41 Reacties

5 jaar geleden

Heb je er ook buikpijn bij?

5 jaar geleden

Heb je er ook buikpijn bij?
Nee geen buikpijn alleen echt koud.

5 jaar geleden

Koud en erg moe heb ik

5 jaar geleden

Ik had/heb het ook nog koud. Las dit op het internet: Het hormoon oestrogeen beïnvloedt de thermostaat in de hersenen. Deze thermostaat regelt de lichaamstemperatuur. oestrogeen zorgt ervoor dat bloedvaten zich eerder afsluiten bij kou. Daarom hebben vrouwen ook veel vaker last van koude handen en voeten dan mannen. Tussen de 8e en de 10e week van de zwangerschap produceert de placenta meer oestrogeen. Door de extra aanmaak van dit hormoon vindt er een verhoging va het bloedvolume plaats. Tijdens de zwangerschap heeft een vrouw gemiddeld 1 liter extra bloed, die zorgt voor de aanvoer van zuurstof en voedingsstoffen naar de baby toe. De verhoging van het hormoon oestrogeen veroorzaakt een sneller kouwelijk gevoel bij zwangeren

5 jaar geleden

Koude voeten all day everyday 🥴

5 jaar geleden

Reactie op frede_van Ouwerkerk

Ik had/heb het ook nog koud. Las dit op het internet: Het hormoon oestrog ...
Ah, dus ik hoef me niet echt zorgen te maken. Zo te lezen. Ik ben van nature zelf wel een koukleun maar dit lijkt wel 5x erger..

5 jaar geleden

Reactie op Fren

Koude voeten all day everyday 🥴
Jaaaaa ik ook bij mijn voeten en handen. Verschrikkelijk! Hierdoor kom ik ook veel minder buiten.

5 jaar geleden

Oh vreselijk, ik heb er ook zo veel last van. Onder 2 dekentjes op de bank nog koud met truien aan ed.

5 jaar geleden

Ik heb het ook kouder als dat ik niet zwanger ben. En dan ook echt intern koud niet alleen handen en voeten. Maar echt koud van binnen🥶🥶

5 jaar geleden

Ja me too!! Vooral mijn onderbenen en voeten, brr 🥶.

5 jaar geleden

Reactie op Suusxb

Oh vreselijk, ik heb er ook zo veel last van. Onder 2 dekentjes op de bank ...
Ben zo blij dat ik niet de enige ben 😫

5 jaar geleden

Ik ook!!! 🥶

5 jaar geleden

Ik heb het letterlijk nooit koud maar sinds ik zwanger ben lig ik al-tijd met een dekentje op de bank en slaap ik met sokken aan in bed 🙈

5 jaar geleden

Ik heb het ook enkele weken ongelooflijk koud gehad. Daarna is het gewoon overgegaan 🙂

5 jaar geleden

Jaa echt verschikkelijk koud al een paar weken loop heel de dag in m'n badjas als ik thuis ben en heb t nog koud warme douche helpt even maar hoop dat dit snel over is 🥶 ben nu 7+3weken

5 jaar geleden

Hahah ik ook. Me vriend wordt er knettergek van dat de verwarming zo hoog staat en loopt constant met koppijn rond 😅 kleren aan in bed en vier dekens en ik heb het nog koud als hij niet tegen me aanligt...

5 jaar geleden

Ja! Nu al een paar weken. Ik heb er ook steeds blauwe vingers bij.. 😱 Ik heb een legging onder mijn broek, heel veel dikke truien en dekentjes nodig om een beetje warm te blijven. Het irritante is dat ik het 's avonds in bed ontzettend koud heb en me dan 's nachts kapot zweet. Heeft iemand anders daar ook last van?

5 jaar geleden

Voor mij ook herkenbaar. Ik had het bij de eerste zwangerschap ook. Maar overdag heb ik het koud en s'nachts in bed ben ik net een kachel (daar word ik dan weer wakker van). Ik ben nu 7+5 en het neemt wel wat af nu.

5 jaar geleden

Ik heb juist af en aan hitte aanvallen 🤦‍♀️ zit wel met kachel op 21.5 En gewoon warme kleding aan. Koud nog niet gehad eigenlijk alleen soms neus en voeten maar juist minder dan voor de zwangerschap 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Ja echt niet normaal 😂 maakt niet uit of ik 3 joggingbroeken aantrek en 2 truien ik blijf t koud hebben 😫