5 Reacties

2 jaar geleden

In mei heb ik gevlogen met Finnair en daar mocht je afgekolfde melk gewoon als handbagage meenemen. Ik had zelf een koeltas met koelelement van Medela. Deze heb ik in het hotel in een vriezer laten leggen en de melk in de koelkast totdat ik weer weg ging en dat is prima gegaan. Ook geen vragen gehad bij de security.

2 jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2021/kolven-op-reis-Kypv3r?utm_source=24Baby&utm_medium=app

2 jaar geleden

Ik heb in april met Transavia gevlogen naar Barcelona en mee terug had ik ongeveer 1 liter bij. Ze deden een klein beetje moeilijk in Spanje bij de douane (waar is je baby dan?). Maar uiteindelijk zei ik dus een paar keer dat het mocht volgens de luchtvaartmaatschappij en toen mocht het gewoon mee. Ik had niet bedacht om zoveel mee terug te nemen en daarvoor niet genoeg Medela flesjes. Als vervanging normale water flesjes gebruikt en dat zou ik een volgende keer niet doen om het wellicht wat makkelijker te laten verlopen. Verder heb ik de melk van de eerste dagen ingevroren. Ik had een koelelement verder ook nog. Thuis was de kern nog bevroren en konden de bevroren flesjes weer de vriezer in. Dit was mijn eerste keer ‘langer’ weg van ons zoontje en het was even een drempel maar is me alles meegevallen. Heb zelf in het vliegtuig zitten kolven op mijn stoel onder een borstvoedingsdoek en zelfs mijn vriendinnen naast me hebben het pas op het einde doorgehad omdat het vliegtuig zelf best veel herrie maakt. In parkjes. In de personeels wc van een restaurant. Ik werd er steeds makkelijker over. Ik keek wel of we binnen aanzienbare tijd terug in het hotel waren en of ik de melk door de wc spoelde oid of mee terug nam naar het hotel. Toen ik voor werk naar Parijs was van maandag vroeg tot woensdag laat. Heb ik daar gebruik kunnen maken van de koelkast en vriezer. Door de trip naar Barcelona had ik een grotere koeltas mee voor een wat grotere hoeveelheid melk.

2 jaar geleden

Verder contact gehad met Transavia via de app en dit was hun reactie

2 jaar geleden

Dank voor jullie reacties! Ik ben benieuwd, omdat ik een tweeling bv geef kolf ik dus best veel haha dus hoop dat ik het red qua ruimte (en hitte in Italië in augustus!) maar dit klinkt in ieder geval hoopvol en zo kan ik in elk geval een groot deel mee terug nemen 😁