10 Reacties

2 jaar geleden

*tegens

2 jaar geleden

Wat je zou kunnen kijken is of er de speen die voor jullie goed werkt ook een glow in the dark variant heeft. Dit heeft bij onze meid heel erg geholpen

2 jaar geleden

Grote voordeel is dat het makkelijker is om af te leren. De echte zuigbehoefte is er inmiddels wel vanaf en als troost is friemelen vaak ook goed. Op deze leeftijd is in 1 keer weghalen vaak het snelst en met 2 of 3 nachten zijn ze gewend. Ander bijkomend voordeel is dat je eventuele vervorming in de mond voor bent en minder kans op problemen met de mondmotoriek later. Ik ben wel vaker gekomen dat het advies juist is om tussen 6 en 7 maanden de speen weg te nemen

2 jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook. Sliep waarschijnlijk wat licht dus vaker speen nodig om in slaap te vallen maar kon hem ook niet zelf vinden. Overdag van 3 naar 2 slaapjes gegaan en slaapt ineens veel beter snachts en wordt nog maar 1 keer wakker.

2 jaar geleden

Grote nadeel is natuurlijk dat ze iets anders moet vinden voor troost. En je hebt echt even 2 of 3 nachten ellende. Maar aangezien jullie al een speen doekje gebruiken kan dat misschien de vervanging zijn 🤷

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Grote voordeel is dat het makkelijker is om af te leren. De echte zuigbehoe ...
Ohh top! Ik dacht dat we dat ‘window’ om af te bouwen al gemist hadden, haha. Dacht rond de 4 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op DeniseGB

Ohh top! Ik dacht dat we dat ‘window’ om af te bouwen al gemist hadden, hah ...
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/alles-over-spenen/

2 jaar geleden

Wij hebben hem met 4,5maand al cold turkey weggepakt. Ze zeggen juist dat voor 6 maanden makkelijk is als je een paar dagen doorzet omdat ze hem na een paar dagen vergeten zijn. Met 7 maanden weet ik het niet precies. We hebben 2 pittige nachten en 3 dagen gehsd maar ze slaapt sindsdien echt megagoed

2 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Wij hebben hem met 4,5maand al cold turkey weggepakt. Ze zeggen juist dat v ...
Mijn dochtertje heeft wel zo’n knuffeldoekje. En ze duimt nu voordat ze gaat slapen. Maar het voordeel hiervan is wel dat ze haar duim altijd vindt dus we er nooit meer uit hoeven en ze zichzelf heel goed rustig weet te krijgen

2 jaar geleden

Reactie op DeniseGB

https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/alles-over-spenen/
Mwah mijn ervaring om mij heen is dat 6 / 7 maanden prima kan.