41 Reacties
5 jaar geleden
Ik had/heb het ook nog koud. Las dit op het internet:
Het hormoon oestrogeen beïnvloedt de thermostaat in de hersenen. Deze thermostaat regelt de lichaamstemperatuur. oestrogeen zorgt ervoor dat bloedvaten zich eerder afsluiten bij kou. Daarom hebben vrouwen ook veel vaker last van koude handen en voeten dan mannen. Tussen de 8e en de 10e week van de zwangerschap produceert de placenta meer oestrogeen. Door de extra aanmaak van dit hormoon vindt er een verhoging va het bloedvolume plaats. Tijdens de zwangerschap heeft een vrouw gemiddeld 1 liter extra bloed, die zorgt voor de aanvoer van zuurstof en voedingsstoffen naar de baby toe. De verhoging van het hormoon oestrogeen veroorzaakt een sneller kouwelijk gevoel bij zwangeren
5 jaar geleden
Ik heb het ook kouder als dat ik niet zwanger ben. En dan ook echt intern koud niet alleen handen en voeten. Maar echt koud van binnen🥶🥶
5 jaar geleden
Ik heb het ook enkele weken ongelooflijk koud gehad. Daarna is het gewoon overgegaan 🙂
5 jaar geleden
Jaa echt verschikkelijk koud al een paar weken loop heel de dag in m'n badjas als ik thuis ben en heb t nog koud warme douche helpt even maar hoop dat dit snel over is 🥶 ben nu 7+3weken
5 jaar geleden
Hahah ik ook. Me vriend wordt er knettergek van dat de verwarming zo hoog staat en loopt constant met koppijn rond 😅 kleren aan in bed en vier dekens en ik heb het nog koud als hij niet tegen me aanligt...
5 jaar geleden
Ja! Nu al een paar weken. Ik heb er ook steeds blauwe vingers bij.. 😱 Ik heb een legging onder mijn broek, heel veel dikke truien en dekentjes nodig om een beetje warm te blijven.
Het irritante is dat ik het 's avonds in bed ontzettend koud heb en me dan 's nachts kapot zweet. Heeft iemand anders daar ook last van?
5 jaar geleden
Ja echt niet normaal 😂 maakt niet uit of ik 3 joggingbroeken aantrek en 2 truien ik blijf t koud hebben 😫