17 Reacties
5 jaar geleden
Ik ga dit waarschijnlijk ook hebben. Ik verhuis in juli als ik in september moet bevallen. Nu ga ik het bespreken met mijn gynaecoloog wie hij aanraad
5 jaar geleden
Ik weet niet of je ver weg verhuizen? Anders is het misschien al een optie om vroeger over te stappen van verloskundige? Nu iets verder weg maar dan ben je wel goed gewend aan hun. Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap vroeger verhuisd maar heb wel vanaf begin bij de praktijk in mijn nieuwe woonplaats gezeten
5 jaar geleden
Reactie op hannacb
Ik weet niet of je ver weg verhuizen? Anders is het misschien al een optie ...
Ik ben al ingeschreven bij een verloskundige praktijk in de huidige woonplaats omdat dit toen nog niet aan de orde was. Moet dan sowieso even overstappen.
Wij verhuizen op 30 a 45 minuten rijden. Echter hebben wij nu geen auto en is dit helaas nog geen optie.
Wie er naast mijn bed staat kan mij uiteindelijk toch niets schelen heb ik gemerkt bij de eerste😅 toen werd het uiteindelijk ziekenhuis met allemaal vreemden. Kraamhulp kan ik inderdaad al wel daar gewoon regelen. Niet aan gedacht🙈. Dáárom babbelen we met elkaar haha
5 jaar geleden
Reactie op JxS
Ik ben al ingeschreven bij een verloskundige praktijk in de huidige woonpla ...
Dat is gelukkig niet ver. Precies zo denk ik er ook over, als we maar goede zorg krijgen. Ik zelf verhuis van het noorden van Nederland naar België. Mijn ouders wonen in Brabant aan de grens dus voor mij is het echt even kijken wat mogelijk is. Het liefs wilt ik verder in Nederland. Dit ook nog mijn eerste zwangerschap is, dus alles is nog neiuw voor ons.
5 jaar geleden
Reactie op Nazzz
Dat is gelukkig niet ver. Precies zo denk ik er ook over, als we maar goed ...
Och België, dat is wel een hele stap ja. Wel fijn dat je ouders dan in Brabant wonen. Geeft toch iets meer opties. Hoe zit dat met kraamhulp in België?
Mijn ouders zullen bij mijn tweede bevalling aanwezig zijn net als bij de eerste. Dit gaf mij zo'n fijn en veilig gevoel dat het voor de rest allemaal niet meer uit maakte. Een thuis bevalling werd een ziekenhuis bevalling en alles was zoals thuis omdat mijn veilige kring bij mij was.
5 jaar geleden
Ik heb dat bij mijn vorige zwangerschap gehad maar bleef wel in de gemeente wonen. Dus de verloskundige bleef hetzelfde. Normaal komt de kraamhulp langs om te kijken dat als er een thuisbevalling is of dat mogelijk is met bijv de trap afkomen als het bijv mis gaat etc etc. We hebben toen wel foto's van het nieuwe huis laten zien om toch een beetje inzicht te krijgen of dat zou lukken. Verder heb ik dus niks anders hoeven regelen omdat alles verder hetzelfde bleef.
5 jaar geleden
Ben bij vorige zwangerschap met 36 weken verhuisd. Ging goed allemaal. Probeerde wel te focussen, eerst onze slaapkamer & die van ons andere zoontje af. Als dat er is komt het wel goed was mijn gedachte. Baby sliep ik begin toch op onze slaapkamer. Hoefde niet te veranderen van zorg, maar lijkt me ok toch? Zolang je gewoon goede zorg krijgt
5 jaar geleden
Ik heb het ook, ik heb al een zoontje van 5 jaar en willen naar Zeeland verhuizen ( wonen nu in Brabant). Dit gebeurt waarschijnlijk in de zomervakantie alleen dan ben ik al 33 weken zwanger. Ik kijk er ook enorm tegenop en ben ook bang daardoor vroeg geboorte te krijgen maar weet dat het stressen juist niet helpt. Ik laat het een beetje op mij af komen meer kan ik niet doen.