14 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 9.5 week en past ook niet meer in de piep. Hij is 60 cm en er staat dat de piep past tot 62 cm. Hij is 5,7 kilo en heeft sinds vandaag een grotere aan. Ik herken wat je zegt, ik vond het vooral bij z’n schouders krap worden.

4 jaar geleden

Ja dat had ik in het begin ook. Zolang je er nog een vinger tussen kunt doen kan het nog. Wij zijn met 10 weken en 5 kilo overgestapt op de mini

4 jaar geleden

Ik wilde deze ook proberen, toen onze baby 5 weken was, en inderdaad was het gat veel te klein 😳

4 jaar geleden

Oh dat heb ik precies niet.. 10 weken oud en gaat nog steeds in de piep 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Ons zoontje is maar 53 cm, dus in theorie zou het moeten passen, maar daarnet stikte hij in zn reflux hierin omdat hij niet ideaal zijn nek kon bewegen.. Gelukkig hing ik boven de co sleeper 🤯. helaas weggegooid geld, dan houden we het bij normale slaapzakjes :-).

4 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Ons zoontje is maar 53 cm, dus in theorie zou het moeten passen, maar daarn ...
Gewoon overstappen op de mini kun je daar weer langer van genieten 😊

4 jaar geleden

Mijn dochter al heel snel uit de piep gehaald. Zat om der nek redelijk strak en doordat ze niet stil lag hoorde ik steeds “stik” geluidjes. Ze deed in haar slaap dus haar handen omhoog duwen naar haar gezicht toe, waardoor haar ademweg dicht geduwd werd. Heb haar een tijd onder een deken gehad en nu ligt ze in de newborn teddy. Die is veel ruimer rondom de nek.

4 jaar geleden

Ons meisje is morgen 12 weken en heb ik ook nog steeds in de piep😉 gaat super hoor! Ik had t idee ook in t begin maar is echt niet te strak!

4 jaar geleden

Onze zoon is morgen 7 weken en past er nog goed in de puckababy piep. Hij is voor het laatst op 2 november gewogen en was toen 4,6 kg en 55 cm. Ik denk dat het dus echt afhangt van de bouw van je kindje. Wel heb ik een keer gehad dat ik de puckababy niet helemaal goed aan had getrokken waardoor er in z'n hals een striem te zien was; ik had de stof niet goed genoeg verdeeld om z'n lichaam. Er moet nog wel ruimte zijn om je hand tussen de nek/keel en stof te krijgen. Als dat niet goed meer lukt, zou ik de piep niet meer gebruiken.

4 jaar geleden

Wij hebben onze baby van 12 weken gister de mini aangetrokken. Tot die tijd altijd in de piep. Het lijkt inderdaad heel strak maar dat hoort wel een beetje, het moet het idee van inbakeren zijn voor de baby. Maar wij hebben een vrij "fijne" baby, als je een wat grotere of grovere baby hebt zal hij misschien wel wat klein zijn.

4 jaar geleden

Mijn dochter al heel snel uit de piep gehaald. Zat om der nek redelijk stra ...
Nou dit idee had ik dus ook precies!

4 jaar geleden

Reactie op Suzan Wijnsema

Wij hebben onze baby van 12 weken gister de mini aangetrokken. Tot die tijd ...
Het is wel een 'fijne' baby (is net pas uit maatje 44 en zit nu in 50), alleen wel dikke hamsterwangen en een klein onderkinnetje 🤪, dus misschien dat dat het probleem is.

4 jaar geleden

We gebruiken normaal de pacco en die zit super strak, vindt hij volgens ons fijner dan de puckababy. Alleen nu zit de pacco in de was en heeft hij de puckababy aan, past prima. Alleen hebben z’n beentjes nu ook minder bewegingsvrijheid. Ze horen zo strak te zitten hoor. Bij de pacco kan hij z’n armen totaal niet bewegen en bij deze trekt hij zelfs z’n armen helemaal omhoog. Hij is bijna 12 weken en 6,5e kilo.

4 jaar geleden

Reactie op kkeller

We gebruiken normaal de pacco en die zit super strak, vindt hij volgens ons ...
De puckababy piep heb ik het trouwens over