15 Reacties

één jaar geleden

Ik ben bang dat de borst een slaapassociatie is geworden voor je kleine meid. Dit betekent dat zodra ze wakker wordt ze jouw borst nodig heeft om in slaap te vallen. Deze cirkel kan je doorbreken door haar niet meer aan de borst in slaap te laten vallen (steeds minder slaperig wegleggen) gaat even overheen, maar zal je veel rust geven als ze zelf in slaap kan vallen!

één jaar geleden

Ik ben bang dat de borst een slaapassociatie is geworden voor je kleine mei ...
Dit zou kunnen. Maar ik vraag me af of andere kindjes van deze leeftijd ook na een half uur of een uur even wakker worden? Of slapen die gewoon aan 1 stuk door?

één jaar geleden

Reactie op LavS

Dit zou kunnen. Maar ik vraag me af of andere kindjes van deze leeftijd ook ...
Mijn dochter wordt soms even wakker, draait zich om en slaapt weer verder. Ze slaapt zo'n 2 a 3 uurtjes smiddags. Hoe slaapt je dochter snachts?

één jaar geleden

Ik geef geen borstvoeding dus onze situaties zijn niet vergelijkbaar, maar ik merk wel dat wanneer mijn zoon te moe naar bed gaat, hij sneller wakker is. Ik probeer hem uiterlijk 12.30u op bed te leggen, dan slaapt hij wel 2 uur. Op de opvang gaat hij nog wel eens rond 13u naar bed, dan kan ik er de klok op gelijk zetten dat hij maar een uurtje slaapt.

één jaar geleden

Mijn dochter wordt soms even wakker, draait zich om en slaapt weer verder. ...
's Nachts slaapt ze wel goed, gelukkig! Maar dan neemt ze dus ook af en toe een slokje. Ze slaapt naast mij maar ik merk er vaak niks van. Wat me ook zorgen baart is dat ze snurkt. Ik heb gelezen dat slaapapneu ook een reden kan zijn dat ze wakker wordt.

één jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Ik geef geen borstvoeding dus onze situaties zijn niet vergelijkbaar, maar ...
Zou het dan toch zo zijn... Ze was net met haar slaapzak aantrekken ook heel opstandig. Normaal probeer ik haar tussen 12.00 en 12.30 in bed te leggen maar laatste paar dagen duurde het iets langer, dus pas om 13.00 uur in bed. Ik ga eens kijken of het helpt om haar eerder in bed te krijgen.

één jaar geleden

Hier eigenlijk altijd een keer wakker in de middagslaap na 45 min / 1 uur. Soms valt ze weer in slaap maar ook heel geregeld niet. Hier als ze echt wakker is ook echt niet meer in slaap te krijgen dus dan was dat de slaap voor de dag.. Dit is eigenlijk al heeel lang zo.

één jaar geleden

Ja mijn dochter word na 1 slaapcyclus wakker dus met 45 min. Maar valt dan vanzelf weer in slaap. Ik denk dat het gewenning is aan borstvoeding en daarna meteen slapen .. ik zou misschien toch eerder gaan naar beneden borstvoeding dan naar boven slaapzakje en evt een kort ritueel. Dit heeft bij ons goed geholpen ook savonds een lang ritueel ze slaapt nu gelukkig heel goed

één jaar geleden

Nog een vraag, maar hoe lang wacht je tot je naar haar toe gaat wanneer ze wakker wordt? Mijn ervaring is dat wanneer ik een paar minuten afwacht, hij meestal zelf weer in slaap valt (in de nacht tenminste). Wanneer ik naar hem toe ga wordt hij juist meer wakker.

één jaar geleden

Reactie op LavS

Dit zou kunnen. Maar ik vraag me af of andere kindjes van deze leeftijd ook ...
Mijn dochter wordt ook na een uur wakker. Ze krijgt ook nog borstvoeding, maar ik laat haar op me in slaap vallen (zonder borst) en leg haar dan slapend weg. Wakker wegleggen lukt niet. Terwijl, op de opvang kunnen ze haar wel wakker wegleggen en slaapt ze 2.5 uur. 🙈 Ik denk dat het dus gewenning is. Voor nu laat ik het zo en af en toe probeer ik weer of ik haar wakker weg kan leggen.

één jaar geleden

Hier ook afentoe zo. Mijn dochter valt ook aan de borst in slaap en soms slaapt ze zo 2.5 uur door en soms wordt ze wakker na idd half uur of uur om even een slokje te drinken en slaapt dan verder. Als ik vrij ben slaap ik dus ook altijd samen. Ik ook gelijk mijn rust. Bij mijn moeder is dit eigenlijk hetzelfde en mijn moeder houdt haar altijd even vast en legt haar dan in haar bedje neer. Soms slaapt ze gewoon 1.5 of 2uur en soms wordt ze wakker na 45min. Meestal wacht mijn moeder even af en soms valt ze zelf weer in slaap en soms gaat me moeder erheen om even te aaien en slaapt ze en soms blijft het bij die 45minuten. Ik maak me niet meer zo druk en heb nu geleerd dat het vast weer een fase is en elke dag anders😊

één jaar geleden

Ja, hier precies hetzeltde! Hij wordt ook altijd tussendoor 1 x wakker en moet ik er snel heen om weer de borst te geven zodat hij verder slaapt…. Ik denk dat het een kwestie is van niet meer doen en dat ze uiteindelijk leren dat ze zelf weer verder moeten gaan slapen. Maar tot nu toe vond ik t wel prima zo en heb ik daar nog geen zin in gehad 😅…..

één jaar geleden

Dankjewel voor jullie reacties. Ik denk dat ik het zo laat. Ik vind het ook niet per se erg. Is voor mij ook een rustmoment. Ze slaapt verder ook gewoon goed. Ik merk wel dat ze de afgelopen tijd erg veel behoefte heeft aan de borst. Dus het lijkt wel een fase te zijn van behoefte aan nabijheid. Mocht ik het echt zat worden dan kan ik eraan gaan werken om haar op een andere manier weer in slaap te krijgen.

één jaar geleden

Reactie op LavS

Dankjewel voor jullie reacties. Ik denk dat ik het zo laat. Ik vind het ook ...
Jaa precies, zo denk ik er ook over. 😊

één jaar geleden

Reactie op LavS

Dankjewel voor jullie reacties. Ik denk dat ik het zo laat. Ik vind het ook ...
Dit merk ik hier precies zo. Zal inderdaad een fase zijn en lekker je eigen gevoel daarin volgen😊