46 Reacties
2 jaar geleden
Ja hoor! Af en toe een broodje chocopasta, en genieten dat ie doet 🤣😍
2 jaar geleden
Wij hebben chocopasta van de kleine keuken. Zelf jam maken is ook Zoet zat. Wat veel mensen in onze omgeving niet door hebben is dat je ze eigenlijk met de opvolgmelk al aanleert om zoet te willen drinken. Er wordt daar suiker aan toegevoegd dus wij zijn lekker op 2 blijven plakken. zo veel mogelijk blijven we in de natuurlijke suikers mja tegenhouden doen we t toch niet😉
2 jaar geleden
Ik geef het nog niet. Ik zou niet weten waarom je dat al zal geven, maar ontwijken is niet te doen. Wat ze nog niet kent mist ze ook niet!
Uiteraard met haar eerste verjaardag krijgt ze wel taart(je) 😀🎂! Dat zal de eerste keer zijn.
2 jaar geleden
Zo lang mogelijk niet.
Ik vind het echt niet nodig.
De oudste van 2 krijgt krijgt ook zo goed als geen toegevoegde suikers.
2 jaar geleden
Wij geven melk nummer 2 en gaan niet hoger ivm de hieronder genoemde suikers.
Wel krijgt hij af en toe wat suiker eten, maar dit beperken we. We maken dan een afweging of zoet beleg, een lange vinger etc. We geven het hem zeker niet elke dag en als hij het dan een keer krijgt is het een 'feestje'. Moet alleen zeggen dat dat meer voor ons zo voelt, want ik merk niet aan hem dat hij er extra van gaat schrokken. Hij krijgt ook gewoon water.
Z'n favoriet is nog steeds banaan, pindakaas, volle kwark, bruine bonen en een rijstwafel 🤷🏻♀️. Voor de rest eet hij wel gewoon alles.
Onze insteek is dat we het toch niet kunnen vermijden, op de opvang krijgt hij namelijk ook weleens wat. Liever gedoseerd mee laten kennismaken dan dat hij het helemaal niet mee krijgt en helemaal losgaat als hij het op latere leeftijd ontdekt.
2 jaar geleden
er is hier een pot appelstroop voor baby
maar hij heeft ook al hapjes ijs gesnitcht
mn vriend geeft ook appelsap, ik blijf maar hameren dat water prima is.. maar krijg t er niet uit, hij denkt dat dat gezond is
nou t is ook zijn kind
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
maar hij heeft ook al hapjes ijs g ...
Hahahaha!
Appelstroop moet m'n zoontje echt niks van hebben. Is wel een leuke om te geven en te zien wat voor gekke bekken hij kan trekken 😂
2 jaar geleden
Hahahaha!
Appelstroop moet m'n zoontje echt niks van hebben. Is wel een l ...
Jaaaa mijn zoontje vind dat ook niks 🤣 hij kijkt me dan aan alsof ik hem vergiftig
2 jaar geleden
Reactie op Bougainville
maar hij heeft ook al hapjes ijs g ...
Papa’s zijn anders🤣 Hier op papadag gaat het ook wat anders als normaal en ik heb dat maar losgelaten. Ik heb het idee dat hij haar juist wilt verwennen met dingen die hij ook eet. Geen chocolade ofzo hoor. Maar gebakken broodjes, koekjes, pannenkoeken wel zonder suiker of stroop.. En ze smult er erg van. Ik denk ach het is maar 1 dag in de week. De rest van de dagen is het weer ene serieuze boel op het kdv en met mama thuis😂
2 jaar geleden
Ons zoontje, net 10 maanden, krijgt soms wel hapjes van dingen met suiker. Hij wil alles eten wat wij ook eten, dus laten we hem veel ook proeven. Dus als wij een schepijsje halen krijgt hij ook wat hapjes. Als we dat niet zouden doen wordt hij ook boos 😅 maar afgelopen week wel een soort taartje gemaakt voor hem zonder toegevoegde suikers. Zodat hij wel iets vergelijkbaars kon eten op de verjaardag van zijn vader. Wij proberen het dus wel zoveel mogelijk te vermijden, maar willen ons er ook niet te druk om maken.
2 jaar geleden
Hier ook opvolgmelk 2. Verder kook ik de maaltijden zelf voor haar en eet ze gezond. Maar ze krijgt wel eens een boterham met chocopasta, jam of appelstroop. Heel soms zelfs een krentenbroodje bijv. Ook krijgt ze wel een een likje van een ijsje oid. Zolang ze grotendeels gezond eten vind ik dat echt geen probleem!
2 jaar geleden
Reactie op Liena003
Ik snap niet waarom je dit je kind geeft eerlijk gezegd. Je weet dat het sl ...
Mijn zoontje krijg 1 x in de zoveel tijd echt wel een broodje chocopasta hoor, hij geniet er heerlijk van. Zolang die derest van de tijd gewoon gezond eet lijkt me het niet zo'n groot probleem.
2 jaar geleden
Reactie op shauny1ebaby
Hier ook opvolgmelk 2. Verder kook ik de maaltijden zelf voor haar en eet z ...
Nou dit dus hahaah, had het net getypt!
2 jaar geleden
Reactie op shauny1ebaby
Hier ook opvolgmelk 2. Verder kook ik de maaltijden zelf voor haar en eet z ...
Heel herkenbaar! Hier is ook alles gezond en af en toe wat lekkers
2 jaar geleden
Reactie op Liena003
Ik snap niet waarom je dit je kind geeft eerlijk gezegd. Je weet dat het sl ...
Ik denk dat het wel zinvol kan zijn om dat als 'normaal' eten te introduceren en niet als een verboden iets, net om te vermijden dat ze er te veel ongezonde interesse in hebben. Ik zag ooit de tip om het dessert samen met het hoofdgerecht aan te bieden zodat het niet als beloning wordt gezien, maar als normaal eten dat je lekker of vies kan vinden. Vond ik wel een interessante piste!
2 jaar geleden
Op de opvang een keer een lange vinger. Soms een mini hapje slagroom van bijvoorbeeld een taartje. Let wel op welke producten ik koop, maar soms een klein likje als hij het half uit mijn mond kijkt tja.. Hij eet en drinkt verder gezond. En met zijn verjaardag krijgt hij straks een klein stukje taart.