13 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou gewoon zeker de middagdut met een uur blijven proberen hem terug te doen slapen. Heb dit ook een tijdje gehad (wel rond 5maand- hij is nu 8,5maand). Bij de ochtenddut zou ik het daarbij houden dan. En de middagdut dan vroeger nemen. Ik laat tussen de ochtenddut en middagdut 3uur aan en dat geeft de laatste 3 weken een mooie dut van 2u. Na 2 u maak ik hem wel wakker.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook altijd. Ik zorg dat ik na 30 min bij zijn bedje sta en dan wieg ik hem zodra hij wakker begint te worden. Dan valt hij meestal weer in slaap.

2 jaar geleden

Ik wacht tot ik zeker weet dat hij echt moe is. Bij de eerste signalen ga ik eerst rustig boekje lezen of in een donkere kamer knuffelen. Vaak is dat genoeg dat hij dan weer een uurtje wil spelen en daarna alsnog naar bed. Als hij toch snel wakker wordt ga ik er altijd even bij liggen en kijken of hij weer in slaap valt. Meestal wel.

2 jaar geleden

Is je baby vrolijk, tevreden, groeit en ontwikkelt het zich goed? Misschien zijn die twee half uurtjes dan wel genoeg. We zijn hier ook wat aan het stoeien met dutjes. Ik vind het ook wat weinig lijken, maar dl lijkt goed te gedijen op twee dutjes van een half uur/drie kwartier. Vandaag op mij geslapen en meer slaapuren overdag gemaakt (ze kon daardoor de slaapcycli beter koppelen). Vervolgens was ze vanavond op haar normale bedtijd niet moe: ik vermoed te weinig slaapdruk opgebouwd.

2 jaar geleden

Hoevaak slaapt je zoontje nog? Mijn dochter deed heel lang nog slaapjes van 45 min. Toen ik overging naar 2 slaapjes sliep ze langer. Meestal sochtends 1,5 2 uur en smiddags 1 uurtje. Ik probeer er max 3 uur tussen te laten. En altijd wel dat ze iets heeft gegeten voor ze gaat slapen. Sochtends gaat ze rond 9.00 half 10 naar bed. Daarvoor 180/200gram fruit. Afhankelijk van hoelang ze slaapt gaat ze vaak rond 2 uur naar bed en geef ik haar daarvoor 150 gram yoghurt met een gekruimeld koekje er door.

2 jaar geleden

Hij slaapt 2 slaapjes en de nachten helaas niet door en lijkt juist erg moe, wordt huilend wakker na 30 min..

2 jaar geleden

Reactie op JDSL

Hij slaapt 2 slaapjes en de nachten helaas niet door en lijkt juist erg moe ...
Ben je al bij de huisarts geweest misschien last van de oren?

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Hoevaak slaapt je zoontje nog? Mijn dochter deed heel lang nog slaapjes van ...
Mag ik vragen hoe je dat hebt aangepakt, naast letten op slaapsignalen en wakkertijd enz. En hoelang duurde het voordat ze langer ging slapen?:) Bij ons ook slaapjes van ongeveer 45 minuten (met 3 slaapjes), maar met 2 korte slaapjes is mijn zoontje soms “vroeg” wakker, waardoor het tot bedtijd in de avond een hele lange wakkertijd is.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ben je al bij de huisarts geweest misschien last van de oren?
Ja laatst nog maar niks te vinden… het gekke is dat er soms ook een slaapje van 1,5 uur tussen zit. Dus blijkbaar kan hij het wel.. alleen ook ‘s nachts wordt hij regelmatig huilend wakker

2 jaar geleden

Reactie op Jannekemb

Mag ik vragen hoe je dat hebt aangepakt, naast letten op slaapsignalen en w ...
Ja duurde wel even hoor is eerst gewenning kort slapen.Wij deden haar dan aan het eind van de dag wat eerder na bed als ze bijv. Tot 3 slaapt smiddags. Meestal rond 18.00 naar boven badje etc en dan half 7 ong de fles. Is echt een beetje tijd rekken heb het idee dat ze dan net niet moe genoeg zijn en daarom kort slapen. Was een beetje klaar met de hele tijd in bed leggen. Eigelijk begint het sochends al echt proberen na 9uur in bed te leggen. Hoe eerder je sochtends in bed legt hoe eerder je met het slaapje zit eind van de dag.

2 jaar geleden

Reactie op JDSL

Ja laatst nog maar niks te vinden… het gekke is dat er soms ook een slaapje ...
Ja dat is helaas bij ons ook nog wel . Dan word mijn dochter hysterisch wakker snachts kun je niks doen niks is goed.. wel vervelend. Soms lukt het ook niet en is ze eerder wakker dan leg ik haar wel 3x in bed. Maar eigelijk wil ze dat helemaal niet meer rond 4 of 5 gaat ze niet meer slapen. Ik probeer echt sochtends haar zo laat mogelijk er in te leggen. Zodat ik haar dan rond 2 of 3 nog even kan laten slapen. En echt voor het eerste slaapje goed bakfruit. Dat hielp ook goed moet ik zeggen echt 200 gram zoiets.

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt, als ik hem alleen laat slapen, een half uur. Overigens ook in de kinderwagen of draagzak (we hebben alles al geprobeerd). Soms als ik hem op m’n arm laat slapen is dit langer, sinds eergisteren slaapt hij wel langer dan 30 minuten in de auto.

2 jaar geleden

Lees dit artikel eens, heeft er wel voor gezorgd dat ik wat relaxter om kon gaan met het slapen. Beetje lang is het, maar wel echt interessant :) https://www.bbc.com/future/article/20220131-the-science-of-safe-and-healthy-baby-sleep