8 Reacties
2 jaar geleden
Hier drinkt hij wel water uit een beker als ik die vasthoud. Zelfstandig eten is ook drama, dat resulteert in eten op ieder denkbare plek, behalve waar het moet zijn. 🥲 Melkfles ook liefst vastgehouden door een ander chillend op schoot. En dan zelf nog ondersteunen of (mij) bij de handen vastpakken 🤷🏻♀️
Laatste vind ik ergens nog wel lief ☺️ sinds hij tijgert heb ik het gevoel dat mn kleine baby geen kleine baby meer is 🙊🥺
2 jaar geleden
Zuigen aan een rietje of knijpfruit is echt iets dat ze moeten leren. Voor het drinken uit een fles of bij borstvoeding maken baby’s een soort van knedende beweging met hun tong, waardoor de melk in hun mond belandt. Wij hadden een tuitbeker met flexibele tuit gekocht, maar dit is ook nog te moeilijk. Daarom kregen we van de opvang de tip om met een gewone plastic beker te proberen (difrax heeft ook speciale bekers met een hapje eruit). Je kindje kan dit wel niet zelf. Wij bieden de beker met water aan bij alle hapjes en schenken het water dan in zijn mond. Ook dit was even wennen, maar gaat nu heel goed!