25 Reacties

10 maanden geleden

Klei!

10 maanden geleden

Duplo, keukentje en klei

10 maanden geleden

Mijn eerste woordjes van Vtech (interactief), boekjes van Peppa/Kikker, Playdoh, stickers

10 maanden geleden

Keukentje, poppen verzorgen en boerderij maken (allerlei dieren op de tafel uitstallen). Ik moet zeggen dat ze bij ons de omslag ineens gemaakt heeft. Ze kon niet goed alleen spelen, maar tegenwoordig gaat dat stukken beter.

10 maanden geleden

Zelfde probleem hier. Hij speelt het best met dingen die geen speelgoed zijn. Alles wat nieuw is is even leuk, daarom zijn we lid van de speelotheek. Poppetjes zijn tegenwoordig ook wel leuk om fantasie spel mee te doen.

10 maanden geleden

Keukentje, duplo en treinbaan zijn hier een grote hit! Hier kan hij ook zelf lange tijd mee spelen.

9 maanden geleden

Lego duplo en de treinbaan

9 maanden geleden

Klei, poppen en accessoires, boekjes, nijntje verstoppertje, duplo

9 maanden geleden

Hier kan ze heel goed spelen met de playmobil (niet de 123). Ze speelt er hele rollenspellen mee. Maar ook loop ik tegen hetzelfde aan dat ze het liefst heel de dag 1 op 1 heeft en echt kan claimen.

9 maanden geleden

Keukentje en toet toet auto's

9 maanden geleden

Poppetjes+ huis+ voertuigen, keukentje, klei, magisch zand, water overschenken

9 maanden geleden

Een leertoren met glijbaan eraan, klimmen, glijden blokjes eraf laten glijden etc. Elke dag opnieuw!

9 maanden geleden

Wij hebben een gereedschapskist van bosch, met allemaal gereedschap erbij. Een groot succes, als ik de was doe, gaat hij de kast ‘maken’ en hij ‘maakt’ ook zn loopfiets en leertoren. Hij is er vaak wel een tijdje druk mee in de weer!

9 maanden geleden

Magnatiles

9 maanden geleden

Kassa, theesetje en een tasje met nepboodschapjes en het keukentje doen het hier goed (fantasiespelletjes). Of een pannetje met wat pasta of een doosje met haarlintjes om te frummelen. En duplo sinds kort ook. Boekjes lezen kan trouwens ook gemakkelijk met een baby erbij. Ook is kliederen met wat lepels en bakjes bij de wasbak een die ik in de kraamperiode en de maanden daarna vaak heb ingezet.

8 maanden geleden

Hier ook met name fantasiespellen (keukentje, poppen + toebehoren, Fischer price huis met meubeltjes ed). Moet wel zeggen dat ik het herken wat je zegt. Mijn dochter kon altijd heerlijk zelf spelen, maar ineens was dat weken over. Veel claimen, zeuren om de tv, heel vervelend doen als ze geen aandacht kreeg. Ik dacht echt wat overkomt me nu. Heb een zoontje van 8 maanden dus het was even heel intens. Maar sinds een week gaat het weer veel beter. Ik heb ook het idee dat ze ineens weer meer kan en praat in volle zinnen ineens, dus denk dat het misschien ook even een fase/sprong was. Misschien bij jou ook?

8 maanden geleden

Heel simpel maar haar blokken! Altijd bouwen en dan weer omgooien 🤭

8 maanden geleden

Reactie op Torja11

Klei!
Ja dit! Onze dochter kreeg voor Kerst een pakketje klei en ze kan er gerust een uur mee bezig zijn, soms zelfs langer! Verder ook kleuren of in haar keukentje spelen.

8 maanden geleden

Met een schaar en papier Tegenwoordig helemaal verzot op washi tape Met autootjes Stoffer en blik Haha vanalles dus Ik laat m gewoon zn gang gaan en hij vermaakt zich met random spul

8 maanden geleden

Fantasiespel is hier nu erg populair, bijv. een trein maken van kussens op de grond waar we dan op moeten gaan zitten. Of een boot van een kartonnen doos, of ziekenhuisje spelen met de poppen en knuffels. Ook verstoppertje en tikkertje, als snapt ze nog niet helemaal hoe het werkt.