7 Reacties

4 jaar geleden

Misschien regeldagen? Ik had hier ook last van en mijn borsten voelde heel slap aan op die dag(en). Terwijl het normaal er letterlijk uitspoot. Geen zorgen het komt weer terug zoals het was!

4 jaar geleden

Precies hetzelfde gehad afgelopen dagen. Nu weer stuwing en volle borsten! Ws idd een regeldag.

4 jaar geleden

Het is heel normaal dat je borsten heel slap gaan voelen naarmate je borstvoeding goed op gang is gekomen. Houd er rekening mee dat je minder afkolft dan een baby drinkt. Dus dat wat je kolft is veel minder dan dat je baby zelf uit je borst kan drinken. Zie het 'slappe' juist al positief en een teken dat alles lekker op gang is gekomen.

4 jaar geleden

Ik heb nu dus weer heel veel stuwing en dinsdag tm donderdag dat ik gewoon amper 1 voeding kon kolven (ik kolf fulltime) en nu zit ik weer bijna op 1 voeding per borst. Maar helaas door die snelle overgang van amper naar volledige productie heb ik nu aan beide borsten een borstontsteking (zo irritant in t begin ook gehad omdat ik toen ook ineens zwaar ging over produceren van t een op t andere moment) dus probeer nu om t anderhalf uur te kolven en dan 10 min tot n kwartier met massage. Ellende en maakt t wel weer heel zwaar maargoed ik heb er redelijk wat voor over om onze dochter toch te kunnen voorzien van bv💪🏻

4 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik heb nu dus weer heel veel stuwing en dinsdag tm donderdag dat ik gewoon ...
Ik herken dit heel erg bij mijn eerste dochter. Wilde perse kolven om te zien wat ze kreeg etc etc. Dat wat je nu omschrijft met de hele tijd schuiven en stuwing en maar weer kolven. Ik ben uiteindelijk gestopt naar een borstontsteking. Bij mijn tweede dochter heb ik haar aangelegd en nu zijn we op elkaar in gespeeld en ervaar ik niks negatiefs meer met schuiven stuwing etc. Babys drinken denk ik toch meer weg dan een kolf en het proces van aanvraag en aanbod gaat natuurlijker. Misschien aan de borst een optie ipv kolven? Helaas dus geen advies hoe wel te doen want ik ben toendertijd gestopt.

4 jaar geleden

Idd wat babysept12345 zegt: als ze slap voelen tijdens het voeden is juist goed! Je produceert dan namelijk ook meteen, dus tijdens het drinken. Ik vind het juist fijn als m'n borsten niet zo vol voelen, dan staat er minder druk op en hapt hij ook makkelijker aan 😊

4 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik heb nu dus weer heel veel stuwing en dinsdag tm donderdag dat ik gewoon ...
Wat shit voor je... Ik heb al een paar dagen een verstopte melkklier en dat maakte me al wat wanhopig soms, een ontsteking lijkt me nog heel veel naarder 😐. Het is nu na heel veel masseren, aanleggen, verwarmen en tussendoor kort kolven (ik kreeg echt een moordschema van m'n lactatiekundige), langzaam minder aan het worden, maar pff dit maakt het niet makkelijker om vol te houden.. En daarom ben ik ook steeds zo blij met slappere borsten, dan is de druk er af 😅 Hoop dat het voor jou snel beter wordt!