11 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Liv94
Ik doe ongeveer hetzelfde, alleen 3 flessen 180 en 1 van 210 met granen. Da ...
Dat is ook nog een goede optie! Gewoon fles wat minder
2 jaar geleden
Ukkie is 6 maanden en 3 weken, krijgt borst op verzoek ook nog minstens 3 x snachts en verder een stuk fruit per dag, avondeten is maar net wat we eten, vandaag had ie n paar stukjes pizza, brood krijgt ie smiddags n paar stukjes en af en toe wat van die chipsvingers. We hebben geen vast tijdsschema. Als hij wakker is en zin heeft krijgt ie eten. Volgens t cb was ie afgelopen maand 500 gram gegroeid dus dat gaat goed! Het is vooral ook oefenen nog en wanneer hij genoeg heeft geeft ie t wel aan.
2 jaar geleden
Bij ons ziet het er ongeveer zo uit:
07:00 - 07:30 uur: Fles 180 + 2 schepjes fijne granen
10:00 uur: Fruit
11:30 uur: Fles 180
14:00 uur: boterham
15:30 uur: Fles 180
18:00 uur: avondeten
19:30 uur: Fles 210 + 3 schepjes fijne granen
Hij is 6,5 maand. Nu eet hij nog kleine porties, maar als dat meer wordt, ga ik een Fles laten vervallen.
Ik zou inderdaad de flessen terug brengen naar 180.
2 jaar geleden
Hier een dochter van 7 maanden en 1 week. Ik ben ook een beetje aan het zoeken. Ik volg nu grofweg het schema uit de GroeiGids.
7.00 uur 180+6
10.30 uur half stuk fruit
11.30 180+6 en broodkorstje
15.00 180+6
17.30 3 ijsblokjes zelfgemaakt groentehapje
18.45 180+6
Nu was ik vanmorgen bij het consultatiebureau en daar zeiden ze dat ik veel meer vast voedsel moet gaan geven (dan zou er vanzelf een fles af gaan) en dat ze op deze leeftijd nog maar max 500 ml nodig hebben. Maar nu ben ik helemaal in de war... Want ze spreken dus sowieso hun eigen gids tegen en ik dacht altijd: food under one is just for fun.
2 jaar geleden
Reactie op MJLeeuwtje
Hier een dochter van 7 maanden en 1 week. Ik ben ook een beetje aan het zoe ...
Precies! Ik volgde dus ook het schema van groeigids, dus die van Olvarit.. 6-8 maanden is hetzelfde schema. Maar stiekem fijn om te horen dat er meerdere hiermee stoeien. Ik was vandaag een chat begonnen met het CB en daar zeiden ze dat ik de fles van 14/15 uur moest minderen zodat hij honger kreeg bij de avondmaaltijd (groenten/aardapelen of rijst/vlees)
2 jaar geleden
Met je schema en hoeveelheden is niks mis, er zou zelfs nog een groentehapje bij mogen en wat brood. Ik zou vooral even wegen en in de groeicurve zetten en kijken of hij zijn lijn volgt; bij voorkeur even checken met het CJG. Alleen als hij heel erg hard van zijn lijn afschiet iets veranderen. Kinderen gaan rond deze tijd steeds meer bewegen en verbruiken dan dus ook meer energie nodig. Succes! (Ben kinderarts)
2 jaar geleden
Reactie op marjoleinvanwaas
Met je schema en hoeveelheden is niks mis, er zou zelfs nog een groentehapj ...
Vandaag toevallig gedaan! De witte stip heb ik er voor het zicht bijgezet. Maar bedankt voor je reactie! Heb 2 flessen, overdag, aangepast naar 180/6 en dan begin ik met de groentenhap!! Hopen dat hij wat honger creëert zodat hij het wel gaat eten.
2 jaar geleden
Hier iets meer dan 6 maanden maar al een ' 7 maanden schema '
7.30u 220 cc
10u 200 gr fruit met een volkoren cracotte er door
12u 220 cc
14.30u 1 boterham met boter en beleg
16.30u groentehap wisselend wat hij eet maar minimaal 100 gr
heel klein beetje pure yoghurt
18.30u 220 cc
Ik vind het vooral zoeken met het tussen de slaapjes door maar niet tekort op elkaar eten.
De boterham lukt nog niet echt met de fles van 12u omdat hij die vaak op zijn kamer krijgt en daarna gaat slapen. Soms heeft hij meer honger en bied ik wat meer aan, yoghurt, cracker oid.
Hier dus nog maar 3 flessen omdat zijn flessen niet leeg gingen maar ook zijn groente en fruit niet. Nu eet hij alles met smaak!
2 jaar geleden
Bijna 7 mnd:
06-07u: 180+6
10u: fruithapje
12u: brood met halvarine
Fles 180+6
16.30: fles 180+6
18u: groentehap
20u: 180+6.
Vanaf 8 mnd proberen het vaste voedsel uit te breiden en terug te gaan naar 3 flessen
Onze dochter is ook vrij stevig, nog wel binnen de groene curve. Maar volgens CB geven we haar niets te veel. Wij houden precies het groene boekje aan.