15 Reacties
5 jaar geleden
Rare reactie van je huisarts. Zou zeker om medicatie vragen. Ik heb er ook snel last van (nu nog niet #afkloppen) en hoef maar te bellen en krijg medicatie.
Heb ooit aangegeven dat ik die “eitjes” of “pillen” die je moet inbrengen naar vind en sindsdien krijg ik een tablet wat je kan innemen. Ook tijdens zwangerschap (sorry weet de naam niet).
Je zal wel gek worden van de jeuk 🙈
5 jaar geleden
Rare reactie van je huisarts. Zou zeker om medicatie vragen. Ik heb er ook ...
Ja ik kreeg dus alleen een zalf en kreeg te horen geen inwendige pil tot ik bij de verloskundige ben geweest 😓 gelukkig valt de jeuk nu wel mee. Maar wil er gewoon compleet vanaf. Maandag toch maar weer bellen.
5 jaar geleden
Rare reactie van je huisarts. Zou zeker om medicatie vragen. Ik heb er ook ...
De tablet heet fluconazol maar die mag je niet zomaar als je zwanger bent. Wel inderdaad die capsules die je in moet brengen. Kan je bij de drogist of apotheek halen. Heb ik ook gedaan samen met die zalf. En toen ging het pas weg! Succes
5 jaar geleden
Ik heb toevallig ook een schimmelinfectie en kreeg van de verloskundige te horen dat ik niet zomaar iets mocht kopen bij de drogist, maar omdat ik nog onder de 12 weken was moest de huisarts mij zo’n soort ei vormige pil voorschrijven die niet gevaarlijk was voor een vroege zwangerschap. Die heb ik gekregen van de huisarts en gister ingenomen. Klachten lijken al iets weg te nemen.
5 jaar geleden
Ik dacht ook dat ik al 2 maanden een schimmelinfectie had. Inwendige crème gebruikt maar hielp niet. Nadien medicatie gekregen maar hielp ook niet. Eergisteren had ik dan een afspraak met de gynaecoloog om het eens te laten onderzoeken. Ze heeft een staaltje afgenomen maar maakt zich geen zorgen. Ze denk dat het gewoon de afscheiding is die door hormonen wat veranderd is.
Op die afspraak ook gezegd dat ik aan dag 37 in de cyclus zat dus heeft ze ook een inwendige echo gedaan. En daarop was te zien dat ik dringend moest testen 😉
Diezelde avond positief 😁
5 jaar geleden
Reactie op OF-baby
Oh dan ga ik die capsule ook maar halen. Thankssss
Geef wel aan dat je zwanger bent bij de apotheek! Dan weet je zeker dat je iets krijgt dat mag! Succes
5 jaar geleden
Wat een rare huisarts!!! Bel opnieuw en zeg dat je meteen medicatie wilt ontvangen. Dit is namelijk heel goed te behandelen. En zal tijdens je zwangerschap vaker voorkomen. Mijn eigen huisarts is zelfs proactief in naar mij toe, omdat ze zag dat ik vaker schimmelinfecties heb gehad. Neem geen genoegen met zo een antwoord... vervelend zeg!
5 jaar geleden
Probeer eens multi gyn. Mag je gewoon gebruiken en herstelt de balans in je vagina. Ik heb in het verleden enorm veel problemen gehad en niets hielp. Verschillende creme en eitjes van de huisarts gehad. Kliederboel werd het en werken deed t niet echt, week afzien!
(Want gelukkig gaat het wel vanzelf over)
Met de zwangerschap wist ik dat een infectie extra op de loer ligt. Ik gebruik dit dan wanneer het nodig is en heb al jaren geen last meer gehad en merk dat het nu (tijdens de zwangerschap) ook enorm herstelt en werkt. Voor ‘onderhoud’ gebruik ik de acti gel en in ‘slechte gevallen’ voor de nacht flora plus.