18 Reacties

7 maanden geleden

Pro tip: tablet en lollies 😂🫣 Wij hebben afgelopen maand een vlucht gehad van 23 uur heen en 23 uur terug. Ze vondt het fantastisch. Tablet voor vermaak en lollies tijdens stijgen en dalen. ( als je geen lollies wilt geven, kan je ook drinken geven maar bij ons werkte de lollies als goede afleiding.) Een vlucht van 1,5 uur is zo voorbij. You got this!

7 maanden geleden

Wij gaven een flesje drinken.. Met opstijgen. Hier 10 uur heen en 9 terug. Terugweg was slapen. Heen weg duurde wel lang vond ik. Maar film gekeken tablet lopen in vliegtuig. Veel eten meegenomen genoeg verschillende fruit. Je hebt van die raamstickers was ook wel een succes. Kleuren met water was 15 min leuk 😂

7 maanden geleden

Ik zou me geen zorgen maken over zo’n korte vliegreis, dat is bijna alleen maar opstijgen en landen! Vooral snacks, bijvoorbeeld kleine cadeautjes uitpakken, filmpje, puzzel etc. Komt goed

7 maanden geleden

Ohhh haha jullie hebben helemaal gelijk. In vergelijking met een lange vlucht is dit natuurlijk niks.. 🙈🙈 Al neem ik wel genoeg eten en een tablet mee 😁😘

7 maanden geleden

Wij moesten ons kind (echt een koala, wil graag op schoot / getild worden) wel erop voorbereiden dat ze in haar eigen stoel moest blijven zitten met de riem vast tijdens opstijgen/landen. Op de heenweg was er een kleine meltdown 😅

7 maanden geleden

Verder reserveer ik altijd één van de voorste zitplaatsen en gaan we als (een van de) laatste het vliegtuig in. Qua speelgoed zijn raamstickers inderdaad een goed idee, nemen ook niet veel ruimte in!

7 maanden geleden

Reactie op Satori

Wij moesten ons kind (echt een koala, wil graag op schoot / getild worden) ...
Mag je je kind dan ook echt niet op schoot houden? Ik ging er wel een beetje van uit dat als het een giga huilbui wordt ik hem gewoon op schoot neem, dan kan de rest ook even normaal in hun vlucht zitten (ook voor ons een relatief korte vlucht, 2,5 of 3 uur geloof ik).

7 maanden geleden

Reactie op BabyvdN

Mag je je kind dan ook echt niet op schoot houden? Ik ging er wel een beetj ...
Bij Transavia mocht dat niet! Tijdens de vlucht wel, maar bij opstijgen/landen niet.

7 maanden geleden

Reactie op Satori

Bij Transavia mocht dat niet! Tijdens de vlucht wel, maar bij opstijgen/lan ...
Ah oei.. nou ik ben benieuwd 🙈. Ik heb nogal een eigenwijs kind en eerlijk gezegd heeft hij oor klachten dus is mijn eerste prioriteit zorgen dat hij zonder al te veel overlast de vlucht (opstijgen en landen) door komt. Het is simpelweg maar een test of het gaat (vandaar ook een korte vlucht). Bedankt voor je reactie, fijn 😊!

7 maanden geleden

Wij hadden onze dochter voorbereid door wat filmpjes te kijken over vliegen, zodat ze een beetje wist wat er ging gebeuren. Verder een lekker sapje mee met een rietje - daar heeft ze het nog steeds over 😅 - voor tijdens het stijgen en landen. We hadden haar de week ervoor thuisgehouden van het KDV omdat ze ook vaak oorklachten heeft. Daarnaast wat kleine vliegtuigcadeautjes, stickers en vingerpoppetjes mee. En een filmpje gedownload op de telefoon. Alles ging heel goed, zelfs met het late tijdstip (ze sliep niet in het vliegtuig).

7 maanden geleden

Reactie op Satori

Wij moesten ons kind (echt een koala, wil graag op schoot / getild worden) ...
Haha hier ook echt een mega koala! Geen idee of ik haar hierop kan voorbereiden, dus dat wordt wss gewoon go with the flow😅

7 maanden geleden

Reactie op Satori

Wij moesten ons kind (echt een koala, wil graag op schoot / getild worden) ...
Haha hier ook echt een mega koala! Geen idee of ik haar hierop kan voorbereiden, dus dat wordt wss gewoon go with the flow😅

7 maanden geleden

Reactie op Satori

Wij moesten ons kind (echt een koala, wil graag op schoot / getild worden) ...
Haha hier ook echt een mega koala! Geen idee of ik haar hierop kan voorbereiden, dus dat wordt wss gewoon go with the flow😅

7 maanden geleden

Goeie tips ook van dat drinken tijdens het stijgen. Gek genoeg niet echt bij stilgestaan nog. Zover ik heb gezien tijdens andere vluchten in het verleden zijn ze tijdens het stijgen wel echt consequent in dat kinderen op de eigen stoel moeten.

7 maanden geleden

Wij hebben de afgelopen 2,5 jaar 3x gevlogen naar de Canarische eilanden (4,5 uur vliegen). Onze dochter vind het helemaal prima, gewoon zorgen dat je genoeg eten/drinken bij je hebt en een tasje met vermaak: iPad/kleurtjes/stickers/pop (of andere dingen die ze leuk vindt). Als je door hebt dat ze het zat begint te worden even lopen. Flesje met stijgen helpt voor de oortjes. Gewoon paar dingen voorbereiden: 1,5 uur vliegen is zo voorbij! :)

7 maanden geleden

Die 1u40min gaan snel voorbij zijn hoor. Eten/drinken en iets om zich bezig te houden zal zeker voldoende zijn . Tablet met filmpjes bvb. Drinken helpt bij opstijgen voor de oortjes (het slikken). Vooral zelf geen stress hebben.

7 maanden geleden

Met kerst vlogen wij voor het eerst sinds ze haar eigen stoel had. Was idd lastig uit te leggen om haar tijdens opstijgen en landen in haar eigen stoel te laten zitten met riem. Bij ons werkte het beste voor die momenten om dan juist filmpjes te kijken

7 maanden geleden

Komt vast goed! Mijn doxhter vond het vorig jaar geweldig. Ik had van die fidget spinners met zuignappen voor aan het raampje en raamstickertjes mee. Verder tablet en eten, helemaal prima! We hadden toen haar knuffel en speen ook mee voor de spannende momentjes of als ze moe was.