17 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben gezegd dat we 1 groot cadeau willen geven met families en onszelf. Daarbij ook aangegeven dat we geen overload aan cadeaus willen en als we die wel krijgen we het niet gebruiken, maar doneren aan arme kindjes. Dat we dan liever hebben dat ze zelf geld doneren aan arme kindjes, of cadeaus doneren of meedoen met 1 groot cadeau

2 jaar geleden

Ik heb voor nu alleen nog maar dit. Ik denk dat ik er nog kleding in 1 maat groter op zet, maar dat zie ik dan wel. Verder een beetje aan het rondkijken wat leuk is om te geven

2 jaar geleden

Dat zijn kadootjes waar ze ook niet echt iets mee kan. Misschien is een jaarabonnement voor dierentuin ofzo leuk. Of een periode 'muziekles op schoot' Ik wil graag een observatie toren voor in de keuken, loopspeelgoed of creatief speelgoed. Klei, krijtjes, verf e.d.

2 jaar geleden

Ik heb voor nu alleen nog maar dit. Ik denk dat ik er nog kleding in 1 maat ...
Houten speelgoed is ook erg leuk

2 jaar geleden

Ik zou dan gaan voor een wobbel! Leuk voor 1 jaar en later ook nog heel leuk!

2 jaar geleden

Ik snap hem helemaal! Wij staan ook niet te wachten op zoveel. Wonen klein en wil geen onzinnigheden hebben omdat ze al best veel heeft. Ik denk dat wij gaan voor cadeaubonnen (Hema/bol.com/ Intertoys) en/of boekjes

2 jaar geleden

Wij hebben een lijst gemaakt met speelgoed waar ze mee kan spelen totdat ze 4/6 jaar is. Dus echt langer termijn speelgoed. Houten keukentje met spulletjes, Duplo, muziekinstrumenten, (voorlees)boeken etc. En daarnaast hebben we dagjes uit gevraagd (dierentuin etc.) Als mensen dan wat duurders willen geven, kunnen ze dat kopen.

2 jaar geleden

Cadeaubonnen voor uitjes is misschien een optie. Bijvoorbeeld voor een familie-fotoshoot, dierentuin of iets in die richting. Een leuke ervaring met mooie herinneringen.

2 jaar geleden

Wij hebben afgelopen jaar voor onze oudste dochter ook een gezamenlijk cadeau gekregen van mijn ouders, broer en zus. Een heel mooi poppenbedje 😍. Ons eigen cadeau was een baby born met een draagzak. Zo paste het ook nog eens leuk bij elkaar. Vorig jaar overigens alleen voor directe familie gevierd ivm de kraamweek 🤭 Ik maak wel altijd een lijstje voor als ik leuke ideeën tegenkom dan ik hoef ik niet iets te bedenken als mensen erom vragen met verjaardagen, Sint, kerst etc.

2 jaar geleden

Geld bedrag voor in de spaarpot Abonnement voor bijv dierentuin Een id polsbandje voor dagjes uit vakanties Kleurtjes, kleurboeken. Tweedehands 🛝 Abonnement voor speelotheek of knipkaart voor speelotheek (7,50) Speelset voor spelen in zandbak-aan t strand. (Emmertje schepje vormpjes) Geen boeken want we lenen het bij de bieb en de collectie thuis is al voldoende voor as jaren

2 jaar geleden

Ik begrijp helemaal je punt en geef je ook gelijk, maar zou me er nu ze nog zo klein is niet zo'n zorgen om maken en de opas en omas lekker hun gang laten gaan. Dat gaat een keer ophouden en voor nu is het voor hen ook allemaal nieuw. Je dochter heeft nog niet door wat groot en klein is of wat een lief of een materieel cadeau is. Daarnaast zou ik zeker ook blijven aansturen bij familie waar je vindt dat een verjaardagscadeau om gaat, en dat slijt wel. En als je het te veel vindt voor een dag of een moment, dan verstop je het ergens en geef je haar door de maanden heen "opnieuw" de kadootjes?

2 jaar geleden

Ik snap je volkomen! De omgeving bedoeld het wss met de beste intenties, anders zouden ze jouw kleintje niet zo willen verwennen. Maar het zou nog beter zijn om de vorm van verwennerij bespreekbaar te maken dus inderdaad d.m.v verlanglijstje of een kaart met een verhaaltje hoe zij haar tot nu toe hebben meegemaakt als baby (leuk voor als ze later terug leest) met $$ (al gaat het niet hierom).

2 jaar geleden

Ja. Ik snap je idee wel. Maar 1 jaar is sowieso nog te jong om iets te leren mbt grote of kleine cadeaus. Ik zou er dus zelf voor kiezen wat de opa's en omas leuk vinden om te geven. Ik denk wel dat de cadeaus die ze noemen erg leuk zijn voor een kindje van 1. Anders kom ik denk ik snel uit bij boekjes of die speeltjes van vtech. Maar die zijn bijv ook niet perse veel goed koper dan de grotere cadeaus

2 jaar geleden

Ik zat te denken aan montessori speelgoed. Een wobbel is ook erg leuk! Keukentje en loopfiets overigens ook. Duplo staat bij ons ook op de lijst net als boeken. Misschien kun je dingen voor in het Keukentje vragen? Zoals houten eten of servies?

2 jaar geleden

https://lovevery.eu/nl misschien een abonnement hierop een idee? Dit is best prijzig, maar heeft per maand een assortiment aan speelgoed wat bij de leeftijd en ontwikkeling past. En juist ook spullen van hout etc. :)

2 jaar geleden

Woh ja jullie geven hele goede ideeen voor cadeautjes waar ik zelf nog niet echt over na heb gedacht 😅 Ik kan het lijstje van onze dochter al goed aanvullen

2 jaar geleden

Wobbel!!! Hebben hem aan onze dochter geven toen ze 1 werd ( inmiddels 2,5) en ze speelt er nog steeds heel veel mee! Keukentje hebben we met sinterklaas gegeven toen ze 1,5 was en ook erg favoriet.,