15 Reacties

4 jaar geleden

Een ui naast haar bed zetten doet wonderen.

4 jaar geleden

Het enige wat bij ons echt heeft gehelpen is zijn neus spoelen met water met zout. Lauwwarm water en daarin een theelepel afgestreken zout (zonder jodium) envdan met een spuitje wat water opzuigen en dan in elk neusgat spuiten. Komt er dan via andere kant uit en neemt snot mee. We deden dit 4x per dag voor 2 dagen en per keer elk neusgat 2 a 3 keer om hem goed te spoelen. Hij vond dit ook verschrikkelijk, dus raad het aan om het met zijn tweetjes te doen. Een met kind op schoot en een handdoek er om heen geslagen, andere doet het spuitwerk. Met de handdoek kun je dan ook tussendoor afvegen. Daarna flink knuffelen!!! Hij heeft nog steeds wat snot, dus hebben het vanochtend en vanavond een keer nog gedaan, maar denk dat het morgen niet meer nodig is.

4 jaar geleden

Fysiologisch water!!

4 jaar geleden

Een bevochtiger in de slaapkamer zetten helpt ook voor de slijmpjes. Wij hebben deze: https://www.mediamarkt.be/nl/product/_medisana-luchtbevochtiger-60068-ah665-1457673.html En zetten hem snachts op 65% in zijn kamer. En voor het spoelen. Blijven volhouden onze huisarts zei: minimum 4 keer per dag. Na een dag op 5 werkt hij al veel minder tegen 😉

4 jaar geleden

Hier gebruiken we bij een goede verstopte neus; - Physiomer paar keer per dag - Neusuitzuiger - ui onder het bed - bakje water in de slaapkamer - bed schuin - douche / stomen Neus uitspoelen en uitzuigen vindt ze echt niet leuk. Maar even doorzetten, dan heeft ze wel weer wat adem vrijheid. Ik doe het altijd voor de flesvoeding, dan heeft ze daarna goede troost.

4 jaar geleden

Dit is echt één vd beste aankopen ooit. Een snotzuiger waarmee je letterlijk zelf zuigt. Werkt als een trein! Bij harde snotjes een drupje water in neusje laten vallen en even wachten, dan zijn ook die goed weg te zuigen. Ik heb deze bij bol.com gekocht. €6 ofzo.

4 jaar geleden

Borstvoeding in de neus druppelen of smeren

4 jaar geleden

Mijn klein ventje heeft in de ochtend altijd een verstopte neusje, hierdoor wordt hij wakker. Zou dit kunnen komen doordat de kamer te droog is en ik een luchtbevochtiger in de kamer moet zetten?

4 jaar geleden

Reactie op lieke b

Mijn klein ventje heeft in de ochtend altijd een verstopte neusje, hierdoor ...
Je kan ook een bakje water in een emmer zetten. En in het bakje water weer een handdoek leggen. Werkt hier goed! Toen onze kleine 6 á 7 weken was, had hij een droog hoestje en beetje verkouden. Dat op z’n kamer gezet zodat het in de kamer wat vochtiger werd

VRIEND

4 jaar geleden

Ik kreeg als tip om luuf in een kopje kokend water te doen en dat op het kamertje te zetten. Ruikt beter dan een uit en werkt goed. Omdat ze nog te klein zijn om het op ze te smeren is dit een alternatief.

4 jaar geleden

Dit werkt voor ons echt uitstekend, druppel een beetje aan de bovemkant van zn shirt en bij slapen op zn slaapzak. Is gemaakt van natuurlijke producten dus mag ook onder de 6 maanden gebruikt worden. Helpt bij ons beter dan neusspray

4 jaar geleden

Dacht dat ik de foto had bijgevoegd🙈

4 jaar geleden

Reactie op lieke b

Mijn klein ventje heeft in de ochtend altijd een verstopte neusje, hierdoor ...
Bakje water op de kachel kan ook!

4 jaar geleden

Ik gebruik sinds gisteren nesivine, ion een neusspray maar werkt goed. En anders moet je eucalyptus balsem gebruiken en op de borst smeren

4 jaar geleden

Reactie op babyaug21

Ik gebruik sinds gisteren nesivine, ion een neusspray maar werkt goed. En a ...
Onze huisarts vertelde dat het op deze leeftijd juist niet helpt om middeltjes op de borst te smeren. Heeft met de ontwikkeling van de longen te maken? Een ui naast het bed zou daarentegen wel helpen.