36 Reacties

één jaar geleden

Onze zoontje van 12,5 maand zit ook in de overgangsfase van 2 naar 1 dutje. Soms 2, soms 1.

één jaar geleden

Ons zoontje is van 3 oktober en doet ook maar 1 dutje meer 😁

één jaar geleden

Ons zoontje is van 9/9 en doet ook nog maar 1 dutje. Gaat die prima op. Slaapt hele nacht door en is prima gehumeurd. Hij heeft minder slaap nodig als andere kinderen van zijn leeftijd als ik het volgens de boekjes lees.

één jaar geleden

Hier slaapt onze dochter sinds een week om en om. De ene dag 1 slaapje en de dag erna dan 2. Ik denk ook dat ze al langzaam over gaat naar 1 slaapje. Het middag slaapje was altijd 1,5 uur en nu is dat 30 tot 60 min. Ze is van 24 september

één jaar geleden

Ons zoontje van 12 maanden durft soms ook maar 1 dutje te doen. Het is erg afwisselend. Ik volg hem gewoon. Ik probeer het ochtenddutje 1 of 2 keren maar dan laat ik het ook. Hij is ook niet echt lastig dus vind het prima. Wat werkt voor hem, denk ik dan.

één jaar geleden

Gemiddeld is 15-18 maanden. Rond 12 maanden zit een periode (slaapregressie) waarbij de kinderen tijdelijk aan 1 slaapje genoeg lijken te hebben, maar dit kan ook weer omdraaien naar nog weer een aantal maanden 2 dutjes voor ze helemaal overstappen. Aldus Liefde van een Moeder.

één jaar geleden

Hier sinds 4 dagen ook 1 dutje

één jaar geleden

Ja hier het zelfde. Ene dag doet ze er 2 andere dag 1. Dus ik kijk in de ochtend hoe het gaat. Anders gaat ze gewoon rond half 10 en anders rond 12.00. Word ze toch vervelend dan probeer ik even met haar te wandelen. Zodat ze wel haar rust heeft.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ja hier het zelfde. Ene dag doet ze er 2 andere dag 1. Dus ik kijk in de o ...
Van 24 september trouwens

één jaar geleden

Ons zoontje van bijna 13 maand doet al een maand maar 1 dutje meer. Heel af en toe nog eens een dutje in de voormiddag. Momenteel is hij wat verkouden en slaapt hij ook opnieuw wat in de voormiddag

één jaar geleden

Hier slaapt onze dochter nu sinds 2 maanden nog maar 1 x op een dag. Ze gaat meestal slapen van 11.00-13.30. En daar doet ze het prima op. Ze slaapt daarna (vaak) van 19.00-06.00/06.30.

één jaar geleden

Reactie op lrbntm

Hier slaapt onze dochter nu sinds 2 maanden nog maar 1 x op een dag. Ze gaa ...
Ze wordt overigens over 2 dagen 1

één jaar geleden

Ik merk sinds deze week dat onze dochter het ochtend dutje niet meer wilt. Ze gaat alleen maar kletsen, huilen , mopperen en roepen . De middag slaapt ze wel top en slaapt sinds deze week ook door.

één jaar geleden

Het verschild zo erg per kindje. Onze dochter van 14 maanden doet nog 2 slaapjes van in totaal 4 uur overdag. ‘Snachts ook gewoon klokje rond dus ze zal het nodig hebben. Just go with the flow. Het ene kindje heeft meer of minder slaap nodig dan de ander. ❤️

één jaar geleden

Ik ben even benieuwd! Zijn jullie babys nu ondertussen weer 2 dutjes aan het doen (zoals de boeken zeggen omdat het bij 13 maanden maar een fase is?) Of zijn jullie allemaal over op 1 dutje?

één jaar geleden

Hier nog steeds 1 slaapje. Alleen toen ze ziek was sliep ze wat meer, daarna weer vrolijk over gegaan op 1 slaapje. Moet wel zeggen dat ze dan in 1x 3 uur slaapt. Nu bijna 4 maanden over op 1😄 dus zoals al bleek is niet ieder kind hetzelfde en zijn sommigen al eerder toe aan 1 slaapje 😉

één jaar geleden

Onze dochter slaapt ook nog steeds 1 slaapje. Ze doet dit (precies) sinds haar eerste verjaardag! Ze slaapt snachts van 1900-8 en dan van half 11 tot half 2. Werkt hier top!

één jaar geleden

Heerlijk! Hier ook sinds dr 1e verjaardag enorm aan het rommelen met de slaapjes. 1 lijkt te weinig, en 2 vertikt ze. Toch maar eens 1 aan blijven houden, in de hoop dat die dan iets langer dan 1,5u gaat worden..

één jaar geleden

ik struggle beetje.. houd maar vast aan twee gister deed hij er één en dat resulteerde in een slechte nacht vandaag wel weer twee dus ben benieuwd bedtijd is hier vaak pas laat omdat dat tweede slaapje dan zo laat valt..

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

ik struggle beetje.. houd maar vast aan twee gister deed hij er één en dat ...
Ik vind dat ook zo lastig. Hier wilde ze vanochtend niet slapen. Sliep uit eindelijk tot half 12 45 min in de wandelwagen. Vervolgens smiddags ook weer niet willen slapen (lees, gaat in bed staan en krijsen krijsen krijsen). Nu half 7 naar bed gedaan en heel hard aan het duimen draaien voor een goede nacht.