16 Reacties

4 jaar geleden

Hoihoii. Hier ook zwanger met ivf-behandeling.mij is verteld door de gynaecoloog dat ik 1 week na de positieve test door moest gebruiken 3 keer perdag

4 jaar geleden

Ik via icsi.. Ik moet tot week 12 doorgaan staat in de papieren. Maar ik ben zelf van 3 keer per dag na 2 keer per dag gegaan.

4 jaar geleden

hoi, ik ook via icsi en cryo terugplaatsing. Bij mij heeft de arts gezegd zeker niet te stoppen, ik heb nog genoeg voor 3 keer per dag tot aan onze eerste echo, dus ik ga braaf door. Baat het niet dan schaadt het niet toch?

4 jaar geleden

Ik ook via icsi, in de bijsluiter stond tot week 12 doorgaan en heb met de artsen overlegd dat ik dat het liefste ook wilde doen. Want mocht eigenlijk ook stoppen met een positieve test maar voelde voor mij nog beetje te vroeg. Weet niet of het helpt maar wel voor mijn eigen geruststelling.

4 jaar geleden

Ik ben zwanger via cryo behandeling ik moet ze zoiezo tot 8weken gebruiken. Volgende week heb ik een ego en dan zeggen ze of ik mag stoppen of door moet gaan tot 12weken. Ook ik gebruik het 3x daags.

4 jaar geleden

Als je net een punctie hebt gehad kun je na een positieve test stoppen. Je kan het nog een weekje door gebruiken maar hoeft absoluut niet tot 8 of 12 weken. Als je een cryo cyclus hebt gehad met progynova Én utro wel minstens tot 8 weken door gebruiken en hierna wisselen inderdaad de adviezen van verschillende klinieken. Komt er op neer dat het dus niet zo veel uit maakt daarna. (Werk op ivf centrum)

4 jaar geleden

Hoi, hier met Icsi, verse terugplaatsing, op de dag van positief getest mocht ik stoppen. Heb ik ook gedaan.

4 jaar geleden

Bedankt voor de reacties allemaal! Fijn om te lezen hoe het bij anderen gaat. Ook interessant dat het nogal kan wisselen per ziekenhuis.. Ik ben nu zwanger van een verse terugplaatsing van IVF+ICSI. Denk dat ik dan inderdaad maar ermee ga stoppen nu :)

4 jaar geleden

ik ben nu voor de 2x zwanger. De eerste keer een verse tp en nu een cryo maar moest de eerste keer tot 10 weken door gebruiken en nu sws tot de eerste echo die is met 8 weken en dan hoor ik wat we gaan doen. Ik zelf zou het wel spannend vinden om het na een positieve test niet meer te gebruiken.

4 jaar geleden

Reactie op straaliederedag27

ik ben nu voor de 2x zwanger. De eerste keer een verse tp en nu een cryo ma ...
Ja, vind het ook heel spannend. Maar blijkbaar is er op basis van literatuur en onderzoek geen reden om langer door te geven.. het zou wel fijn zijn als er 1 protocol is waar alle ziekenhuizen zich aan houden, nu wisselt het ook nog eens heel erg

4 jaar geleden

Ik heb het ook gebruik. 3x daags. Zwanger geworden doormiddel van iui. Ik kon stoppen na mijn positieve test. Ik vond dat ook heel spannend. Volgens de arts maakt je lichaam zelf het hormoon aan zodra je zwanger bent. Het gaat nog steeds goed. 7 weken zwanger en woensdag de eerste echo.

4 jaar geleden

Hai, twee jaar geleden zwanger geraakt via ICSI, verse tp. Na de positieve test gestopt met de utrogestan. De arts gaf mij inderdaad ook aan dat langer geen zin had en zo’n feestje vond ik die capsules ook niet😉. Inmiddels een kerngezonde dochter van bijna 15 maanden😍

4 jaar geleden

Volgens mij is het ook afhankelijk van of het in een natuurlijk cyclus is teruggeplaatst of in niet natuurlijke. Dus of je lichaam zelf progesteron aanmaakt of niet. Op advies van mij arts in Belgie ga ik iig tot eerste echo met 7.5wk door en ze gaf aan dat ik het daarna waarschijnlijk af mag bouwen. Na “verse” terugplaatsing na ICSI. Ik zou gewoon het advies van je arts volgen - zij kennen jouw situatie. Googelen of bijsluiter is niet op jou afgestemd

4 jaar geleden

Reactie op NNC

Bedankt voor de reacties allemaal! Fijn om te lezen hoe het bij anderen gaa ...
Hoi! Vraagje! Hoe ziet precies de combi ivf+icsi eruit? Ik ken ze alleen los van elkaar maar niet samen dus ben erg benieuwd.

4 jaar geleden

Reactie op LMuit

Hoi! Vraagje! Hoe ziet precies de combi ivf+icsi eruit? Ik ken ze alleen lo ...
Je kan na de punctie een deel van de eicellen met ivf bevruchten en een ander deel met ICSI. Dit is afhankelijk van de sperma kwaliteit. Vaak (wij) maak ke de keuze als er in opstart icsi kwaliteit sperma werd verwacht en het onverwacht beter blijkt te zijn. Zullen nog wel wat andere redenen zijn maar deze komt het meeste zo. Verder ziet een ivf/icsi behandeling er buiten het laboratorium voor de vrouw hetzelfde uit.

4 jaar geleden

Reactie op camri

Je kan na de punctie een deel van de eicellen met ivf bevruchten en een and ...
Ah! Dankjewel voor je uitleg!