25 Reacties
2 jaar geleden
Wij gebruikten Philips bewaarbakjes voor de BV. Kost volgens mij 15 euro per 10 stuks
2 jaar geleden
Wij geven altijd flesjes mee met daarop wat schilderstape met de datum, haar naam en aantal ml. Ik heb de kleine en grote flesjes van medela (150 en 250ml). Ik vul ze zo dat er precies 1 voeding in 1 flesje zit. Dat warmen ze dan op in de flessenwarmer en ze gieten het over naar haar eigen avent-fles om te drinken. Verder krijgt ze fruit van de opvang zelf en geven we soms een stukje brood (dat voor haar geschikt is) of groente mee dat ze daar kunnen geven als het zo uitkomt.
2 jaar geleden
Ik gebruik diepvrieszakjes van de Ikea. Werken perfect & stuk goedkoper.
2 jaar geleden
Heb ook de flesjes van medela: 4 mee naar het werk, 5 mee naar de opvang en een aantal reserve. Ik zou het dan toch ik flessen of bakjes meegeven, die kun je hergebruiken en dan kunnen ze het daar overgieten in de eigen fles. Labelen doe ik niet voor de gastouder. Het is altijd redelijk vers en maakt niet uit wat als eerste opgaat bij mij.
2 jaar geleden
Bekijk 18 Beldico wegwerp Moedermelk bewaar Flessen 240ml op: https://www.bol.com/nl/p/18-beldico-wegwerp-moedermelk-bewaar-flessen-240ml/9200000112008898?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Dit zijn de flesjes die ik gebruik. Kan tot 240ml in. Ons zoontje gaat 4 dagen naar de opvang en opa’s en oma’s. Dus dan schuif ik het door van de eerste dag naar de tweede etc… Afhankelijk van hoeveel ik kolf vries ik in in de zakjes van Medela.
2 jaar geleden
Ik heb alle melk in de vriezer liggen in Medela zakjes. Als ik dat in flesjes of bakjes zou moeten doen, dan had ik er niet zo veel kunnen bewaren.
Medela zakjes zijn voor ons de enige oplossing. We hebben ook Ikea zakjes in huis maar dat geeft mij niet zo’n goed of veilig gevoel. Misschien voor korte tijd wel, maar ligt bij mij zeker 2-3 maanden in de vriezer.
Wat ik doe ik het volgende: ik houd de aanbiedingen in de gaten van de drogist. Of ik koop ze via Amazon. Net wat voordeliger dan de volle mep betalen.
(Foto is absoluut niet om jaloers te maken. Ik heb vanaf dag 1 extra gekolfd om een voorraad op te bouwen en mijn zoon dronk slecht in het begin. Zonder de zakjes had het nooit gepast).
2 jaar geleden
Reactie op Linnnepin
Wij gebruiken deze: 120 voor €21,95, BPA-vrij en heeft ook een schenktuit. ...
Verder bewaren we in de koelkast wat binnen een paar dagen op kan gaan. Wat ik op de ene kolf opvangdag, kan dan in de koelkast in bewaarflesjes en de volgende opvangdag weer worden gebruikt. Daar gieten ze het inderdaad ook over in zijn drinkfles. Dus alleen extra gekolfde melk gaat in de vriezer.
2 jaar geleden
Reactie op MamavanNF
Hoeveel geef je mee? Ik vind dat moeilijk om in te schatten... Ons zoontje ...
Vanaf 6 maand is de richtlijn 100 ml per kilo lichaamsgewicht op een dag. Stel hij is 8,4 kg, dan is het dus 840 ml per dag. Dat deel je door het aantal voedingen. Bij 6 voedingen is dat dan ongeveer 130 ml per voeding. Je kunt dan voor de zekerheid 1 voeding extra meenemen of standaard een reservevoeding bij de opvang laten.