12 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou je verloskundige toch nog eens bellen en zeggen dat je je echt zorgen maakt. Als je placenta verkalkt kan volgens mij slechte gevolgen hebben voor het kindje. Zeker als je al 37 weken ben zou ik erop aandringen om het kindje door middel van inleiden geboren te laten worden. Hoe eerder hoe beter.

4 jaar geleden

Ik had ook een verkalkte placenta en weinig vruchtwater. Ik werd toen ingeleid.

4 jaar geleden

Bij mij zag de VK het na de geboorte van onze dochter 2 jaar terug. Ze controleerde de placenta en vroeg; heb je echt niet gerookt. Ik dacht echt; huh, wat heb ik verkeerd gedaan? Ik heb nooit gerookt en zou dat zeker nooit niet in de zwangerschap doen.. Nooit meer naar gevraagd eigenlijk. Tot pas, ik ben nu 39 weken zwanger, en vroeg laatst aan mijn vk; omdat de placenta vorige keer verkalkt was, heb ik nu extra risico dat het weer zo is? Toen zei ze; bij jou is ie gewoon 'op' geweest, en werd het tijd dat de baby eruit kwam. Met 39.5 bevallen toen, uit zichzelf. Ik ben heel benieuwd hoe 'ie er straks uitziet als ik bevallen ben

4 jaar geleden

Ik moet gelijk denken aan alle uitlaatgassen en andere slechte stoffen die we sowieso inademen... kan misschien ook invloed hebben? En zoals babyno3 aangeeft. Soms zijn ze gewoon op? Bij mij zaten er geloof ik ook de vorige keer verkalkte stukjes in. Nooit gerookt. Je voelt je wel gelijk schuldig als je zoiets hoort🙈 zo werkt het 'moederbrein'... misschien idd gewoon even bellen en je zorgen uitspreken?

4 jaar geleden

Reactie op Enora

Ik moet gelijk denken aan alle uitlaatgassen en andere slechte stoffen die ...
Ik moest ook denken aan uitlaatgassen.. geen idee of dat iets doet hoor want ik ken het niet maar als je niet hebt gerookt zou je denken dat het iets anders is 🤔

4 jaar geleden

Mijn placenta is ook aan het verkalken en dit gaf ons best wel veel zorgen. Gister al in het ziekenhuis geweest en daar zagen we dat tie ten opzichte van 3 weken geleden verergerd was. Verloskundige zei dat het nog niets ernstigs is, meneer groeit nog goed en er was genoeg vruchtwater. Naar huis gegaan maar vandaag voelde het toch niet lekker. Dus vandaag weer aan de CTG en de gynaecoloog heeft met het echo apparaat gekeken. Een verkalkte placenta geeft niet altijd aan dat het ‘niet goed’ is. Bij ons heeft ze de doorstroom van de navelstreng gecontroleerd en deze was perfect. Ze heeft bij ons aangegeven dat we rustig naar huis konden zonder zorgen en alleen als de kleine minder zou bewegen we weer aan de bel moeten trekken. Zolang de kleine dus gewoon nog groeit op schema krijgt hij het juiste binnen. Wanneer het qua groei gaat achterlopen zullen ze extra controles gaan doen is ons verteld.

4 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Ik moest ook denken aan uitlaatgassen.. geen idee of dat iets doet hoor wan ...
Ik heb informatie gekregen erover en het is een veroudering van placenta dat kan bij de een sneller gaan schijnbaar dan de andere

4 jaar geleden

Reactie op shaaannonv

Mijn placenta is ook aan het verkalken en dit gaf ons best wel veel zorgen. ...
Ja de kleine doet het gelukkig heel goed. Vond alleen raar ik niet genoeg informatie had gekregen en als je gaat Google kwam er niet zo veel goeds uit.

4 jaar geleden

Hoe kom je hierachter?

4 jaar geleden

Reactie op Elaisie

Hoe kom je hierachter?
Ik was vanacht naar ziekenhuis voelde hem niet goed bewegen. Dus ze hadden me aan monitor maar de gyn was er gelukkig nog en die heeft even echo gemaakt en toen vertelde ze het.

4 jaar geleden

Reactie op Didem68

Ja de kleine doet het gelukkig heel goed. Vond alleen raar ik niet genoeg i ...
Snap ik! Hadden wij ook, daarom konden we vandaag gelukkig nog terecht voor extra uitleg.

4 jaar geleden

Gelukkig heb je uitleg gekregen en doet de baby het verder heel goed!!