36 Reacties

één jaar geleden

Maand geleden was de kleine hier opeens naar 1 slaapje..maar laatste week is het weer bijna dagelijks 2 slaapjes..nu is ze de nachten opeens ook weer vaker wakker en heel onrustig...(sliep door vanaf 6weken oud..dus even wennen) ik blijf haar ritme gewoon volgen en hoop maar op een fase🙈

één jaar geleden

Reactie op Amarylles

Heerlijk! Hier ook sinds dr 1e verjaardag enorm aan het rommelen met de sla ...
Hier precies hetzelfde! 2 lukt absoluut niet. Maar voor 1 slaapje blijft ze eigenlijk een te korte middagdut doen. 3u zoals ik hier bij sommigen lees zou ze nooit doen. Altijd rond de 1,5u. En de nachten zijn met momenten ook vreselijk. Dan begin ik te denken dat ze toch wat oververmoeid is? Voorlopig houden we 1 aan maar als de nachten niet beter worden toch maar weer eens 2 gaan proberen.

één jaar geleden

Reactie op Izzy94

Hier precies hetzelfde! 2 lukt absoluut niet. Maar voor 1 slaapje blijft ze ...
Exact idd! Echt lastig! Ik ga morgen (mits ze niet om 5u klaarwakker is) maar weer eens kijken of ze het redt tot half 12/12u denk ik...

één jaar geleden

Reactie op Amarylles

Ik vind dat ook zo lastig. Hier wilde ze vanochtend niet slapen. Sliep uit ...
ik maak m nu wakker na 1 a 1,5 uur slapen anders te veel slaap en dan verschuif het te veel. ochtenddutje is tot max 12 in de middag tot max 6 maar ik lees ook wel eens dat je ze na 4en juist op moet houden wat is de wakkertijd van onze kids hun leeftijd eigenlijk.. nog geen 5 uur toch?

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

ik maak m nu wakker na 1 a 1,5 uur slapen anders te veel slaap en dan versc ...
Klopt idd! Maar het ochtend dutje lukt überhaupt nu niet. En als ze dan uit eeeeeindelijk toch even 45 min in de wagen slaapt, slaapt ze de rest vd middag niet meer. Ze werd vanochtend om 6:15 wakker en ik heb haar nu (nadat ik het om 9u en om 10u geprobeerd heb) om 11:45 naar bed gedaan en ze sliep meteen heerlijk. Het zal wel weer een fase/slaapregressie zijn..

één jaar geleden

Wij doen soms 1 en soms 2 slaapjes. Afhankelijk van wat hij wil en hoe laat hij wakker is. Soms is 1 lange genoeg en soms 2 korte slaapjes.

één jaar geleden

Onze dochter is nu 14 maanden en doet al zeker een maand (misschien wel 2) 1 dutje. Ze sliep in de ochtend altijd al beter, maar de middag werd gewoon een strijd. Alleen toen wel een paar keer gehad dat ze bijvoorbeeld van half 10 tot 11 had geslapen en dan in de middag niet meer en dan pas om 7u naar bed ging. Dan was ze wel echt moe (maar niet vervelend ofzo). Toen heb ik het ochtenddutje steeds een beetje verschoven. Ze gaat 2 dagen naar de opvang en daar deed ze nog wel langer 2 dutjes. Kon ze daar even bijslapen haha. Nu alweer een paar weken dutje tussen 12 en 2. Werkt hier goed. Soms iets eerder, soms iets later.

één jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Onze dochter is nu 14 maanden en doet al zeker een maand (misschien wel 2) ...
Vandaag nu ook van kwart voor 12 tot 2 geslapen idd. En ging helemaal top! Ook makkelijk tot 19u volgehouden nu.

één jaar geleden

merkten jullie moeite met ochtendslaap of middag? of schoof de ochtenddut gewoon langzaam op richting de middag, zoiets? ik ga toch de één dut eens proberen kijken hoe het loopt hij wordt meestal om 8 wakker dan v 12 tot x slapen en dan 7u30 ofzo naar bed

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

merkten jullie moeite met ochtendslaap of middag? of schoof de ochtenddut g ...
Bij ons was er moeite met beiden. De ochtendslaap duurde lang met inslapen, en als het wel lukte was de middag opnieuw een strijd en was die dut uiteindelijk heel kort omdat het zo lang duurde. Onze dochter is nu meestal rond 7.00u wakker, dan een dut vanaf 12.00u en dan in de avond rond 19.00u weer naar bed.

één jaar geleden

Reactie op Izzy94

Bij ons was er moeite met beiden. De ochtendslaap duurde lang met inslapen, ...
Dus nu gaat de middagslaap weer soepel? Ik begin op een punt te komen dat ik denk; gaat ze ooit nog normaal willen slapen overdag?🤣

één jaar geleden

Reactie op Amarylles

Dus nu gaat de middagslaap weer soepel? Ik begin op een punt te komen dat i ...
Ze valt nu een stuk soepeler in slaap, alleen doet ze hem eigenlijk nog wat te kort. Ze slaapt zo'n 1,5u en hoop dat ze dat de komende tijd iets langer gaat maken. Maar ze is nooit echt een goede slaper geweest. Dat gevoel heb ik ook vaak, er lijkt steeds wel weer iets met slapen haha.

één jaar geleden

Reactie op Izzy94

Ze valt nu een stuk soepeler in slaap, alleen doet ze hem eigenlijk nog wat ...
Ohja precies. Hetzelfde hier. Ze heeft nu de afgelopen dagen ook 1,5u geslapen tussen de middag. Ben benieuwd of het nog langer gaat worden.

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

merkten jullie moeite met ochtendslaap of middag? of schoof de ochtenddut g ...
twee dutjes half 8 wakker dutje om half 11, 11 om half 1 wakker gemaakt toen om half 5 a 5u en om 7u wakker gemaakt (had beter om 6u kunnen wakker maken) bedtijd 22u 😫 echt moeilijk waar ik nou goed aan doe? dat 2e middagdutje is zo laat dan kan je beter de ochtenddut verschuiven lijkt me

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

twee dutjes half 8 wakker dutje om half 11, 11 om half 1 wakker gemaakt to ...
Ik zou dan denk ik 1e dutje opschuiven naar half 12 ofzo, en dan 2e dutje laten vervallen en eventueel half 7 naar bed voor de nacht?

één jaar geleden

Thuis meestal 1 dutje (slaapt vaak tot 8.00 uur smorgens), bij de opvang meestal nog 2 omdat we hem dan rond 6.30 wakker moeten maken.