11 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter is ook 21 maanden volgens mij is er ergens ook een sprong met het vroeg wakker worden merk ik hier 6 uur normaal is dit rond 7uur half 8.max dan. Ik denk voornamelijk dat het hier komt omdat het vroeg licht is buiten. Het in slaap komen savonds heeft bij ons veel.geholpen door een vast en lang avond ritueel te doen. Ze gaat elke avond in bad krijgt nog een kleine fles (150ml) tandjes poetsen en in bed. Dit doen we elke avond hoelaat we ook thuis komen. Het werkt om een beetje te ontprikkelen van de dag. Misschien heb je er wat aan.

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Onze dochter is ook 21 maanden volgens mij is er ergens ook een sprong met ...
Sprong 10 was de laatste sprong. 😊! Vanaf nu is alles een “fase” hihi!

één jaar geleden

Hier ook sinds 2 weken wat meer moeite met naar bed gaan. Normaal nooit moeite! Ik denk zelf dat ze misschien een beetje besef gaan krijgen. Het alleen zijn, in het donker. Ja soort “verlatingsangst” inderdaad. Hier helpt afleiden met liedjes zingen goed en een berg geduld.

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Sprong 10 was de laatste sprong. 😊! Vanaf nu is alles een “fase” hihi!
Oh nou ik kijk nooit zo heel erg naar sprongetjes. Het is dan inderdaad weer zo'n fase🤭

één jaar geleden

Bij ons sinds vorige week ook! 20 mnd. Sinds 2 nachten een donkerblauw licht op en het is over.

één jaar geleden

Hoe gaat de middag dut en hoe laat is die en hoe lang? Hoe laat gaat hij slapen?

één jaar geleden

Mennn o men. Hier ook verlatingsangst. Ik hoop echt dat hoe snel het opeens is op komen zetten, het ook weer weggaat 😅 Zelfs de middagdut weigert ze (in eigen bed). Dit hebben we nog niet eerder zo meegemaakt.

één jaar geleden

Same here! Altijd de makkelijkste slaper, nu ineens 1-1,5 uur wakker na het naar bed gaan ‘s avonds, moet er standaard 1 x heen nog. ‘S middags gek genoeg geen issue, maar merk het ook aan het wegbrengen naar de creche en zn focus op de leidsters daar. Zoekt enorm geborgenheid en raakt in paniek als iemand even wegloopt. Het zal zoals altijd weer een fase zijn 😅

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Same here! Altijd de makkelijkste slaper, nu ineens 1-1,5 uur wakker na het ...
Merken wij sinds deze week ook echt extreem op. En het is altijd zo’n bloedend hart om weg te gaan op de creche.. Hij heeft dan ook plots minder goede dagen in de opvang buiten voorheen ging hij echt niet liever.

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Same here! Altijd de makkelijkste slaper, nu ineens 1-1,5 uur wakker na het ...
Bij ons ‘s middags ook geen probleem! Alleen ‘s avonds! Gek toch?

één jaar geleden

Hadden wij ook. Hebben fisherprice hoppy dreams bunny gekocht en echt een aanrader. Hij gaat er mee chillen tot hij in slaap valt en sochtends ook tot hij groen licht geeft om wakker te worden.