucht zelf was wel ff pittig, maar de stoel was het probleem niet 😂). Overigens zeiden ze elke keer aan de telefoon dat onze zoon best zelf in de stoel mocht zitten zonder autostoel, alleen bij stijgen/dalen en turbulentie bij ons op schoot. Laat maar weten als je meer wil weten!

één jaar geleden

Reactie op runningmom

Wij zijn afgelopen september met UA naar de westkust gevlogen. Veel geprobe ...
Bedankt voor je reactie! Wij gaan naar Florida ☺️🇺🇸. Ik denk dat wij voor de harnas gaan, die kost €15,- haha en scheelt een hoop slepen. We hebben een auto gehuurd met autostoel. Wat gek te horen dat onze autostoelen dan niet eens goed gekeurd worden en ze het eigenlijk zelf niet eens weten. 🥲 Hoe deed jij dat met slapen in het vliegtuig? Wij hebben expres z’n jetset koffer gekocht waar je een bedje van kan maken maar dit blijkt dus niet te mogen. #zucht! Maar ja het is misschien maar net hoe “streng” ze op dat moment in het vliegtuig zijn.

één jaar geleden

Wat betreft je vraag met slapen. Wij zijn naar Hawaï gevlogen (26u vliegen en 12u tijdverschil) . Ik maakte me er van te voren ook enorm druk om, maar het gaat zoals het gaat. Slapen doen ze moeilijk, want veel prikkels en veel te zien. iPad en veel snacks in de aanslag. Je kan hem/haar proberen te laten slapen op schoot of naast je op de extra stoel (lukte ons niet). We konden door de extra stoel wel zelf extra breed zitten, dus sowieso fijn! Bij ons waren het veel korte dutjes en verder was hij heel lief en actief. Mij viel de vlucht alles mee en uiteindelijk was de jetlag erger. Maarja je doet wat je kunt doen en het komt allemaal goed!

één jaar geleden

Slapen was idd gewoon heel moeizaam. We vlogen op gunstige tijden, maar ondanks dat we voor hem de nacht in gingen, heeft hij 3x een uurtje geslapen van de 11 uur vliegen. Zoals KKeller zegt, veel prikkels. Het hielp bij ons om met de dekentjes uit het vliegtuig, de stoel helemaal ‘dicht te bouwen’ aan de bovenkant. Dus bovenkant en zijkanten bedekken zodat niet de tientallen tv schermpjes zichtbaar waren. Hij sliep goed in z’n autostoel waar we een slaapzak in hadden gedaan, als jullie het harnas gebruiken zou ik zeggen, neem zo’n voetenzak mee waar je het harnas doorheen kan halen, dan heeft je kindje wel wat geborgenheid. En misschien als uitzondering dan een kussen om tegen je armleuning aan te leggen. We hebben ook de draagzak veel gebruikt (maar hij was pas 1 dus ging nog makkelijker), daar werd niet in geslapen😂. Gewoon voorbereiden op het ergste (de hele vlucht je kleintje bezighouden en daarna een heel moe kind) en dan valt het allicht mee :). Jet lag was hier overigens echt appeltje eitje. Twee nachten uurtje gespeeld midden in de nacht en daarna weer terug in z’n tentje, toen was hij er al doorheen. Wij daarentegen 😁

één jaar geleden

Wij zijn in november naar Amerika geweest met onze kleine man van 15mnd.. hadden geen stoel geboekt gewoon op schoot bij papa of mama en dan de gok dat er misschien stoelen vrij waren.. en die hadden ze.. we hebben uiteindelijk heen en terug 4 stoelen gehad met ons 3en... kleine man lag heerlijk tussen ons in te slapen alleen met landen en stijgen op schoot... hadden ook wel een autostoel mee omdat we 3weken gingen toeren en we hem toch veilig in de auto wilde zetten.. was allemaal goed te doen en het personeel helpt met alles...