14 Reacties

4 jaar geleden
Met ossengalzeep?
Of met citroen en dan in de zon (als die schijnt) hangen?

4 jaar geleden
Ik had het ook bij de kraag inderdaad vermoedelijk door mijn zoontjes reflux. Uiteraard wel gewassen maar het heeft 4 jaar op zolder gelegen. Nu had ik het eerst een middag in biotex laten weken, toen gewassen en op laten drogen in de zon. Bij mij is zo goed als alles weer netjes nu.

4 jaar geleden
Reactie op Sandy87
Nu wachten tot de zon weer eens gaat schijnen 🤦🏼♀️
Haha laten we hopen!! Zaterdag word zonnig geloof ik dus snel alles wassen dan😉

4 jaar geleden
Ik heb een witte slaapzak en een babynestje(wit, groen, zwart) met gele vlekken die ik kreeg ingesmeerd met vanish oxi action, even laten intrekken en daarna gewassen. En kwam er weer schoon uit. Zal misschien een 2e keer moeten, afhankelijk hoe lang het er al in zit. Maar dit werkte bij mij perfect.

4 jaar geleden
Gisteren ook eerste selectie witte/lichte kleertjes uitgezocht van mijn eerste kindje. Zat ook veel vergeeld bij. Heb het in vanish met biotex laten weken en toen gewassen. 2 kleertjes zit nog beetje veel op. De rest allemaal stralend wit er weer uitgekomen. Dus het werkt. Ga die nog niet gelukt zijn even echt vanish op de plek zelf inwerken en dan nog eens wassen.

4 jaar geleden
HG heeft ook een vlekkenverwijderaar voorbehandeling. Die gebruik ik soms als voorwas. Dus eerste de vlekken behandelen met de flacon Vlekweg 4 en laten weken in emmer. Vervolgens de kledij in het wasmachine. Ik heb toen de emmer met het product ook in het wasmachine gegoten via het wasmiddelbakje. En dan HG vlekkenverwijderaar voorbehandeling in de I en wasmiddel in de II. Vervolgens programma opzetten met voorwas. Ten slotte zeer belangrijk in de zon hangen. De kleine vlekjes die nog niet helemaal weg zijn verdwijnen normaal in de zon.

4 jaar geleden
Reactie op Babynumbertwo
Ik had het ook bij de kraag inderdaad vermoedelijk door mijn zoontjes reflu ...
Ik heb dit als eerste geprobeerd. Had toch biotex in huis en leek mij het simpelst. De was hangt nu buiten lekker in het zonnetje en lijkt helemaal te zijn verdwenen. Na in de wasmachine te zijn geweest zat in één van de twee kleertjes nog een vergeelde vlek en met de zon lijkt dit er ook helemaal uit.